Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
[Strona Główna Zamku]    [Komnata Konstanta]
Dziwne profesje
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Cech
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nagash
Mod Cechu
Mod Cechu


Dołączył: 11 Lut 2005
Posty: 279
Skąd: Raszyn

PostWysłany: Sro Mar 09, 2005 22:24    Temat postu: Dziwne profesje Odpowiedz z cytatem

Czy spotkaliście się kiedyś z jakimiś dziwnymi profesjami zaciągniętymi z filmów, książek lub innych zródeł. Ja naprzykład w necie znalazłem raz 3 profesji Jedi. Jeśli byście mogli to dołoczcie schematy rozwinięć, profesje wejściowe i wyjściowa i ekwipunek.
_________________
#SESJA Wzgórza: Gottri Gortengrot ( Grot )
#SESJA Altdorf: Urgrim Drukenheim - gladiator
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wilkołak
Mod Krasnoludów
Mod Krasnoludów


Dołączył: 05 Gru 2004
Posty: 562
Skąd: wziąść kase na figurki?

PostWysłany: Czw Mar 10, 2005 09:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czyli innymi słowy opis całej profesji...
_________________
Tutaj znajdziesz odpowiedzi na wszelkie dręczące Cię pytania!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Nagash
Mod Cechu
Mod Cechu


Dołączył: 11 Lut 2005
Posty: 279
Skąd: Raszyn

PostWysłany: Czw Mar 10, 2005 16:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak opis całej profesji ale rozdrobniłem to jak by ktoś nie zkumał. Napiszcie wszystko co o niej macie. A bedzie dobrze Very Happy
_________________
#SESJA Wzgórza: Gottri Gortengrot ( Grot )
#SESJA Altdorf: Urgrim Drukenheim - gladiator
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wilkołak
Mod Krasnoludów
Mod Krasnoludów


Dołączył: 05 Gru 2004
Posty: 562
Skąd: wziąść kase na figurki?

PostWysłany: Czw Mar 10, 2005 16:20    Temat postu: coś na początek... może to i normalne no ale... Odpowiedz z cytatem

HUMANOID LEKKICH OBYCZAJOW
- profesja podstawowa
klasa zawodowa zalosna
(wlasciwie nie jest to tylko opis profesji do wfrp ale takze analiza
tego zjawiska w Stary Swiecie)
Do napisania tego tekstu sklonily mnie opracowania tej profesji stworzone przez dwoch ludzi (nie podpisali sie). Jeden z nich uwaza ze ludzie wykonujacy ten zawod potrzebni sa steranym awanturnikom, ktorzy musza sie odprezyc, po obrobieniu miasta, w ramionach istoty o lekkich obyczajach. Uwazam, bowiem, ze obecnosc tej profesji od zarania dziejow, swiadczy o niedojrzalosci rodzaju ludzkiego, ktorego
tok myslenia wciaz zwraca sie ku sferom ponizej pasa.
Drugi znowu uwaza za logiczne iz zawod ten wykonuja wylacznie kobiety. W moim mniemaniu "lekkosc obyczajow" dotyczy obu plci.

Wyodrebnilam dwa rodzaje tej profesji ze wzgledu na ludzi nia sie zajmujacych:

Pierwsza grupa to humanoidy, ktore mialy bardzo ciezkie dziecinstwo, wychowaly sie na ulicy i z braku innych kwalifikacji zajely sie wlasnie ta dziedzina zycia. Zaliczylam tutaj takze istoty zmuszone przemoca do puszczania sie przez alfonsow (zazwyczaj sa to rajfurzy). Tego typu postaci lekkich obyczajow cechuje nieufnosc, ironicznosc, sarkazm, pogarda, desperacja, bezustanne przygnabienie prawie zawsze zatuszowane szminka oraz sklonnosci samobojcze.
Takie postaci nadaja sie bardzie dla BG, jednak sa bardzo trudne do odegrania, gdyz sa to ludzie o duzych ambicjach lecz z roznych powodow
(brak pieniedzy i mozliwosci rozwoju, przetrzymywanie przez alfonsow)
nie moga zerwac z wykonywana praca (do momentu gdy np spotkaja poszukiwacza przygod ktory im pomoze i z ktorym wyrusza w swiat)
Ta praca zajmuja sie rowniez ludzie chcacy np uwiesc i wyciagnac od kogos tajne informacje.

