Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
[Strona Główna Zamku]    [Komnata Konstanta]
Wieści
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Vae Victis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Czw Wrz 13, 2007 19:58    Temat postu: Wieści Odpowiedz z cytatem

W tym temacie będą przedstawiane ważne informacje dotyczące gry. Od wydarzeń które mają miejsce w samym świecie gry, po mające bezpośredni wpływ na rozgrywkę (np. powiadomienia o opóźnieniu czy chwilowym zamknięciu sesji).

Jako że nie wszyscy gracze znają całkiem historię Imperium w mojej wersji, podaję skróconą kronikę (wszystkie daty wg. Kalendarza Imperialnego):

2500-2520
-wydarzenia z WFRP I edycji oraz tutejszego Altdorfu 2502 i Wichrów Północy

2520-21 ("Wojna z Nekromantą")

W Imperium, w czasach, kiedy Chaos przygotowywał się do nadchodzącej Fali, poczęło się dziać źle. Pojawił się potężny Kislevski nekromanta, który chciał zdobyć władzę nad Kislevem, Marienburgiem i Imperium i wykorzystywał do tego celu różne środki. Grupa twardych śmiałków ścigała go przez rok po Starym Świecie, a Nekromanta rzucał przeciw Imperium i swoim nemezis różnych sojuszników. Jeden z nich, potężny książę Wampirów, Zachariasz, ruszył ze swoimi hordami truposzy na Altdorf, pod którym bitwę wydał mu Karl Franz II i jego wojsko. W bitwie, Zachariasz zginął a jego armia zmieniła się w pył. Nekromancie udało się zmienić w Lisza, uciec i zebrać nową armię sojuszników w okolicach miasta Mousillon w Bretonni. Za pomocą tej armii chciał przejąć władzę na ziemiach zachodu, toteż śmiałkowie wespół z armią rycerzy króla Leona Leoncueura rozbili armię Nekrusa w dwóch walnych bitwach, a samego nekromantę dorwali bohaterowie nieco później, niszcząc go raz na zawsze.

2521-22 (Burza Chaosu)

Tłumaczyć nikomu raczej nie potrzeba. Razz Zaraz po Burzy następują wydarzenia z oficjalnych dodatków do WFRP II edycji.

2522-23 (Wojna w Sylvanii)

Zaraz po klęsce Chaosytów Archaona podczas Burzy Chaosu wybuchła mała acz krwawa walka między Imperium a Wampirami z Sylvanii. W całą akcję wplątali się zielonoskórzy z gór Krańca Świata oraz odrodzony po wielu latach Konstant Drachenfels z Gór Szarych. Imperium, mimo przeciwności, spacyfikowało Sylvanię, wyrżnęło zielonych i zburzyło zamczysko Drachenfelsa, jego samego grzebiąc pod ruinami, zdawałoby się martwego. Konstant jednak użył resztek swej mocy by zmienić magiczne ruiny zamku w moc, która go uleczyła i przywróciła całkowitą sprawność. Konstant umknął w nieznane, wreszcie wolny z niewoli własnego zamku. W Imperium zapanował spokój i odbudowano ten kraj.

2525-27 ("Wojna o Daleki Wschód")

Na Dalekim Wschodzie od setek lat trwała równowaga tamtejszych sił, lecz w roku 2525 się to zmieniło. Masy Chaosytów, rozczarowane klęską Archaona zebrały się znów w kupę i zaczęły przypuszczać najazdy na Wielkie Stepy, Khuresh i Cathay. Kultyści i bestie atakowały od wewnątrz państw zagrożonych. Przeciwko nim z powodzeniem wystąpiły siły Cathayu, stepowych nomadów i Nipponu. W tym czasie, w Górach Płaczu narodziła się nowa, potężna siła. W tych górach, wokół potężnej, antycznej Twierdzy Tytanów zebrały się plemiona ogrów, klany Śnieżnych Elfów, ordy nomadów oraz masy wyznawców Prawa. Otóż, pojawił się potężny wódz zakuty w zbroję. Zwał się Czerwonym Khanem i ustanowił on swój Khanat. Posłał swe wielkie armie, rosnące z każdą chwilą o dezerterów z armii państwowych i odepchnął Chaosytów daleko za granice Północnych Pustkowii Chaosu. Potem, ów Khanat zaczął podbijać po kolei ziemie Wschodu, zwalczając jednocześnie inwazje Krasnoludów Chaosu i zielonoskórych z Mrocznych Ziem (tak zginął m.in. potężny wódz Czarnych Orków który pokonał swego czasu Archaona w Burzy Chaosu). Khanat, mimo oporu, zajmował kolejne ziemie. Kraj Gnoblarów, Hegemonia Hobgoblinów, Smocze Wyspy, Ind, Khuresh. Ludność tych ziem dołączyła do niego. Wyjątkiem była populacja Morskich Elfów ze Smoczych Wysp, która w konsekwencji została praktycznie wybita co do jednego w imię Prawa. Wszyscy ludzie i nieludzie Khanatu wierzyli Khanowi, zaś Khan wierzył mitycznej istocie którą nazywał "Avatarem Prawa", jakoby aniołem bóstw Praworządności. Znaczny opór Khan napotkał w Cathayu, gdzie po kilku wielkich bitwach spustoszono stolicę-ZhungZheng, zabito Imperatora i zniszczono silny zakon wojowników, zwany "Sid". Khanat później zaanektował królestwo Koryo i wysłał nieudaną ekspedycję na nieznane wyspy na południowy wschód od kontynentu. Ostatni przeciwnicy Khanatu zebrali się w skłóconym Nipponie. Wtem, Khan zaatakował. Pod dowództwem Zanshina, potężnego maga i wojownika, Karmazynowa Orda rozbiła flotę i wojska Nipponu, mimo wielkich strat wśród żołnierzy i oficerów. Boski Cesarz Nipponu oraz Shogun zginęli, zaś wyspa została prawie zdobyta przez napastników. Dopiero na północy zebrała się zorganizowana obrona. Prawie pokonane wojska Samurajów przeprowadziły kontratak, zmuszając wroga do ucieczki na kontynent. Wojskami Samurajów dowodził potężny mag-wojownik, znany z wielu przygód. Zwano go "Malek".

