Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
[Strona Główna Zamku]    [Komnata Konstanta]
A co nie tak z WFRP II?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Mechanika gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sab
Mod Mechaniki
Mod Mechaniki


Dołączył: 12 Lut 2005
Posty: 144
Skąd: z dalekiej północy

PostWysłany: Pią Maj 12, 2006 09:45    Temat postu: A co nie tak z WFRP II? Odpowiedz z cytatem

Widzę, że niechętnie wypowiadacie się na temat mechaniki WFRP. W takim razie zapraszam do wypowiadania się na temat wad mechaniki WFRP II.
_________________
dekadencki golibroda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Dante_delire
Strażnik
Strażnik


Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 75

PostWysłany: Pią Maj 12, 2006 14:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mechanika w wfrp ed 2 jest troche bardziej złożona. To gry nie utrudnia, lecz jednak mechanika, jej styl ma wpływ na gre. Czy np grając w warha na mechanice Woda czułbyś klimat warha w tym samym stopniu? Jest taka mała subtelna różnica, a co za tym idzie zmienia się troszke sposób odbierania tej mechaniki. To samo się tyczy warha ed 2, bo tam machanika niewiele zmieniona, lecz to już nie jest to samo co stary poczciwy warh. No a magia została w taki sposób zmieniona że można bardziej sobie poszaleć i powymiatać... heroic?? Może i druga edycja jest lepsza pod każdym względem od jednyki ale jednak brakuje jej tego czegoś co powoduje że zostałem przy ed 1 :] a poza tym mnie odstrasza ta typowo dndowska komercja. A za Dnd tak średnio przepadam (zwłaszcza za tą żywotność)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Monstero
Starszy Prochowy
Starszy Prochowy


Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 279
Skąd: z daleka

PostWysłany: Pon Maj 15, 2006 13:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dante. W porównaniu z moją mechaniką z 1ed. ta z drugiej wydaje się banalna. A co do żywotności to można ją łatwo ominąć. Dorzucasz zagadnienie, które roboczo z graczami nazywamy małymi krytykami. Znaczy, że za każdy otrzymany punkt obrażeń masz ileś(u nas 10) procent szans na rzut w tabelce małych krytyków. I nawet jak drasną cię za 1 to masz 10% szans na jakiś drobny efekt, od zdarcia skóry, poprzez wybycie stawu na odcięciu kończyny skończywszy (do tego trzeba już jednak z 5-7 obrażeń). no i oczywiście zbroja ma wpływ na te szanse na małego krytyka.

Cały ten koncept nie jest zresztą mój, znalazłem go gdzieś w przepastnych czeluściach Internetu. Zmodyfikowany z 1ed na 2ed działa barzdo sprawnie. I dzięki temu każda rana może kończyć się fatalnie dla delikwenta. I mamy problem Żw z głowy.
_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Mechanika gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Wchodzę tam! - Mapy taktyczne do gier fabularnych.