Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
[Strona Główna Zamku]    [Komnata Konstanta]
Nekromancja i nie tylko
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Martwe Ziemie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Czw Sty 27, 2011 16:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozwiążę parę nieścisłości.

Martin von Carstein napisał:
[...] wcześniej trupy nie wstawały (w wielu miejscach nie wstają nadal).


1. Jak w takim razie rozwiążesz problem Mumii oraz Widm (a co za tym idzie, także pozostałych eterycznych nieumarłych - np. Poltergeistów)? Są to spontanicznie objawiający się nieumarli. W ogóle nie potrzebują nekromancji by powstać. Dowody na to są w "Bestiariuszu Starego Świata".

Dalej...

2. Motyw z Hierophants i Liche-Priests. Lepiej używać tego drugiego tytułu. Jak już słusznie zauważył Kain, mieszanie terminologii w świecie fantasy prowadzi tylko i wyłącznie do nieporozumień.

3. Motywy z I edycji są nieważne. Warmłotek, nie przeplataj opinii o Eterze, Wiatrach Magii itp. z czymś, co wymyślono za czasów pierwszej edycji. Jest ona niekompatybilna z drugą i nie ma sensu na siłę próbować ją wcisnąć do niej.

4. Łączyć bitewniaka z RPG można, ale trzeba znać oba tematy i mieć łeb na karku.

5. W II edycji i WFB przyjęta jest druga wersja powstania wampiryzmu (tj. eliksir i miasto Lahmia). Martin podał jej poprawną wersję.

6. Panowie, bardzo was proszę, nie kaleczcie nazw własnych. Już zauważyłem co najmniej trzy babole: "Lhamia" zamiast Lahmia, "Uszabatti" zamiast Ushabti i "Alcazzidar" zamiast Alcadizzar.
_________________
Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry Północy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Skrobo
Odźwierny
Odźwierny


Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 106
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk

PostWysłany: Czw Sty 27, 2011 16:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

2. kwestie terminologiczne już wyjaśniliśmy - użyłem skrótu myślowego który okazał się nie dla wszystkich czytelny.
3. Też wolę koncentrować się na II edycji, nie dlatego że 1 jest nieważna czy gorsza, po prosty 2 edycja jakoś bardziej ma ręce i nogi jak dla mnie, bardziej całościowe podejście.
4. Bez znajomości obu nie da rady łączyć Smile Mi jakoś się to w miarę sensownie udaje.
Co do 1. - Liber Necris ma całkiem ciekawą klasyfikację niemartwych jeśli chodzi o ich "konstrukcję teoretyczną" - polecam, chociaż jest chyba tylko po angielsku.

Co do 5. - osobiście nie jestem purystą - literówki się zdarzają. W końcu przekręcić nazwę króla królestwa którego nie ma to nie grzech Smile
_________________
#Przyjaciel czy wróg? => Baldus (zazwyczaj), człowiek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Martin von Carstein
Rycerz Zamku
Rycerz Zamku


Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 376

PostWysłany: Czw Sty 27, 2011 16:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odp. 1.

Generalizowałem trochę za bardzo.
Ja tego nie neguję spontanicznych. Tylko, że to są pojedyncze przypadki (nie słyszałem o hordach nieumarłych pojawiających się w ten sposób... oprócz pojedynczych miejsc jak choćby Sylvania i mają związek z:
Skupiska Śmierci
    By pojąć naturę Nieumarłych, należy zrozumieć istotę
    samej magii. Wiatry Magii bezustannie spływają na świat
    wprost z Królestwa Chaosu, a magiczna energia przemienia
    wszystko. Płynące z Pustkowi Chaosu strumienie
    energii zmieniają się w jeden z ośmiu kolorów magii.
    Niektóre z nich pozostają jednak kipiącą mieszanką czystej
    Mrocznej Magii, która spływa na ziemię tam, gdzie
    chce. Szczególną cechą Mrocznej Magii jest fakt, że ma
    ona tendencję do skupiania się. Jeśli nawiedzi jakieś miejsce,
    to miejsce to przyciągać będzie kolejne jej strumienie.
    Z czasem tworzy wir zła, który ostatecznie przechodzi
    w stały stan skupienia – Spaczeń. Moc Mrocznej Magii jest
    siłą animującą zmarłych, a co za tym idzie, wiele miejsc,
    gdzie Mroczna Magia jest silna, jest jednocześnie miejscami,
    które przyciągają bądź „rodzą” Nieumarłych.
    Co więcej, wielu uczonych wykazuje, że skoro Chaos karmi
    się silnymi emocjami, to miejsca, w których drzemią
    emocje, takie jak strach, przerażenie, nienawiść czy zgroza,
    również przyciągają Mroczną Magię. Twierdzą, kontynuując
    swe wywody, że z tych samych powodów pola bitew, miasteczka
    złożone zarazą czy domy, w których dopuszczono
    się straszliwych zbrodni, przyciągają do siebie Nieumarłych.
    Alternatywnie tłumaczą obecność Nieumarłych faktem, że
    złowrogie energie, jakie towarzyszą bitwom, zbiorowym
    mogiłom czy grobowym dołom wykopanym dla ofiar zarazy,
    przyciągają Wampiry i są doskonałą przykrywką dla ich
    makabrycznych rytuałów.

Nazwy kaleczyłem bo mi się zwyczajnie nie chciało szukać poprawnych wersji. Leniwy jestem. Embarassed Się poprawie... kiedyś...
_________________
http://vaevictis15mm.blogspot.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Warmlotek
Mod Czarnej Biblioteki
Mod Czarnej Biblioteki


Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 1443
Skąd: Puławy

PostWysłany: Czw Sty 27, 2011 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witaj w klubie martin Very Happy
_________________
#Sesja Przyjaciel czy Wróg? ==> Ingwar Ingersson, krasnolud
#Ciężkie jest życie na morzu==>Hektor Lombard, człowiek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Martwe Ziemie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Strona 5 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Wchodzę tam! - Mapy taktyczne do gier fabularnych.