Ów Malek i jego towarzysze przypuścili szturm na Cathay i Koryo. Sytuację Khanatu pogorszyły potężne bunty i zdrady na całych jego ziemiach. Szczególnie silne powstanie miało miejsce w górach Kitsevara, gdzie lokalne krasnoludy, wojowniczy i pokojowi mnisi oraz klan Ninja, Giniro Yama (dowodzony przez Bretonnczyka, Vollingera zwanego "Shiro") zaatakowali twierdze Khanatu. Odpowiedź przybyła szybko. Khan zmiażdżył wszystkie powstania, razem z tym największym (zakony zostały rozbite, krasnoludy zmuszone były podpisać ugodę z khanatem i zaszyć się w górach, a klan Giniro Yama został zniszczony, zaś Vollinger Shiro zabity).

Mimo klęski powstań, siły Khanatu były już przetrzebione i zmęczone wojnami. Wykorzystał to Malek, odbijając Cathay, Ind i Koryo. Ustanowił on nową stolicę Cathayu w Baijeng i zebrał silne armie, którymi zmusił do poddania się Khureshianów i nomadów z Wielkich Stepów. Później, powoli odbijał wszystkie pozostałe ziemie Dalekiego Wschodu-Kraj Gnoblarów, Hegemonię Hobgoblinów, Smocze Wyspy i Góry Płaczu. Wszędzie były masakrowane pozostałe siły Khanatu (zniewoleni zielonoskórzy, plemiona ogrów oraz najemnicy i nomadzi).

Wreszcie siły Sojuszu Wschodu dotarły blisko serca Khanatu-Twierdzy Tytanów. Khan zebrał tam swoje ostatnie, elitarne siły i czekał na posiłki ze strony wciąż silnego, ukrytego królestwa Śnieżnych Elfów-jego najwierniejszych sojuszników. Malek nie dał wrogowi się wzmocnić i wysłał potężne siły, które w niezwykle krwawej bitwie zniszczyły doszczętnie królestwo Śnieżnych Elfów-resztki populacji pierzchły w góry, para królewska zginęła, stolica legła w gruz, ludność została pomordowana w zemście. Malek, zabezpieczywszy sobie tyły, natarł na obóz i groblę przed wielką Górą Tytanów. Z marszu zdobywając ją, wdarł się ze swymi ludźmi do Twierdzy i tam walczył przez wszystkie poziomy, aż w końcu zdobyto tronową salę i Malek z garstką sojuszników zszedł do sanktuarium Avatara Prawa. Po krótkiej potyczce, ostatni żołnierze Khanatu padli lub poddali się, a Malek i jego najwierniejsi towarzysze spotkali się z Avatarem Prawa i samym Czerwonym Khanem.

Nie wiadomo co się wydarzyło w tych czeluściach. Rzec można jedynie, że Malek wrócił stamtąd zasmuconym, złamanym człowiekiem. Avatar zniknął, najpewniej odesłany lub zniszczony, a większość Twierdzy legła w gruz. Czerwonego Khana Malek kazał pochować w kamiennym grobowcu w sercu fortecy, po czym spisał traktaty powołujące nowych władców krain w miejsce zabitych oraz tworzące wielką koalicję państw wschodu. To czyniąc, Malek zniknął, a ślad po nim zaginął, podobnie jak po lokalizacji Twierdzy Tytanów...

