Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
[Strona Główna Zamku]    [Komnata Konstanta]
A co z siłą?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Mechanika gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sab
Mod Mechaniki
Mod Mechaniki


Dołączył: 12 Lut 2005
Posty: 144
Skąd: z dalekiej północy

PostWysłany: Sro Kwi 27, 2005 10:42    Temat postu: A co z siłą? Odpowiedz z cytatem

Czy nie wydaje się wam zaskakujące, że gigant ma tyle siły, co silniejszy człowiek? A co ze smokami, czy innymi ogromnymi stworzeniami? Myślę, że smok jednym uderzeniem łapą powinien urwać głowę delikwentowi, ale tak nie jest.

Mam w rodzinnym mieście pewnego MG, z którym zawsze dyskutuję, gdy odwiedzam rodziców na święta. Nasze ulubione tematy to: "co nie zgadza się na tym rysunku" i "jak poprawić system". W czasie świąt dyskutowaliśmy m.in. o sile. W celu poprawienia siły wykorzystał żywotność. Otóż, każde 5 żywotności powyżej 15 to dodatkowy punkt siły. Co wy na to? Może nie jest to doskonałe rozwiązanie, ale zawsze jest.
_________________
dekadencki golibroda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wilkołak
Mod Krasnoludów
Mod Krasnoludów


Dołączył: 05 Gru 2004
Posty: 562
Skąd: wziąść kase na figurki?

PostWysłany: Sro Kwi 27, 2005 20:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja ci powiem tyle... jeśli smok uderzy człowieka łapą to... jest placek.. jeśli go zdepcze to jest dżem do placka.. a jeśli zrobi to olbrzym... to zależy od jego wielkości.... przy dużych potworach to niepamiętam czy kiedykolwiek zwracałem uwagę na statystyki... co z tego że smok ma xy żywotności jak dostaje tylko po łapach alpo po ogonie... czy zginoł kiedyś ktoś od odcięcia palca? (nie mówcie mi że się wykrwawił bo nie oto w tym przykładzie chodzi Razz) nie słyszałem... i to samo działa co do siły jak coś jest duże i masywne to sama siła ciężkości opadającej łapy (smoka Smile) jest mhm duża
_________________
Tutaj znajdziesz odpowiedzi na wszelkie dręczące Cię pytania!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Łysy1382
Skrzydłowy
Skrzydłowy


Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 174
Skąd: Albion

PostWysłany: Czw Kwi 28, 2005 17:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciekawe spostrzezenie. Osobiscie staram sie dostosowac statystyki istot do potrzeb (wprowadzilem cos takiego ja np. mlody smok, czy bardzo stary smok). Kazda istota ma okreslono ilosc sily i zywotnosci. Taki smok z w/w przykladu robi bez problemu dzem z kazdego (no prawie - bez demonow itp), dlatego jego sila moze byc nawet 3 krotnie wieksza od sily czlowieka. Jest to tez jeden z argumentow, dlaczego ludzie nie atakuja smokow zbyt czesto...... Ja jestem za poprawieniem sily w statach i juz.
_________________
" To BEER or not to BEER "
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Xarandil
Mod Elfów
Mod Elfów


Dołączył: 30 Lis 2004
Posty: 1266
Skąd: warszawa

PostWysłany: Czw Kwi 28, 2005 21:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja to robie tak ze na oko nie biore statystyk na siłe od takich potworów jak giganty czy trole poprostu jak trafi to łamie miażdzy zostawia placki..... chyba ze parujesz tarcza(jakiś pawęż albo coś takiego) i masz dużo siły tylko i wyłącznie wtedy tarcza moze się nie połamie ale odrzut będzie a zresztą często biore na oko wszystko robie... i to jest najlepsze wyjście...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Łysy1382
Skrzydłowy
Skrzydłowy


Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 174
Skąd: Albion

PostWysłany: Pią Kwi 29, 2005 14:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Xarandil napisal:
"A ja to robie tak ze na oko nie biore statystyk na siłe od takich potworów jak giganty czy trole poprostu jak trafi to łamie miażdzy zostawia placki..... chyba ze parujesz tarcza(jakiś pawęż albo coś takiego) i masz dużo siły tylko i wyłącznie wtedy tarcza moze się nie połamie ale odrzut będzie......."

