Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
[Strona Główna Zamku]    [Komnata Konstanta]
Grałeś/grałaś już w nowego Warhammera?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Sesja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Grałeś/grałaś już w nowego Warhammera?
Tak - ledwo wyszedł z drukarni gram regularnie!
62%
 62%  [ 23 ]
Widziałem już podręcznik i zagrałem testowo
16%
 16%  [ 6 ]
Widziałem podręcznik - ale nie miałem jeszcze okazji zagrać
18%
 18%  [ 7 ]
Jakoś nie bardzo się na razie palę do zakupu i gry na nowych zasadach
2%
 2%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 37

Autor Wiadomość
Crovax
Przepatrywacz
Przepatrywacz


Dołączył: 28 Lip 2005
Posty: 6

PostWysłany: Czw Sie 04, 2005 18:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moja przygoda z Warhammerem zaczęła się od drugiej edycji a spstrzeżenia mam następujące:
-mechanika: dobra (napewno realistyczniejsza niz w D&D)
-klimat: mroczny
-świat: ciekawy i rozległy
-postacie: dziesątki
-magia: potężna ale niebezpieczna (dla czarodzieja)
-potwory: mało ale z klimatem np. Skaveny (czekam na Old World Bestiary)
_________________
Legenda powrociła, ==Warhammer== Rulz !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Fratus
Ochmistrz
Ochmistrz


Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 567
Skąd: Z Wezendorfu

PostWysłany: Nie Paź 16, 2005 10:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wy chyba kpicie ze magia w tej czesci jest potezna. Owszem latwiej jest byc/grac magiem ale:

1.Czary sa o niebo slabsze niez w I edycji.
2.Nie ma mozliwosci polaczenia(typ wali kulami ognia potem wzywa szkielety, sprowadza lawine a na koniec sie wyteleportowywuje) i to ze nie ma takiego syfu to dobrze.
3.Przeklenstwo czincza tez jest strasznie latwo wylosowac.
4.W tej czesci wreszcie warto grac magiem
5.Magia jest genialnie rozkminiona tj. te wiatry itp ze cala magia z chaosu sie bierze to jest full klimatyczne.
6.Tak czy inaczej wojak rozwala maga na papke.
7.Aby przejsc z ucznia na maga w I potrzeba 400 expa w II potrzeba go 1000.

Z innej beczki:
1. Wreszcie obcieli te cholerne klapouchy(mozna wreszcie nimi grac)
2.Mój druzynowy kras z 1 placze bo mu zabijakow trolla obcieli.
3.Wydluzony rozwoj tez jest fajnym pomyslem.
4.Walka ubarwnia sytuacje cala
5.Cenniki, dostepnosci pomijam (nigdy na to nie patrzylem)
6.Moja ekipa wreszcei zacznie bardziej uwazac na siebie a nie szarrzowac na wszystko co widza.
7.Pkt szczescia sa troche dziwne no ale.........
8.Profesje sa swietne, teraz mozna zagrac pozadnym mafiozem Twisted Evil
9.Moja ekipa zrobila sobie postacie totalnie randomowo, z wszystkim co jest do losowania w II edycji, i musze powiedziec ze zabawa jest przednia jak wychodzi lysiejacy rudy 147cm 100kg krasnolud z fioletowymi oczami i to jeszcze SKRYBA.
10.Ja osobiscie mam Ucznia Elfa i to jest piekne w klimacik wgrac

No wyrzylem sie wreszcie Twisted Evil
_________________
#Przyjaciel czy Wróg? => Ludiver, człek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Madras
Szabrownik
Szabrownik


Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 18
Skąd: Kraków :>

PostWysłany: Wto Lis 01, 2005 23:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na pewno lepszy jest system tworzenia postaci, ale tylko w przypadku nowych graczy, zaawansowanym nie zrobi różnicy, bo oni takie rzeczy załatwiają od ręki.
Magia - wydaje mi się lepsza, ale trochę mało czarów. Arcymag operujący 9 zaklęciami + jakieś tam z magii powszechnej... Poza tym takie czary, jak "Pierwsze proroctwo Amul" - to po prostu ROTFL. Kapłani mają jeszcze gorzej, 6 zaklęć + powszechna. Pewnie zostanie to rozwiązane w dodatku jakimś, no ale póki co dodatku nie ma. A bestiariusz + magia + opis świata + jeszcze cośtam = $$$$$.
System umiejętności i zdolności - co najmniej dziwny. Niektóre sformułowania w dziale ekwipunek albo w opisach umiejętności brzmią tak lakonicznie, że się płakać chce, widać, że podręcznik pisany pod początkujących.
Wszyscy podniecają się, że można zagrać kimś ważnym - mistrzem gildii, księciem złodziei itd. LoL, a w jedynce nie można było? Wszystko zależy od MG, w 2 jeśli MG nie ułoży odpowiedniej kampani, która umożliwi zdobycie danego stanowiska, to też takowym nie pograsz.
Mechanika walki - tutaj w sumie wiele się nie zmieniło, zadawane obrażenia są 2x większe, ale też 2x więcej hp... No może przez to magia została osłabiona w stosunku do 1ED, bo i tam dmg zadawany był k10+x, i w 2 jest tak samo. Mimo wszystko jednak bardziej mi się podoba system 1ED, w dwójce za dużo namieszali.
Cechy - niepotrzebnie połączono inicjatywę z intelektem/zręcznością i zlikwidowano opanowanie... Przecież to, że jakiś uczony spędził lata nad księgami przy płomieniu świec nie znaczy, że na polu bitwy będzie najszybciej reagował, ani że będzie w stanie zauważyć z odległości 100m jakie herby są wyszyte na sztandarach. Analogicznie to, że wojownik nie boi się maga nie znaczy, że będzie się w stanie oprzeć jego zaklęciom. Te cechy powinny pozostać oddzielnie IMO. Natomiast wywalenie CP liczę na +, bo była to w zasadzie martwa cecha, którą można bez problemu zastąpić ogładą albo intelektem.
Podsumowując: zostaję przy 1ED, może zaimportuję system zaklęć z dwójki, ale to wszystko, nie warto wydawać 110zł żeby mieć kolorowy świecący papier. A 110zł to minimum, żeby zacząć grać, po doliczeniu dodatków...

A jeszcze jedno: strażnik pól buahahahahahah xDDDDD.
_________________
Nadchodzi zima.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ckapsel
Mistrz Rycerski
Mistrz Rycerski


Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 440
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pon Sie 21, 2006 17:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja zaczołem grać w warhammera 2 miehy temu i bardzo mnie sie spodobało zaczołem odrazu od 2 edycji i jestem poczontkujoncym MG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Pon Sie 21, 2006 20:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Piąty rok gry w Warhammera mi leci... Stwierdzam że druga edycja rządzi. Jest o niebo lepsza od pierwszej. Bardziej rozbudowana i ogółem lepsza. Szczególnie magia jest zajebista. W pierwszej edycji była posrana, a gra magiem była katorgą. A teraz luzik. Very Happy
_________________
Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry Północy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Fratus
Ochmistrz
Ochmistrz


Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 567
Skąd: Z Wezendorfu

PostWysłany: Pon Sie 21, 2006 23:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Magiem elfem mozna grac!!!!!! I nikt Ci nie powie ze przepakowany jestes bo elf albo masz zalatwo bo mag jest przerąbany.... Mnie osobiscie brakuje dodatku o magi bo w podstawce magia kaplanska jest beznadziejna!!!!
_________________
#Przyjaciel czy Wróg? => Ludiver, człek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Paweł
Strażnik
Strażnik


Dołączył: 08 Cze 2006
Posty: 77
Skąd: z Pruszkowa obok wawy

PostWysłany: Sro Wrz 20, 2006 14:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mi się od początku spodobał podręcznik.Kilka już sesj było i było co raz lepiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
GrindGorond
Szabrownik
Szabrownik


Dołączył: 18 Paź 2006
Posty: 14
Skąd: biłgoraj

PostWysłany: Pon Paź 23, 2006 15:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmmm ja sie wypowiem tak :

Gralismy w 1 edycje jakies 2 lata i mielismy na maxa napakowane postacie. Co to za gra jezeli wala we mnie strzalami i wala mieczami..itp a nic mi to nie robi.Dlatego uwazam ze 2 edycja jest bardziej real niz 1.Lepsze zasady no i w koncu u nas luki..kusze itp nie sa takie lamerskie jak w 1 edycji
_________________
Strzeszcie sie sily ciemnosci ! !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Erallion
Strażnik
Strażnik


Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 68

PostWysłany: Pon Paź 23, 2006 17:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i to jest przykald kurczowego trzymania sie podrecznika Smile skoro łuki i kusze były lamerskie trzeba było zmienic ich siłe Smile My na sesjach poszlismy rozwiazaniem z tego co pamietam Question lElfshadowa ( jego 3 scenariusze rules Wink ) i podpakowalismy sile broni strzleckiej i bylo gites Smile np kusze na S 7 ... ale mozna bylo wdrozyc wlasne rozwiaznie .. najwazniejsze to nie trzyamc sie kurczowo podrecznika Smile
_________________
Nie należy denerwować Mistrza Gry ;P
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Sesja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Wchodzę tam! - Mapy taktyczne do gier fabularnych.