2527 (Upadek Kislevu)

Wydarzenie które odbiło się wielkim echem w Starym Świecie jako tryumf Chaosu nad odwiecznym jego wrogiem-Kislevem. Oto bowiem za sprawą potężnej magii i silnych armii, Chaos zrównał z ziemią Bolgasgrad i splądrował stolicę Kislevską oraz Erengrad i Praag, nie zostawiając kamienia na kamieniu. Nie wiadomo kto powstrzymał zwycięskie siły-wiadomo jednak że zwycięscy Chaosyci zostali zostali zmasakrowani, a dowodzący nimi mag Sulring Durgul zginął. Wydarzyło się to tuż po upadku Czerwonego Khanatu na Dalekim Wschodzie.

2529-31 (Upadek Imperium)

Upadek Imperium, Archaon powraca do Starego Świata z wielką armią, nie zatrzymywany przez nie-istniejący już Kislev. Spustoszeniu ulegają wszystkie prowincje Imperium oraz Marienburg. W ostatecznej bitwie zginęli: Imperator Imperium; Karl Franz II, król Bretonni; Leon Leoncueur oraz Archaon i jego lewa ręka-Kordel Shorgaar. Gruzy Imperium oraz pogrążona w bezkrólewiu Bretonnia stoczyły się na dno anarchii. Chaos, potężnie przetrzebiony, zajął pozycje w Górach Środkowych, a nacja Kislevska się odrodziła na zgliszczach swych ziem. Wiadomo niewiele o zakulisowych faktach tego wydarzenia, jednak krążą pogłoski że cały Staroświatowy kult "ludzkiego" Khaine'a został wybity razem z wodzem-Kalimdorem, podobnie jak prawie wszystkie kulty Chaosu oraz bandy mutantów i zwierzoludzi w Imperium. Słyszano też niepotwierdzone pogłoski o udziale Konstanta Drachenfelsa oraz Malalitów z dalekiego południa.

Wraz z Upadkiem Imperium, straszna rzecz wydarzyła się na ziemi Wysokich Elfów, Ulthuanie. Krążą pogłoski, że Mroczne Elfy zniszczyły większość sił Asurów i zmusiły resztki narodu wraz z królem do ucieczki na północno-zachodnie wybrzeża Arabii, gdzie założyli oni królestwo na wygnaniu.

2531 (Ataki Chaosu)

W czasie kiedy upadało Imperium, w Bretonni i Tilei powstał Chaos. W Mousillon i Skavenblight zebrały się mocarne siły zła, które natarły na cywilizowane ziemie. O ile Bretonnczycy odparli atak i zorganizowali krucjatę, która spaliła prowincję i miasto Mousillon, to Tilea początkowo nie miała tyle szczęścia. Skłócone państewka zostały zmiażdżone, Miragliano i Remas zajęte i zburzone przez Skaveny i ich Chaosyckich sojuszników. Luccini jednak oparło się atakom plugastwa i zdobyło się na kontratak, spychając siły zła z powrotem do Skavenblight. Tileańczycy spróbowali raz jeszcze spalić te plugawe bagna i tym razem się to jakoś udało. Moczary oraz ruiny miasta strawił ogień, a Skaveni zmuszeni byli uciec w podziemia. Tileańczycy odbudowali swój kraj i stworzyli Republikę, która połączyła zrujnowane i skłócone księstwa w scalony, potężny ustrój państwowy.

2532-39 ("Czas Anarchii")

Przez następne kilka lat wydarzyło się dość sporo. Na Wielkich Stepach sformował się Khanat świeżo przejętych przez Chaos nomadów zwanych Dolganami. Ci Dolganie Chaosu zebrali potężną Ordę i przebili się przez Kislev na ziemie Imperium, gdzie próbowali wesprzeć Chaosytów z Gór Środkowych pod wodzą Vardeka Croma, byłej prawej ręki Archaona. Nie udało im się to, Khanowie zginęli, Dolgania została oczyszczona i wcielona w ziemie Caratu Kislevskiego, podobnie jak Ostermark i Ostland, a Dolganie zostali wybici w wielkiej bitwie o stolicę Ostermarku.

Innym wydarzeniem było powstanie kolejnego Khanatu Chaosytów, tym razem na Dalekim Wschodzie, na ziemiach Khuresh. Po początkowych sukcesach dzikich nomadów i spaleniu stolicy-Baijeng, siły Chaosu zostały zdziesiątkowane a khanat zniszczony. Khuresh został poddany jurysdykcji Cathayskiej, lecz było o to wiele sporów. Sojusz między państwami wschodu się rozpadł się i narodziły się nowe waśnie.