Przy ciosie, ktory miazdzy nawet pawez nie pomoze, bosila jest taka duza, ze wgniata cie w ziemie i ta paweza pzykrywa.....
Ale pomysl ciekawy ("brac na oko" tylko, czy gracze sie nie burza ???
W koncu to ich BG dostaja becki....
_________________
" To BEER or not to BEER "
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Zedd
Mod Magów
Mod Magów


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 722
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pią Kwi 29, 2005 19:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja wole storytelling. Może nie taki do końca - ale moi gracze nie będą się wkurzać za to że przy pacnięciu łapą smoka poprostu stwierdze, że dany osobnik zginął i nie jest to ważne czy parował, zasłaniał się tarczą, czy stał akurat tyłem. To ja jestem tu prawem - a jak komuś się nie podoba - to zwyczajnie nie musi ze mną grać Twisted Evil
_________________
Zeddicus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Blackswordsman
Mod Bestii
Mod Bestii


Dołączył: 18 Sty 2005
Posty: 3926
Skąd: Brama wymiarów północnego bieguna:)

PostWysłany: Pią Kwi 29, 2005 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I tu kochany Zeddzie się z tobą całkowicie zgodzę. Człowiek poświęca swój czas, zdrowie, pieniądzę(niekoniecznie), i zamiast się relaksować musi się z bandą wykłócać albo znosić ich żale. Jak się coś ku...a nie podoba to niech spie..ą . Ja wręcz nie nawidze jak ktoś mi mówi coś w stylu, że on nie mógł przegrać bo jego statystyki są wieksze. A jak gram to też staram się nie pyskować, ale wkurza mnie np: że wołam halflinga całkowicie zdrowego i nie głuchego , nikt minie nie zagłusza , half stoi ode mnie 15 metrów a Mg mi mówi że half nie usłyszał mojego wołania bo jest za daleko. A poza tym to spoko. Tyle fajnych postaci już mi zginęło i czasem mi żal ale nie kłóce się
_________________
Jestem mieczem i zbroją. Moja droga tam gdzie krew.

MG tu i tam ^^
#Sesja Przekleństwo Wzgórz Hager Gatz
#Sesja Miasto Darrow
#Sesja Wichry Aderus


Ostatnio zmieniony przez Blackswordsman dnia Pon Maj 16, 2005 12:16, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Łysy1382
Skrzydłowy
Skrzydłowy


Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 174
Skąd: Albion

PostWysłany: Wto Maj 03, 2005 11:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jednak czasem sa sytuacje Black, kiedy MG sie pomyli i zabije gracza w miejscu, w ktorym BG nie bylo.... Co ty na to ????
Pamietasz Wiedzmina ????
_________________
" To BEER or not to BEER "
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Sab
Mod Mechaniki
Mod Mechaniki


Dołączył: 12 Lut 2005
Posty: 144
Skąd: z dalekiej północy

PostWysłany: Pon Maj 16, 2005 10:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ej, no, o.k. Zawsze mogę powiedzieć: "ej no panowie, spadła dwumetrowa, smocza łapa z nieba. Chyba nie można przeżyć takiego starcia. Po cholerę szliście na smoka. I co z tego, że skarb, księżniczka, pół królestwa, rozbijacz czaszek i bilety na derby krakowa. Wywalaąc końskie kupy ze stajni też można zarobić". Do graczy zazwyczaj taka argumentacja nie trafia. Niech się chłopaki (i czasem dziewczyny) dobrze bawią, a żeby tak było potrzebne są jesne zasady i żadnego "na oko".


