Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
[Strona Główna Zamku]    [Komnata Konstanta]
Problemy na sesji, napakowane postacie??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Sesja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Erallion
Strażnik
Strażnik


Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 68

PostWysłany: Pon Paź 02, 2006 12:50    Temat postu: Problemy na sesji, napakowane postacie?? Odpowiedz z cytatem

Chciałbym odnieść sie do tematu narzekań na zbyt dopakowane postacie ( np 2 edycja Fechmistrz bo tutaj jest najwięcej narzekań ) . Powiem szczerze że nie uwazam by byly zbyt napakowane postacie, ktore przez wszystko przechodza bez uszczerbku , wierzcie mi nawet takich kozakow łatwo wpakowac w problemy bez nasyłania na nich stada demonow , smokow itp. to tylko kwestia pomysłowości. Wiekszym problemem jest napewno gdy gracz dąży do tego byle sie podpakowac a poznije trzasc całym Imperium Very Happy miałem takie gracza i szybko sie przekonal ze mimo swoich 90 czy 80 łatwo moze oddac sie w objecia Morra Smile...Drodzy MG jesli wiecie ze gracz dazy tylko do wysokich statsow a nie chodzi o odgrywanie postaci karajcie PD albo pogadajcie zeby zmienil swoj styl gry i podejscie bo np nie bedzie pozwolenia na wejscie na Fechmistrza . I tu pojawaija sie kolejne narzekania jakoby Fechmistrz byl przekawony no coz to prawa ze szybko mozna sie nim stac ale od czego jest MG zeby ograniczyc szybki dostep do tej profesji.Fakt ze rozwniecia niektore sa dosc kontrowersyjne ale chodzi o to ze to prawdziwi Mistrzowie Fechtunku a nic nie stoi na przeszkodzie abyscie ustalil z graczem w jakich rodzajach broni bedzie specjalizowal i np jesli tylko biała to ograniczyc mu US i tyle nikt nie mowi ze trzeba trzymac sie kurczowo podrecznika, poniewaz moim skromnym zdaniem niektore profesje wyjsciowe sa dosc dziwne Smile ...Zreszta kurczowe trzymanie nie jest dobre we wszytskich przejawach poniewaz wtedy gra staje sie zbyt mechaniczna zbyt duzo rzucania kośćmi ...trzeba zostawic troche swobody i urzymywac klimat to jest najwazniejsze Smile i grac grac do upadlego Very Happy jakie jest wasze zdanie na ten temat??
_________________
Nie należy denerwować Mistrza Gry ;P
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dunoon
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 39

PostWysłany: Pią Paź 06, 2006 21:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cały problem rozwiąże się, gdy MG decyduje się, co przeważa w przygodach - walka, czy myślenie. Ja zawsze robię sesje w ten sposób, że każda postać musi wnieść coś od siebie, ale też jednocześnie powodzenie całej misji nie zależy od jednej walki. Zawsze daję różne okazje do wykazania się postaciom nawet ze słabymi statsami... Wystarczy czasem jeden drobny czar (oczywiście przemyślany) i można zdziałać więcej nic wielką walką e smokkiem, którą rozsztrzygnie fechtmistrz...

Taki jest moje zdanie, z którym się zresztą zgadzam... Smile
_________________
http://s1.bitefight.pl/c.php?uid=58114

#Altdorf => Silv'aret Dunoon, człowiek, bard
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Erallion
Strażnik
Strażnik


Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 68

PostWysłany: Pią Paź 06, 2006 23:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zgadzam sie Smile tyle ze poprostu odnioslem sie do problemu tych napakowanych bo z tym czesto sa problemy...ale masz racje Smile moim zdaniem sluszna recepta to myslenie i walka (w rozsadych ilosciach ) ...musi byc rownowaga Smile czasem z przewaga myslenia albo jesli sesja tego wymaga np. wielka bitwa wtedy walki chociaz i to mozna rozegrac na wiele ciekawych sposobow Smile
_________________
Nie należy denerwować Mistrza Gry ;P
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dunoon
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 39