charakterystyka umiejetnosci:
I Int Ogl Zw Op odpornosc na choroby
+10 +10 +20 +7 +10 ogluszenie
uwodzenie
ekwipunek: zielarstwo
wedlug uznania erotyka +10 (modyfikator do testow
jednak scisle zwiazany oglady podczas prob zdobywania
z zawodem (np ziola informacji w sytuacjach intymnych)
antykoncepcyjne,
przybory do makijazu)

choroby zawodowe: obrzydzenie oraz nienawisc do wykonywanego zawodu, trwaly uraz psychiczny

profesje wejsciowe: profesje wyjsciowe:
wlasciwie kazda podstawowa banita, uczen maga,
jezeli BG zostal porwany uczen medyka, oraz
i zmuszony do puszczalstwa za profesje wojownikow
pieniadze. Natomiast jezeli
ktos zajmowal sie tym zanim zostal
poszukiwaczem przygod to chyba
oczywiste nie ma profesji wejsciowej.
Aby zdobywac informacje w ten sposob
kurtyzana moze zostac np szpieg
lub wlasciwie kazdy BG ktory
potrzebuje informacji do rozwiazania
jakiejs zagadki (moze oprocz druidow
wszelakich kaplanow i magow)

Do drugiego rodzaju humanoidow lekkich obyczajow zaliczylam osoby parajce sie tym, jakze haniebnym zawodem, z wlasnej woli. Uwazaja go za latwy sposob na zarobek i zycie. W skrajnych przypadkach uwazaja go rowniez za przyjemnosc (!). Czasami rowniez niektore postaci zostaly nauczone wykonywac ten zawod i jest to dla nich normalka, zeby nie powiedziec ze sa tym znudzone
Takie istoty, zwane rowniez slodkimi idiotkami/idiotami, cechuje naiwnosc, beznadziejny gust, wrodzona glupota, zdarza sie rowniez ze obojetnosc.
Jest to raczej charakterystyka BN, bo przedstawiona tu postac raczej nie nadaje sie na poszukiwcza przygod.

charakterystyka: umiejetnosci:
Int I Zw Ogl odpornosc na choroby
-10 +10 +10 +20 uwodzenie
zielarstwo
ekwipunek: gotowanie
kiczowaty, szmirowaty
stroj odslaniajacy
wszystko co tylko mozna,
przybornik do makijazu,
ziola antykoncepcyjne itp.

choroby zawodowe: pracoholizm

profesje wejsciowe: profesje wyjsciowe:
glownie jest to profesja lotrowskie
poczatkowa, a jezeli nie to
wejsciowymi sa raczej
lotrowskie

PS Elfy i krasnoludy sa bardzo rzadko spotykane w burdelach. To chyba oczywiste dlaczego.
_________________
Tutaj znajdziesz odpowiedzi na wszelkie dręczące Cię pytania!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wilkołak
Mod Krasnoludów
Mod Krasnoludów


Dołączył: 05 Gru 2004
Posty: 562
Skąd: wziąść kase na figurki?

PostWysłany: Czw Mar 10, 2005 16:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uczeń Kowala Magii

Podczas gdy młodsze rasy obrabiają metal, drewno i glinę za pomocą narzędzi lub rąk, elfy nauczyły się wykonywać takie przedmioty unikając "brudnej roboty". Wielu zastanawiało się, w jaki sposób wykonują oni tak piękne, misternie zdobione i jakże użyteczne przedmioty. Przecież elfy ani nie lubią ani pracować (a kucie metalu to bardzo ciężka praca), ani wydobywać surowców w kopalniach, jak krasnoludy (czują wstręt na samą myśl przebywania po ziemią).

Jedyną rzeczą wymagającą wielkiej pracy której elfy mogą poświęcać całe dni, tygodnie i lata jest magia. Podczas gdy ludzie są w poznają zazwyczaj tylko jedną, lub dwie specjalizacje, elfy, dzięki swojemu długiemu życiu i wysokiej inteligencji, są w stanie nauczyć się wszystkich detali kierowania czystymi strumieniem magii. Używanie magii przychodzi im znacznie łatwiej niż młodszym rasom. Łącząc to z wrodzoną niechęcią do pracy, elfy opracowały metodę kształtowania drewna, gliny i metalu za pomocą sił umysłu i magii. Wykonanie przedmiotu za pomocą magii trwa krócej, jest znacznie mniej męczące, a sam przedmiot jest dokładnie taki, jak życzył sobie jego twórca. Nie ma tu miejsca na nieudane uderzenie młota, czy też niedokładne zahartowanie stali. Przedmiot jest zawsze dziełem, wykonanym z perfekcyjną dokładnością.