Dawno mnie nie było, wiem.
_________________
dekadencki golibroda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lazarus
Gość





PostWysłany: Pią Maj 20, 2005 10:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja myśle że z siłą jest dobrze ale jakby się człowiek z gigantem siował to biada gigantowi. Więc u siebie zrobiłem tak. Jeżeli człowiek z siłą 4 siłuje się z goblinem S3 to bardzo prawdopodobne że przegra. To samo ma sie do istot większych np. Giganty, więc przy siłowaniu się z istotami dużo większymi siłe większego się mnoży x2. A jeżeli jest mniejszy podzielić.
i tym sposobem goblin 1.5 człowiek 3. Gigant 14 a człowiek 4. i już sie czowiek siłował nie będzie.Smile)
Powrót do góry
Zedd
Mod Magów
Mod Magów


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 722
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pią Maj 20, 2005 10:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak - ale to rozwiązuje tylko problem siłowania - o co z wyważaniem drzwi? Będzie ono tak samo efektywne u giganta jak u człowieka? Siłowanie na ręke to tylko część z możliwości wykorzystania siły.. Co z resztą? Jak dla mnie logika jest tutaj najlepszym wyznacznikiem. A jak ktoś nie lubi to śmiało może tworzyć giganty z siła 16ście - przecież nikt mu nie zabroni.
_________________
Zeddicus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Blackswordsman
Mod Bestii
Mod Bestii


Dołączył: 18 Sty 2005
Posty: 3926
Skąd: Brama wymiarów północnego bieguna:)

PostWysłany: Pią Maj 20, 2005 15:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja też jestem przy logice. Za dużo przeliczania. Gigant może mieć siły 4 i człowiek moze miec siły 4 ale to i tak się nie przełoży na udzwig , zadawane obrażenia, siłę ciężkości. Proporcje są inne więc wszystko trzeba zmieniać. Nie ma sensu wszystkiego przeliczac. Logicznie trzeba do wszystkiego podejść.
_________________
Jestem mieczem i zbroją. Moja droga tam gdzie krew.

MG tu i tam ^^
#Sesja Przekleństwo Wzgórz Hager Gatz
#Sesja Miasto Darrow
#Sesja Wichry Aderus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gość






PostWysłany: Pią Maj 20, 2005 17:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zdrowa ligika nie wystarczy jeśli masz kłótliwych graczy, ale tworzenie kosmicznego przelicznika też nie ma sensu bo zrobił by się "Adek" z WFRP. Według mnie należy rozpisać jeszcze raz siłę niektórych stworzeń.
Powrót do góry
Sab
Mod Mechaniki
Mod Mechaniki


Dołączył: 12 Lut 2005
Posty: 144
Skąd: z dalekiej północy

PostWysłany: Pią Maj 20, 2005 17:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cholera, to wyższe to moje. (...)a jeśli komuś chce się liczyć, może zastosować przelicznik żywotności (jak w pierwszym poście). Zazwyczaj te większe stworzenia są też żywotniejsze.
_________________
dekadencki golibroda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Mike
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 25
Skąd: Imperium

PostWysłany: Sro Cze 27, 2007 01:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie nigdy nie jest tak że coś "na oko" bo na oko chłop w szpitalu umarł. Gdy ja prowadzę sesje wszystko jest zgodnie z zasadami i jest tak jak w podręczniku bo jak zmieniasz żeby było ci łatwiej to już nie ma zabawy. W przypadku walki ze smokiem (żadko się zdarza ale jednak....) gracz musi mi powiedzieć jak zabija smoka. Chyba u wszystkich powinno wyglądać podobnie bo napewno BG nigdy nie stoi sobie bez ruchu przed wrogiem i nie macza poprostu bronią żeby go zabić np żeby zabić smoka trza mu odciąć łeb (najskuteczniejsze) więc gracz mi opowiada że wspina się na smoka najpierw po łapach później na skrzydła wskakuje czy jak, po szyi i ciacha mu łeb (oczywiście podczas tej akcji wykonuje kilka(naście) testów na zręczność a siła i żywotność zostaje bez zmian bo jakie mają gracze szanse stojąc przed smokiem o sile 14 który jednym ciosem robi z nich dżem. Wtedy to jest arogancja i rządza władzy MG nad graczami i szc zerze się nie dziwię że strzelaja wam bulwersy jakieś Razz takie jest moje zdanie

PS: jestem tu nowy i liczę na dobrą współpracę
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Mechanika gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Wchodzę tam! - Mapy taktyczne do gier fabularnych.