PostWysłany: Sob Paź 07, 2006 08:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czasem można zorganizować jakąś scenę w taki sposób, że są dwa rozwiązania - albo wysłać osiłka albo połączyć siły, ruszyć głową i poradzić sobie z problemem wszyscy razem. Inną możliwością jest, że bohaterowie idą przez jakieś miejsce, w którym muszą rozwiązać jakieś różne problemy, ale nie używając walki, a dopiero na koniec spotykają coś, co trzeba pokonać "militarnie"... Smile
_________________
http://s1.bitefight.pl/c.php?uid=58114

#Altdorf => Silv'aret Dunoon, człowiek, bard
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Erallion
Strażnik
Strażnik


Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 68

PostWysłany: Pon Paź 09, 2006 23:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no fakt Very Happy u mnie czesto tak jest chociaz staram sie urozmaicac zeby gracze sie nie przywyczaili do jednego sposobu prowadzenia sesji...trzeba wszystko dawkowac w rozsadnych ilosciach Smile zeby unikac przegiec militarnych Very Happy
_________________
Nie należy denerwować Mistrza Gry ;P
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Darnok
Odźwierny
Odźwierny


Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 105

PostWysłany: Czw Gru 07, 2006 20:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nigdy nie powinno być pro z napakowaniem postaci. Wymyślałem sobie ostatnio klątwy i rytuały Very Happy fechmistrz wobec tego wszystkiego wypada tak samo jak chłop Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Radomir
Odźwierny
Odźwierny


Dołączył: 23 Lis 2006
Posty: 105
Skąd: Starachowice

PostWysłany: Czw Gru 07, 2006 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma przepakowanych postaci. Są jedynie mistrzowie, którzy do końca nie radzą sobie z prowadzeniem. Poza tym każda postać ma swoje słabe strony. Very Happy
_________________
Geniusz może mieć swoje ograniczenia, ale głupota już nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Carnloch
Odźwierny
Odźwierny


Dołączył: 18 Sty 2005
Posty: 102
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Gru 12, 2006 15:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W pierwszej edycji udało mi się ubić Dżabersmoka ale więcej było w tym szcześcia niż rozumu. Szarża z kopią, trafienie krytyczne w łeb potwora i dwukrotny przerzut kości bo wypadały szóstki. Potem posżło już łatwo. Smile

A co do napakowanych postaci to w drugiej edycji nie jest to aż taki problem. Fechtmistrz jest niezły ale nie jest tak łatwo znowu do niego dojść, poza tym jest dobry w walce ale poza tym d*pa blada. Co z tego że jest przepakowany? Przydają się porady z Cyberpunka, trzeba myśleć i wyszukiwać słabe punkty. Wystarczy kilku strażników z kuszami lub halabardami i już Fechtmistrz nie podskoczy. Sztyet pokryty truciną albo trucizna w piwie i już nie ma wielkiego Fechtmistrza. Smile Większymi dopakami są raczej postacie, które z racji swojej profesji posiadają duże wpływy. Arystokraci, Mistrzowie gildii, Urzędnicy.

Ale z drugiej strony to czemu zaraz granie Fechtmistrzem miało by się odbijać na odgrywaniu? Może postać ma takie pragnienie, zeby zostać najlepszym szermierzem a Imperium? A jeśli gra bo chce się dopakować to można szybko pokazać że nic nie znaczy (patrz wyżej).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szako



Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 1

PostWysłany: Czw Cze 25, 2015 11:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

my tam sobie radzimy na luzie Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
prawko



Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 2

PostWysłany: Sro Lip 01, 2015 11:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No bez spiny, da się to wszystko ubić Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ruttakpis



Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 1

PostWysłany: Pią Lip 03, 2015 11:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wystarczy odpowiednio duży miecz Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Sesja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Wchodzę tam! - Mapy taktyczne do gier fabularnych.