Przedstawiciele innych ras również mogą zostać Kowalami Magii, lecz czas potrzebny do rzucenia każdego czaru jest dwukrotnie dłuższy, zaś koszt w PM'ach trzykrotnie wyższy.

Uczeń Kowala Magii
cecha Żw CP Op SW
rozszerzenie +1 +10 +10 +10

Umiejętności:
czytanie/pisanie
sekretny język - kowali magii
wiedza o naturze
rzucanie czarów - prosta magia Kowali Magi

Przedmioty:
brak

Profesje wejściowe:
elfy: jakakolwiek profesja rangera
jakakolwiek profesja uczonego

inne: czarodziej - poziom 3
elementalista - poziom 2

Profesje wyjściowe:
kowal magii - poziom 1
elementalista - poziom
_________________
Tutaj znajdziesz odpowiedzi na wszelkie dręczące Cię pytania!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Xarandil
Mod Elfów
Mod Elfów


Dołączył: 30 Lis 2004
Posty: 1266
Skąd: warszawa

PostWysłany: Czw Mar 10, 2005 17:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Namaken jest splugawionym elfem. Nie jest jednak czymś w rodzaju krasnoludzkiego zabójcy trolli. Jego zasady i sposób postępowania są dość charakterystyczne.
Jak zostać Namakenem ?
Elf, który splamił swoją rodzinę złymi, całkowicie świadomymi i zamierzonymi uczynkami zostaje wykluczony ze społeczności. Poczynione zostają wszystkie czynności, mające na celu schwytanie delikwenta. Następnie, w skutek magicznego rytuału jego pamięć jest wymazywana, przez co świadomość i charakter zostaje ukształtowany od początku. Jedynym efektem ubocznym magii są od tej chwili białe włosy, których nie można skrócić.
Przez okres tygodnia elf jest przygotowywany do nowej drogi życia i nauczany. Dowiaduje się jedynie, że splamił swój honor i teraz musi go odzyskać przez pokutę. Dostaje broń, z którą nie może się rozstawać i rusza w drogę.
Na co skazany jest Namaken ?
Nie wie, w jaki sposób się zhańbił. W społeczeństwie elfim traktowany jest z pogardą, jednak nikt nimi nie pomiata. Co się tyczy innych ras, te boją się Namakenów, ze względu na ich umiejętności walki i dziwny sposób bycia. Specyfika tych istot znana jest jedynie elfom.
Jego białe włosy są skracane do 5 cm i plecione w warkocze. Co roku Namaken może zapleść 1 warkocz na swej głowie. Kiedy splecie ich 100 zostanie ułaskawiony. To jest właśnie oryginalność tych istot. Nie szukają śmierci, lecz przez 100 lat lub aż do śmierci starają się odkupić grzechy.
Od tej pory ich życie to nieustanna pogoń za wszystkimi stworzeniami chaosu, nieumarłymi i goblinowatymi. Nie mają prawa skrzywdzić żadnej innej istoty, chyba, że w obronie własnej. Używają tylko powierzonej im broni.

Współczynniki i zasady specjalne.
WW S WT ŻW I A ZR INT OP SW
40 2 3 8 30 2 30 20 30 30

Umiejętności:
-bardzo wytrzymały
-specjalna broń- dwuręczna
-rozbrajanie
-uniki
-ogłuszanie
-silny cios
-celny cios
-szósty zmysł
-tropienie
-cichy chód na wsi
-ukrywanie się na wsi
-wykrywanie pułapek
-wspinaczka
-leczenie ran
-odporność na choroby
-odporność na trucizny

Jest odporny na grozę i strach w walce. Zawsze też zachowuje neutralność wobec spraw ludzkich. Specyficzną cechą wszystkich Namakenów jest powaga, a nawet smutek. Postacie te nie są w stanie dostrzegać pozytywnych aspektów życia codziennego, nie cieszą się bogactwem, nie gromadzą dóbr materialnych. Nie mają także żadnych towarzyszy w postaci zwierząt. Jeżeli są częścią drużyny, trzymają się z boku i generalnie mało mówią. Jeżeli chodzi jednak o walkę z chaotycznymi istotami, są nie do pokonania. Nie mogą też być sprowokowane do żadnej bójki, ponieważ jest to złamanie świętych zasad.

