Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
[Strona Główna Zamku]    [Komnata Konstanta]
Kulty Kaosu część pierwsza: Nurgle, Bóg Choróbstw

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Towarzystwo Naukowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Sob Lis 05, 2005 00:24    Temat postu: Kulty Kaosu część pierwsza: Nurgle, Bóg Choróbstw Odpowiedz z cytatem

Kaos ma wiele twarzy, obliczy i kultów. Wielu ludzisk Starego Świata zaprzedaje dusze Daemonom i mrocznym energyjom wielu bluźnierczych bożków Kaosu. (i nie tylko im, chcociaż to nie czas i miejsce na ten temat)

W owym postulacie skoncentrujemy się, drodzy Bracia, nad istotą Kultu jednego z głównym bożków Kaosu: Nurgla, pana Zarazy, Zgnilizny i Zepsucia (3x Z).

Po pierwsze, zapodam miejsca występowania kultów Nurgla. Otóż, drodzy Bracia, okultyści Zepsucia obecni są w każdym większym mieście Imperium, o czym mogą potwierdzuć odryte jakiś czas temu ślady kultystów w mieścinie znanej nam jako Nuln. Widać ich działalność było w Altdorfie, kiedy to strażnica miejska zebrała siły i wytoczyła szereg operacyi znienawidzonym Kaosytom. Nurgle dziwnym trafem potrafi zyskać wielu poddanych, szczególnie w miejscach biedoty, gdzie ludzie odurzeni zarazami, często myślą że oddawanie czci Nurglowi odciagnie od nich widmo zagłady i bólu. To pierwsze to oczywiście próżne nadzieje, lecz ten drugi powód został potwierdzony wiele razy podczas walk z kultami, kiedy to ich naznaczeni choróbstwami członkowie byli wytrzymali jak najlepsi Gwardziści z wielu zakonów. Ponadto, nie wykazywali jakichkolwiek odruchów i oznak cierpienia, pomimo iż byli chodzącymi worami zepsucia.

Ciekawostką, acz przerażającą, jest moi drodzy Bracia to, że główne skupiska kultu Nurgla potwierdzono w Bretońskim mieście: w Mousillon, Mieście Przeklętych. Po mających miejsce 50 lat temu trzęsieniach ziemi spowodowanymi najprawdopodobniej działaniami Kaosu (najpewniej Nurgla) miasto upadło w ruinę i poczęło się zapadać w klepisko. Błoto, wszędobylskie na ulicach, opary zgnilizny, mutanty i hymny Kaosu otwarcie na ulicach Miasta Przeklętych królują. Szlachta jest zdegenerowana bardziej chyba niż ci z innych miast Bretonni. Kanały, które łączone są z dziwnymi tunelami i zalane kwasami. Ze studzieniek bryzgają trujące wyziewy Nurgla, zaś kultyści zachłannie pracują, by pogrążyć miasto w większym szaleństwie. Władze Bretonni nie robią nic, by oczyścić miasto, podróżnicy i statki omijają je z daleka, podobnie jak dostawcy jedzenia i kupcy... oraz niestety, nawet Inkwizycja. Wnioski proszę wyciągnąć, Bracia moi, i ewentualnie wprowadzić kolejne wątki do mojego referatu.

Moglibyśmy zacząć ciekawą dyskusyję, moi Bracia. Czekam na wasze zdanie o Nurglu.
_________________
Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry Północy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Raziel
Starszy Prochowy
Starszy Prochowy


Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Sylvania

PostWysłany: Sob Lis 05, 2005 09:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mousillon Miastem Przeklętych? Może i tam kulty Nurgla królują ale Miastem Przeklętych nazywa się Mordheim gdzie Chaos jest jeszcze bardziej wrzędobylski. Wracając do samego Pana Zepsucia jest on moim zdaniem jednym z bardziej niszczących Potęg Chaosu, rozsiewane tu i tam choroby i zaraz a także straszna Zgnilizna Nurgla która robi z ludzi jego oblubieńców - Siewców Zarazy są plagami które nękają cały Stary Świat, on i Khorne potrafią najlepiej niszczyć ludzkie ciała
_________________
Per mortis ad gloria!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Sob Lis 05, 2005 12:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Według traktatów zamieszczonych w księdze "Warhammer Fantasy Roleplay 1 Edycja" w dziale "Opisy Świata" Mousillon jest nazywane Miastem Przeklętych.

