Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
[Strona Główna Zamku]    [Komnata Konstanta]
Warhammer jako "bajka"

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Sesja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dauthi
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 22
Skąd: Middenheim

PostWysłany: Wto Kwi 05, 2005 07:52    Temat postu: Warhammer jako "bajka" Odpowiedz z cytatem

Czy zastanawialiście się kiedyś po co się gra? Dużo jest motywów grania, zapewne bardzo dużo. Ale czy próbowaliście poprowadzić (jako MG) lub doświadczyliście problemów życiowych, rozważań teolo- filozoficznych? Czy zdarzyło wam się zastanawiać po zadaniu, czy aby na pewno dobre to było? Czy nie lepiej było by nie zabijać tego potwora? W mojej kampanii, wiekszość przygód konczy się przy ognisku, a bard drużynowy przedstawia to co stało sie przed kilkoma dniami, mętne rozmowy, a jednak lepiej było by wogóle się nie ruszać z domu, pozostać nieświadomymi na zło jakie niesie ze sobą cywilizacja. Rabowane miasta Slannów, wszystko dla chciwości. Każda przygoda kończy się mniej, lub bardziej niepowodzeniem, każda... a chłopacy (bo dziewczyn u nas mało) zastanawiają się przez kilka nastepnych godzin co się wogóle stało na sesji, jakie miała przesłanie. Mistrzowanie daje tyle możliwości. A jak wy odbieracie świat młotka bojowego?
_________________
Make this day like a night... Songs of Darkness, Words of Light †
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Zedd
Mod Magów
Mod Magów


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 722
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto Kwi 05, 2005 08:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zdecydowanie w znacznej większości sytuacji jest tak jak napisałeś.. Gracze mogliby pozostać obojętni na to co się wokół nich dzieje.. I moi gracze tacy są.. Dlatego muszę stosować jakiś haczyk. Zwykle sami nieświadomie wplątują się w coś z czego nie ma już wyjścia, albo sami o czymś decydują (znalezienie mapy piratów zaowocowało 4-przygodową kampanią podróżniczo-zdobyczną). Ja znacznie bardziej wolę to drugie rozwiązanie. Mimo iż podsunąłeś coś graczom to oni i tak mają wrażenie, że sami na to wpadli.

Co do rabowania miasta Slannów - to nie wiem czy dla naszej druzynki można to nazwać niepowodzeniem.. No ale oni stoją nieco po drugiej stronie - albo przynajmniej są w środku - pomiędzy młotem, a kowadłem..

Teologia i filozofia? To zdecydowanie nie w młotku.. I nie z moimi gracami. Jeśli wilkołak wyrywa ręce dzieciom, wampir wypija połowę dziwek w okolicy, człowiek-ryba straszy ludzi i gania się z delfinami, by potem wydymać jakąś martwą panienkę, a sadysta po mutacji z robalami w krwioobiegu znęca się i pastwi nad kimkolwiek, to takiej sytuacji nie można nazwać czynieniem dobra..

Ale to też jest sposób na zycie.. albo istnienie - w jednym przypadku..
_________________
Zeddicus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Sesja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Wchodzę tam! - Mapy taktyczne do gier fabularnych.