Namakeni są podatni na furię, jeśli zostaną zranieni. Nigdy nie korzystają z niczyjej pomocy, czy to finansowej, czy też np. leczniczej.

Walczą bronią dwuręczną o nazwie „Kensai” (wyglądem przypomina katanę)
Jest to broń dwuręczna, o niesamowitej sile i szybkości, co sprawia, że Namakeni są tak groźni. Jej współczynniki : WW+10, O+3, I+10, P+20

Jeżeli Namakenowi udałoby się odkupić winy, musi ogolić się i dotrzeć do miejsca, gdzie rozpoczął wędrówkę. Dowie się wtedy, w jaki sposób się shańbił. Niestety jednak udało się to tylko jednemu elfowi, inni polegli w walce.

Co jest ważne, to fakt, że Namaken nie może zmienić profesji, a jeśli zgromadzi już dużo PD, może modlić się do bogów o łaski w postaci błogosławieństw. Wykonuje wtedy test SW-20.
Jedno błogosławieństwo trwa 10 dni, po czym jego działanie znika. Może to być np. zwiększona siła lub każdy inny współczynnik. Jeżeli MG zdecyduje, że łaską tą ma być umiejętność, Namaken uczy się jej na stałe.
Namaken nie wybiera konkretnej łaski. Ustala to MG przez rzut kostką :

01-10 - umiejętność na stałe (z tabeli umiejętności początkowych wojownika lub rangera)
11-30 - powiększenie współczynnika S, WT, ŻW lub SZ o 1
31-70 - powiększenie losowo wybranej cechy procentowej
71-90 - +1 A
91-00 - błogosławieństwo specjalne (tu wybierz sam, powinno być to coś specjalnego
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wilkołak
Mod Krasnoludów
Mod Krasnoludów


Dołączył: 05 Gru 2004
Posty: 562
Skąd: wziąść kase na figurki?

PostWysłany: Czw Mar 10, 2005 18:00    Temat postu: Nazwa, panowie nazwa. Odpowiedz z cytatem

WING COMMANDER


Wing Commander to krasnoludzki dowódca "skrzydła" Gyrocopterów. Każde skrzydło zawiera od 1 do 5 Gyrocopterów, nie licząc Wing Commandera. Wing Commander to oficer dowodzący Krasnoludzkimi Gyrocopterami.


Schemat rozwoju:

Sz WW US S Wt Żw I A Zr CP Int Op SW Ogd
+20 +20 +2 +20 +1 +30 +20 +20 +20 +10


Umiejętności:
Kartografia
Celne Strzelanie
Aktorstwo
Jeździectwo - Gyrocopter
Broń Specjalna - Bomby
Broń Specjalna - Steam Cannon
Taktyka

Przedmioty:
Lotnicze Gogle
Gyrocopter
Młot
Skórzany Lotniczy Hełm z Symbolem Wing Commandera
Skórzana Kurtka Lotnicza
Złote Skrzydlate Insygnia (Młot ze skrzydłami)
Pasek na Narzędzia

Profesje Wejściowe:
Pilot Gyrocoptera

Profesje Wyjściowe:
Bombardier
Kapitan Najemników
Saper
_________________
Tutaj znajdziesz odpowiedzi na wszelkie dręczące Cię pytania!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wilkołak
Mod Krasnoludów
Mod Krasnoludów


Dołączył: 05 Gru 2004
Posty: 562
Skąd: wziąść kase na figurki?

PostWysłany: Czw Mar 10, 2005 18:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie no ja padam SmileSmileSmileSmile ja nie wiedziałem że ja mam takie rzeczy:)!!! a i jak już pisze to sory za powtarzaja ce się posty ale tak jest bardziej przejżyście.

kurde a gdzie ja pogubiłem 5,6,7... levele czarodzieji???