Mordheim to wątek na inny temat. Możliwe że Mordheim nazywa się tak samo, bądź podobnie, np: Przeklęte Miasto.

Ogółem dobrze prawisz, Razielu, gdyż śmierć roznoszona przez Kult Nurgla jest zatrważająca. Gdyby nie on, znacznie mniej wiosek i miast padałoby na kolana pod wpływem zaraz. Zgadzam się z twierdzeniem, iż Zgnilizna Nurgla jest najgorszą zarazą ze wszystkiego.

Potrafi albo zabić "normalnie", albo zabić poprzez gwałtowne mutacje i przeobrażenia w demona Nurgla: Siewcę Zarazy. Niestety, niektórzy ludzie oraz inne istoty mogą wytrzymać mutację i przeobrazić się w całości w Avatara Gnilizny, co stwarza wielkie zagrożenie dla innych ludzi.


"Should this object strike an enemy, rot and decay would instantly eat their flesh, and leave only a pool of blood and tissue. For a time after, the toxins are still active, and therefore lethal to the touch."
_________________
Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry Północy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Blackswordsman
Mod Bestii
Mod Bestii


Dołączył: 18 Sty 2005
Posty: 3888
Skąd: Brama wymiarów północnego bieguna:)

PostWysłany: Sob Lis 19, 2005 16:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ano ja chciałem wtrącić , że Nurgle i jego zarazy nie są ,aż takie śmiercionośne jakby się zdawało. Sam Nurgle nie jest jaokś bardzo niebezpieczny ponieważ nie pojawia się w osiedlach ludzkich. Nawet jego demony są żadkie. Problem tkwi z samych mieszkańcach miast. Zamiast udać siedo miłosiernej Shalyi oni zwracają siedo bożka Choróbstw jakim jest Nurgle. To oni roznoszą choroby i pogarszają warunki życia. Wystarczyło by pozbyć się wszystkich chorych i byłby spokój. Tak jak reszta złych bogów ma armie swoich zmutowanych wyznawców , mutantów i innego paskudztwa, tak Nurgle ma tylko ludzi , przenoszących jego "podarki". Nawet szczury wbrew pozorom nie roznoszą zarazy, tylko z nią walczą , dlatego są na nią takie odporne. Gdyby spalić lub uzdrowić wszystkich chorych było by czysto. Problem tkwi najbardziej w tych , którzy chcą aby choroba trawiła innych, nie zważając na samych siebie. Solkaniści powinni oczyszczać miasta ze wszystkich chorych i żebraków, którzy nie szukają ratunku u Shalyi. Wtedy Nurgle nie miał by prawie wyznawców.
_________________
Jestem mieczem i zbroją. Moja droga tam gdzie krew.

MG tu i tam ^^
#Sesja Przekleństwo Wzgórz Hager Gatz
#Sesja Miasto Darrow
#Sesja Wichry Aderus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Sob Lis 19, 2005 18:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozwiązanie nie ejst takie proste, Bracie Blackswordsmanie. Solkanistów jest zbyt mało, by zdmuchnąć Nurglistów, a i samego motłochu NIGDY nie uprzątniesz do końca. Załóżmy że zrobiłeś czystkę w mieście, wyrżnąłeś bogu ducha winnych ludzi, spaliłeś pół miasta. Żebracy i reszta I TAK wrócą! I znowu będzie ten sam problem. Czy miałbyś siły by walczyć z odradzającym się Złem (jak Feniks z popiołów), które uczy się na własnych błędach? Rak toczy WSZYSTKICH, począwszy od biedoty, aż do samego Ymperatora włącznie.

Nie ma tak łatwo. Działania przeciw Nurglistom muszą być dyskretne. To jest właśnie niesamowite, że działając przeciw NURGLOWI i SLAANESHOWI można podburzyć lud do zamieszek, czy nawet rebelii! O nic innego nie chodzi Chaosowi...
_________________
Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry Północy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Towarzystwo Naukowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Wchodzę tam! - Mapy taktyczne do gier fabularnych.