Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
[Strona Główna Zamku]    [Komnata Konstanta]
Roll dFOUR..

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Mechanika gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zedd
Mod Magów
Mod Magów


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 722
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Nie Sty 16, 2005 19:48    Temat postu: Roll dFOUR.. Odpowiedz z cytatem

Wykorzystanie kosci na sesji.
Jak czesto? Czy maja decydujacy wplyw, czy jednak pozostaje on w rekach MG. Czy mozna karac gracza za to ze zle mu wyszedl rzut koscmi?

Czy moze lepszy jest tzw. Story-telling? Gdzie kosci maja znaczenie marginalne, albo nawet o wszystkim decyduje MG?
_________________
Zeddicus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Xarandil
Mod Elfów
Mod Elfów


Dołączył: 30 Lis 2004
Posty: 1266
Skąd: warszawa

PostWysłany: Nie Sty 16, 2005 22:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja się przekonuje coraz bardzej do nieużywania kostek coraz mniej ich uzywam na poczatku w pierwszej przygodzie uzywałem do kazdego mozliwego zutu a teraz sie przekonuje ze to nie mam sesnu ale moi gracze np: na sotatniej sesji jednego z nich porwał olbrzym bo był głodny no i oni jak doszło do walki mieli domnie pretensje ze zutu na strach im nie zrobiłem a ja stwierdziłem ze oni si enie przestraszyli bo wiedzieli z czym będa walczyć i ni ezucałem im zakładając ze są przygotowani na to co ich czeka...:] a wiec bede musiał z nimi porozmawiac o tym jedyne zutu jakie wykonuje to na SW trafienia pkt obłędu i obrażenia choc niezawsze....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Zedd
Mod Magów
Mod Magów


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 722
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pon Sty 17, 2005 22:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie no to u nas tych rzutow jest troche wiecej.. Glowne testowane cechy: WW, US (to wiadomo), I, Zr, Op. Potem troche zadziej: SW, Int, Ogd, Wt. Praktycznie wcale nie wykorzystujemy CP, a Sila to tylko w testach na wywazenie, badz uniesienie czegos..
_________________
Zeddicus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Xarandil
Mod Elfów
Mod Elfów


Dołączył: 30 Lis 2004
Posty: 1266
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pon Sty 17, 2005 22:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie no przesadziłęm na WW i US wykonuje te zuty to oczywiste I zucam czy cos zauwaza chyba ze niechce zeby zobaczyli to mowie ze cos sie stało otp itd Zr zadko jest uzywama no a OP dosyc czesto te pkt obłędu ahh.. jak ja to lubie...;]a czesc zotow to robie tylko po to zeby sie niebylwersowali mi ze zutow nierobie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lord Rahl
Mod Chaosu
Mod Chaosu


Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 464
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto Sty 18, 2005 12:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w sumie nie ma chyba reguły, jak potrzeba to się rzuca , to zależy od sytuacji, nastawienia mistza gry i graczy praktycznie od wszystkiego
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Blackswordsman
Mod Bestii
Mod Bestii


Dołączył: 18 Sty 2005
Posty: 3922
Skąd: Brama wymiarów północnego bieguna:)

PostWysłany: Nie Sty 23, 2005 16:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rzuty powinny być. Ale tak żeby opowieści zbednie nie przerywać. I najważniejsze to to żeby życie postaci nie zależało tylko od rzutu ale od działań gracza.
_________________
Jestem mieczem i zbroją. Moja droga tam gdzie krew.

MG tu i tam ^^
#Sesja Przekleństwo Wzgórz Hager Gatz
#Sesja Miasto Darrow
#Sesja Wichry Aderus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Sab
Mod Mechaniki
Mod Mechaniki


Dołączył: 12 Lut 2005
Posty: 144
Skąd: z dalekiej północy

PostWysłany: Pią Lut 25, 2005 10:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Turlanie jest potrzebne. Chodzi tu przedewszystkim o bezstronność i obiektywizm MG. Nawet jeśli wydzje ci się, że jesteś w miarę obiektywny i nie krzywdzisz nikogo (niepotrzebnie), gracze mogą być odmiennego zdania. Z kostkami natomiastnikt nie dyskutuje. Oczywiście czasami rezygnuję z kostkowania. Na którejś sesji gracz odwrócił się plecami do zwierzoczłeka. Musiałem go za to ukarać, a głupi zwierzak jeszcze by nie trafił... Wiem, cham ze mnie... Nie turlam też opanowania, gdy gracze walczą z jakimś paskutzwem, które widzieli już ze sto razy...
_________________
dekadencki golibroda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Vrael
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 29
Skąd: Loren

PostWysłany: Pią Maj 12, 2006 15:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi sie ze w wiekszosci sytuacji kosci sa koniecze chociaz nie zawsze Razz ja staram sie nie spowalniac gry czestymi rzutami. Jezeli gracz kladzie kostke czy w dziwny sposob ja zuca warto go upomniec kosc powinna sie turlac Wink
_________________
You cross the line and there is no turning back...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dunoon
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 39

PostWysłany: Sro Lip 26, 2006 21:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trzeba wyczuć sytuację - ja jako Mistrz szczególnie lubię, gdy bohaterowie czekają na jakiś ważny rzut w czasie walki, który decyduje o ich wygranej lub porażce, czasem to powoduje u nich więcej emocji niż najlepiej ułożony i opowiedziany opis jakiegoś bohatera albo innej sytuacji...
_________________
http://s1.bitefight.pl/c.php?uid=58114

#Altdorf => Silv'aret Dunoon, człowiek, bard
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Sab
Mod Mechaniki
Mod Mechaniki


Dołączył: 12 Lut 2005
Posty: 144
Skąd: z dalekiej północy

PostWysłany: Sob Lip 29, 2006 13:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie o to chodzi. Jako MG wiem, że gracze często czekają na rzut kostką i sami często lubią turlać. Jako gracz pamiętam sytuacje, gdy MG zrezygnował z rzutu i rozstrzygnął sytuację na naszą korzyść, a ja czułem się oszukany. To tak jakby zaliczyć egzamin na 5 po ściąganiu - zero frajdy.