Opis: Pogromcy Skavenów są legendarnymi wojownikami krasnoludów. Ich męstwo przeszło do legend wraz ze sprytem i znajomością podziemi. Ci potężni wojownicy zapuszczali się w podziemia straconych twierdz, aby wywierać na szczuro-ludziach krwawe piętno. Jako jedni z nielicznych posiedli wiedze o obyczajach i kulturze Skaveńskiej. Krasnoludy, które poświęciły się tejże profesji otrzymują modyfikator +10 Ogd do kontaktów z innymi krasnoludami z racji wyjątkowego poważanie tego zawodu. Wojownicy ci ozdabiają swą broń czaszkami pokonanych skavenów. Potrafią oni bezbłednie określić trop skavenów, a także wyczuć kierunek pod ziemią. Specjalizują się również w zakładaniu pułapek na skaveńskie patrole. Ich umiejętności walki i ogromy spryt sprawiają, że każdy młody krasnolud pragnie zostać Pogromcą Skavenów.

Jest to profesja zaawansowana. Napisałem ją dla potrzeb mojej drużyny, w której krasnolud (pozdrawiam Zoltan!!!) po wielu walkach ze Skavenami zapragnął zostać ich Pogromcą (zabił ich chyba za 60). Przedtem był handlarzem niewolników, jednak jako że nie wywiązywał się z tej profesji przyzwoliłem litościwie na objęcie przez poczciwego krasnoluda posady Pogromcy Skavenów.

Prof. wejściowe: -/-

Prof. wyjściowe: -/-

Umiejętności: wyczucie kierunku (pod ziemią), zakładanie pułapek, wykrywanie pułapek, tropienie (tylko skaveni), specjalna broń - topór dwuręczny, wiedza o skavenach, znajomość tuneli

Ekwipunek: kaftan kolczy, topór dwuręczny, lina 10 m, k4 spreparowane czaszki skavenów

Sz:
WW: +30
US: +10
S: +2
Wt: +2
Zyw: +6
I: +10
A: +2
Zr: +30
Cp:
Int: +20
Op: +20
SW: +10
Ogd:
_________________
Tutaj znajdziesz odpowiedzi na wszelkie dręczące Cię pytania!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wilkołak
Mod Krasnoludów
Mod Krasnoludów


Dołączył: 05 Gru 2004
Posty: 562
Skąd: wziąść kase na figurki?

PostWysłany: Czw Mar 10, 2005 18:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wojownik Z - ta nazwa... szkoda że nie ma opisu
tarkan; tłumacz; wiedząca; terrorysta; Wrathkeeper; wybraniec; (best of the beast =) Zbój zaawansowany; (nawet H.Potter) Strażnik Feniksa; (Al-Khaida) Sabotażysta; (jedynak) Rycerz Singlowy; (coś dla smoków albo mnichów - nie wiem) Purpurowy smok; (b.o.t.b.) Pogromca byków; (b.o.t.b.) Nauczyciel Szlachty; Kusicielka; Jeździec smoka; Jeździec wyvernów czarne orki
_________________
Tutaj znajdziesz odpowiedzi na wszelkie dręczące Cię pytania!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Nagash
Mod Cechu
Mod Cechu


Dołączył: 11 Lut 2005
Posty: 279
Skąd: Raszyn

PostWysłany: Czw Mar 10, 2005 19:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja znalazłem pare ciekawych profesji jedną z ciekawszych jest Rolnik

Schemat rozwinięć

WW S Wt Żw SW
+10 +1 +1 +3 +10

Umiejętności:broń specjalna- rolnicza*, rolnictwo*, ukrywanie się na wsi, gwara*, 60% szans na bardzo wytrzymałego, 50% szans na mocna głowę

*broń specjalna- rolnicza- umiejętność ta pozwala na używanie w walce wideł, czy kosy bez modyfikatorów ujemnych

*rolnictwo- umiejętność sprawnego ścięcia zboża, wydojenia krowy, wykopania ziemniaków, siania warzyw i zbóż różnorakich wraz ze wszystkim co się z tym wiąże. Niech sobie wielcy bohaterowie nie myślą, że to takie proste!

*gwara- rolnik zwykle jest niedouczony w mowie, wiele wiosek posiada też swoje indywidualne gwary, które nie zawsze łatwo zrozumieć.

Przedmioty: koszula ze śladem zupy sprzed tygodnia... na Sigmara! Będzie miał, co będzie miał!

Profesje wyjściowe: pasterz, druid, banita, bydłokrad, zwiadowca, oprych

Jak znajde jeszcze jakieś to sie nimi podziele.
_________________
#SESJA Wzgórza: Gottri Gortengrot ( Grot )
#SESJA Altdorf: Urgrim Drukenheim - gladiator
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Xsary
Markgraf
Markgraf


Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2039
Skąd: Nowa Sól

PostWysłany: Pon Mar 14, 2005 21:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pieśniarz Ostrzy:

Pieśniarze Ostrzy są to elitarne grupy elfich wojowników szkolone do ochrony swojej rasy poza granicami ich siedzib. Bractwo Pieśniarzy powstało około 200 lat temu w Athel-Loren, gdyż rejon ten najbardziej narażony był na ataki ras wrogich elfom takich, jak choćby gobliny. Założycielem bractwa był Vinve Lightningstrike, znakomity wojownik, który poświęcił swe życie w obronie elfiej rasy. Założył on szkołę walki w elfiej stolicy. Zawsze kładł nacisk na szybkość i precyzję ataku, które według niego były o wiele ważniejsze niż brutalna siła. Za doskonałą broń uważał każdą formę miecza jednoręcznego.

Razem z Tancerzami Wojny postanowili bronić elfich społeczności przed wszelkim zagrożeniem z zewnątrz. Pieśniarze Ostrzy z wielką godnością i poświęceniem przyjęli te jakże odpowiedzialne i niebezpieczne zadanie. Wśród innych leśnych elfów są zawsze szanowani, darzeni wielkim szacunkiem i zaufaniem.

W walce są bardzo precyzyjni i szybcy, nie ma tu miejsca na niezaplanowane ruchy, ci wojownicy walczą w pełnym spokoju, a ich ruchy są bardzo płynne. Ich tnące powietrze ostrza wydają specyficzny dźwięk, stąd nazwani zostali Pieśniarzami Ostrzy. Dążą do stania się jednością ze swoją bronią. Walczą tylko jednoręcznymi mieczami (np. szabla, miecz jednoręczny itp.), a ich oręż jest zawsze lśniący i zadbany. Podczas walki nim dostają premię +1 do O, + 5 do WW, I i P, a w walce inną bronią –1O, -15WW, -15I, -10P. Odzwierciedla to specjalizację uzyskaną przez lata ciężkich ćwiczeń. Walka z pomocą innego uzbrojenia to dla nich dyshonor, jednak gdy sytuacja zmusza, czynią tak z konieczności. Zdarza się to jednak bardzo rzadko. Wojownicy ci uczą się też walczyć bez broni, by w krytycznych sytuacjach nie pozostać bezbronnym.

Aby zostać Pieśniarzem, trzeba przejść trzy próby. Pierwsza dotyczy walki (np. samotny atak na grupę orków itp.). Druga próba dotyczy zachowania zimnej krwi w każdej ekstremalnej sytuacji. Natomiast trzecia sprawdza poświęcenie i oddanie w obronie swojej rasy. Pieśniarzem Ostrzy zostać mogą tylko elfy (z wyjątkiem mrocznych) o praworządnym lub dobrym charakterze. Tytuł Mistrza Ostrzy przyznawany jest jedynie najlepszym wojownikom, po przejściu specjalnej próby. Zwykle jest to pojedynek z jednym z mistrzów bractwa. Nie jest on na śmierć i życie, walka bowiem toczy się z użyciem tępej broni, choć jak wiadomo wypadki się zdarzają, ale na szczęście na razie niezbyt często. Poza tym kandydat musi także skompletować profesję Pieśniarza Ostrzy.

Wszyscy Pieśniarze i Mistrzowie Ostrzy muszą przestrzegać następującego kodeksu:

- Bronić wszystkich elfów (z wyjątkiem Mrocznych), gdy znajdą się w niebezpieczeństwie chyba, że dany elf pakuje się w kłopoty z własnej woli.
- Walczyć z Mrocznymi Elfami, które napotkają na swojej drodze, bowiem stanowią zbyt duże zagrożenie dla elfich społeczności.
- Chronić elfie siedziby przed zdradą bądź innymi szkodzącymi czynnikami.
- Nie zabić, bądź zranić żadnego elfa, z wyjątkiem Mrocznych, chyba że w samoobronie.