Turlać lubią szczególnie gracze mający silnych bohaterów, gdyż w ten sposób ciągle ich testują i udowadniają swoją siłę i potęgę.

Ale jestem ciekaw, co sądzicie o graczach oszukujących przy turlaniu. Jako MG pozwalam graczom prawie zawsze rzucać za siebie (niektóre testy wykonuję sam). Ufam także im i wierzę, że jeśli nie trafią jakiegoś przeciwnika, a ja będę miał zbyt daleko by zobaczyć wynik na kostkach, nie oszukają mnie i powiedzą prawdę. Niestety trafiają się zdradzieckie jednostki, które za wszelką cenę chcą wyhodować sobie nie wiadomo, jakiego półboga i oszukują jak się da. Co sądzicie o takich graczach? Nie pozwalać im rzucać, czy wcale z nimi nie grać?
_________________
dekadencki golibroda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Brujah
Rycerz Zamku
Rycerz Zamku


Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 327
Skąd: Sylvania - Zamek Drakenhof

PostWysłany: Nie Lip 30, 2006 01:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sab napisał:
Niestety trafiają się zdradzieckie jednostki, które za wszelką cenę chcą wyhodować sobie nie wiadomo, jakiego półboga i oszukują jak się da. Co sądzicie o takich graczach? Nie pozwalać im rzucać, czy wcale z nimi nie grać?


Po prostu sprawdzać wynik na kościach Smile

My mamy w stole specjalne pole albo obszar (można to tak nazwać) gdzie turlane są kostki. Nigdzie indziej nie można rzucać kośćmi. Jest to o tyle dobre, że jako MG mam blisko do kostek i moge zobaczyć czy rzut rzeczywiście był udany.

Możesz też grozić graczom, że pozabijasz im postacie jeśli będą oszukiwać ^^
_________________
#Altdorf - Brujah, tak jakby człowiek Wink
#Dzielnica Kupiecka - MG Falandar Von Geldhaben (NPC)
#Pałac Mordu - Wolfram "Nachtmann"
#Przyjaciel czy Wróg? - Domarasc Ungardt "Marzyciel"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Sab
Mod Mechaniki
Mod Mechaniki


Dołączył: 12 Lut 2005
Posty: 144
Skąd: z dalekiej północy

PostWysłany: Wto Sie 01, 2006 13:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o grożenie kawałkami Ukochanego Morra spadającymi na głowy niepokornych graczy, to jestem przeciwny. Zależy mi tak samo jak graczom na ukończeniu przygody z sukcesem. A i z tym wydzielonym polem często mogą być problemy, bo zdarza się nam grać byle gdzie, w którym to nie ma takiego dobrego miejsca. Pomimo to podoba mi się pomysł z rzucaniem w odpowiednim miejscu.
_________________
dekadencki golibroda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
dunoon
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 39

PostWysłany: Czw Sie 17, 2006 09:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PRzed kilku laty w miesięczniku "Dragons" był pewien artykuł ze wskazówkami dla Mistrzów Gry. Były dwa działy: "do" i "don't". W drugim był taki oto podpunkt:
Nigdy nie pozwól, by gracze przez jeden głupi rzut kością całkowicie stracili swoje postacie. Inną sytuacją jest, gdy jeden rzut jest konsekwencją wcześniej podejmowanych działań i jest wcześniej jako sugerowany (nawet bardzo delikatnie) przez MG.
Ja wyobrażam sobie taką realizacje tego punktu w praktyce - gracze idą sobie przez pole marchewki, nagle wchodzą do piwniczki jakiegoś domku, a tam wielka jaskinia smoka. Smok bez ostrzeżenia zaczyna ziać i gracze umierają od obrażeń...
No chyba, że było - początkowe postaci bohaterów postanowiły, że zabiją smoka. wyczytały w bibliotece, że kiedyś żył pewien smok w domu na polach marchewki. Bibliotekarz ostrzegał ich przed wybraniem się na tę wyprawę. Kowal odradzał - pękając ze śmiechu z ich marnego wyposażenia. Następnie sam smok polimorfował w ludzką postać, by ich ostrzec przed przerywaniem mu drzemki poobiedniej. Jeżeli mimo wszystko dalej będą szli, to zakończenie jest po prostu logiczne. Postacie stają naprzeciwko smoka bez żadnego wyposażenia - ten zaczyna ziać i rzeczywiście wszyscy umierają...
W wielkim uproszczeniu tak bym to opisał.
_________________
http://s1.bitefight.pl/c.php?uid=58114

#Altdorf => Silv'aret Dunoon, człowiek, bard
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Mechanika gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Wchodzę tam! - Mapy taktyczne do gier fabularnych.