Każdy Pieśniarz Ognia przysięga przed samym Adamnanem-Na-Briohną przestrzegać tego kodeksu. Pieśniarz Ostrzy to bardzo rzadką profesją, tak więc w drużynie nie powinno być ich dwóch czy więcej. Są to przeważnie samotnicy, a ich życie wypełnia ciągła walka. Praktycznie nie zakładają rodzin, ponieważ zawsze mogą polec w walce. Są zamknięci w sobie i bardzo oddani sprawie, o którą walczą. Można ich znaleźć głównie w pobliżu elfich siedzib, kiedy patrolują ich granice w poszukiwaniu potencjalnego zagrożenia.

Pieśniarze Ostrzy są zdani tylko na siebie, więc umiejętność leczenia ran jest u nich często spotykana. Można ich rozpoznać po amulecie przedstawiającym sierp księżyca otoczony przez pięć gwiazd. Ich ciała często są pokryte tajemniczymi tatuażami. Nigdy nie noszą zbroi płytowych, gdyż krępują w znacznym stopniu ruchy Pieśniarza, a także nie walczą konno. Pieśniarzem jest się całe życie.

Pieśniarz Ostrzy
Sz WW US S Wt Żw I A Zr CP Int Op SW Ogd
- +30 - +1 +1 +4 +30 +2 +20 - +10 +30 +10 -
UMIEJĘTNOŚCI:
Celny cios
Broń specjalna – rapier
Broń specjalna - parująca
Czytanie/pisanie
Szybki refleks
Uniki
Zapasy
Raniący cios
Rozbrojenie
Parowanie

PRZEDMIOTY:
Kolczuga lub koszulka kolcza
Rapier
50% szans na Łamacz mieczy
Lewak (jeśli postać nie ma Łamacza mieczy)
Kosztowne, elfie ubranie
Amulet przedstawiający sierp księżyca i pięć gwiazd (35-50 ZK)
Miecz

POZIOM SOCJALNY:
Wśród elfów +2

PROFESJE WYJŚCIOWE:
Banita
Zwadźca
Najemnik
Herszt banitów
Mistrz Ostrzy

PROFESJE WEJŚCIOWE:
Elf: rycerz zakonny, gajowy, żołnierz,, szlachcic, inne, elfie profesje wojskowe (głównie te, które nastawione są na obronę elfów), oprócz najemników etc.
_________________
#Sesja Przyjaciel czy wróg? - Frank albo Fred
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Łysy1382
Skrzydłowy
Skrzydłowy


Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 174
Skąd: Albion

PostWysłany: Wto Kwi 19, 2005 15:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znalazlem na necie opis Wiedmina, ale troche mi sie nie zgadzalo i przerobilem. Facet jest niezle podpakowany, ale dopiero na wyzszych levelach. Opis dolacze jak wroce do kraju i bede mial dostep do wlasnego kompa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Monstero
Starszy Prochowy
Starszy Prochowy


Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 279
Skąd: z daleka

PostWysłany: Pią Gru 02, 2005 11:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdy Łowca Czarownic otrzyma osiemnaście punktów obłędu uzyskuje nową profesję wyjściową: Łowca Dżdżownic. Gdy tylko znajdę schemat rozwoju tej przepotężnej profesji prześlę go niezwłocznie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Raziel
Starszy Prochowy
Starszy Prochowy


Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Sylvania

PostWysłany: Pią Gru 02, 2005 18:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oż kurde łowca dżdżownic... a ja myślałem że drugoedycyjny śmieciarz jest dziwny...
_________________
Per mortis ad gloria!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Xsary
Markgraf
Markgraf


Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2039
Skąd: Nowa Sól

PostWysłany: Pią Gru 02, 2005 19:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedyś gdzieś czytałem o Zabójcy.... Bogów! Nie myślcie sobie że żartuje Wink Pamiętam tylko dobrze nazwę Very Happy Jeśli ktoś był by tak dobry to niech ją znajdzie i wrzuci ją tu Wink Może się nie zesikam ze śmiechu Razz (Ja ciągle szukam)
_________________
#Sesja Przyjaciel czy wróg? - Frank albo Fred
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Cech Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Wchodzę tam! - Mapy taktyczne do gier fabularnych.