Innym miejscem gdzie Chaos podniósł swój paskudny łeb to górskie Księstwo Grancizne Switzeru. Pewnego dnia, nagle, władca tegoż Księstwa i większa część arystokracji, armii oraz szlachty przyjęła wiarę w Chaos i Mrocznych Bogów. Ludzie próbowali uciekać lub bronić się, a Księstwo pogrążyło się we krwi mordowanych ludzi. Przez kilka kolejnych lat Krasnoludy oraz inne Graniczne Księstwa prowadziły walną wojnę w górach z Chaosem Switzeru, zaś na same ziemie księstwa ściągali różni ludzie-nekromanci, czarnoksiężnicy, najemnicy, kapłani, łowcy czarownic, byli inkwizytorzy, rycerstwo, krzyżowcy. Ich krucjata zakończyła się klęską Chaosu i zniszczeniem Switzeru. Ziemie zostały zajęte przez Krasnoludy i wypalone ogniem, zaś inne Księstwa Graniczne i ochotnicy otrzymali do podziału łupy ze zniszczonego Switzeru.

Ostatnim wydarzeniem było stworzenie i ekspansja Imperium Arabskiego. Wsparte przez nową, silną monarchię Estalii oraz Asurów, Imperium Arabskie zaanektowało ziemie buntowniczych Kalifów i ruszyło na wschód, gromiąc armie zielonoskórych, tubylców i nieumarłych na Ziemiach Umarłych i Złych Ziemiach. Obecnie Imperium Arabskie wysłało dość silne siły morskie wraz z Asurami na Wyspę Piratów, Sartosę, gdzie obecnie toczą się walki między piractwem a sojuszem ludzi i elfów. Oprócz tego, pojawiły się nowe zagrożenia dla Arabii-otóż Nieumarli Królowie-Kapłani oraz jakże bliski im, chodź wrogi Nagash-Wielki Nekromanta zbierają swe siły i knują plany. Od południa Arabia jest nękana przez najazdy Murzynów i Malalitów. Piraci mimo oblężenia Sartosy, atakują i łupią statki oraz wybrzeża.

Tymczasem w Bretonni i Imperium sytuacja dojrzewa do wojen domowych, w których zostaną wyłonieni nowi władcy, a być może także i państwa...

_________________
Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry Północy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Nie Wrz 23, 2007 14:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wallentag, 6 Sigmarzeit, 2540 Weltreich Kalender

WIEŚCI Z IMPERIUM I OKOLIC

I Bitwa o Wezendorf

Z Księstw Granicznych dobiegły do Imperium wieści, że w sercu Gór Krańca Świata stoczono krwawą bitwę o jakąś na wpół-opuszczoną fortecę o nazwie Wezendorf. Brali w niej udział bohaterscy krasnoludowie i ludzie z Księstw, a naprzeciw były rozrywające się nawzajem hordy Chaosytów i zielonoskórych. Ostatecznie, obrońcy fortecy-jedna z grup Chaosytów, zwyciężyła-miażdżąc wszystkich wrogich napastników... Garstka ludzkich żołnierzy zbiegła z powrotem do Księstw.

II Stan wyjątkowy w Nuln!

Kapitan Powszechnej Ochotniczo-Poborowej Straży Miejskiej Miasta Nuln, Johann Haupstadt zarządził po godzinie policyjnej stan wyjątkowy. W biednej dzielnicy miasta wybuchły krwawe zamieszki które spowodowały śmierć dwóch strażników i kilkunastu bandytów. Jeden z bandytów, prawdopodobnie ich szef, niejaki Heinrich Luge zbiegł i jest ścigany listem gończym. Slumsy zostały zmienione w getto, w którym panują rządy policyjne straży. Gwardia Miejska nie miesza się do tej niepewnej sytuacji, ograniczając się do zwyczajowego patrolu dzielnic bogatych i przyjęcia godziny policyjnej.

III Atak na heretyków

Lord Mortimer, władca Nuln i Wissenlandu oraz Rudiger Młot, władca Hergig i Hochlandu zareagowali na rosnącą aktywność i siłę heretyków oraz mutantów w Imperium, powołując mniej lub bardziej zorganizowane grupy łowców czarownic. Pierwsze przejawy aktywności tych grup zostały zaobserwowane wokół Nuln oraz Averswaldu, sporego miasta i zamku na granicy Wissenlandu i Averlandu, popierającego Lorda Mortimera. Skutki tych działań nie są jeszcze widoczne. Łowcy czarownic najęci przez Lorda Młota rozpoczęły działalność w Hergig oraz Hochlandzie z mieszanym skutkiem. Jedno jest pewne. Chaosyci i inni zdrajcy Imperium będą mieli ciężkie życie...

_________________
Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry Północy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Sob Paź 06, 2007 17:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aubentag, 7 Sigmarzeit, 2540 Weltreich Kalender

I Demon w Altdorfie!

W środku nocy, w Kolegium Aqshy w Altdorfie miał miejsce atak potężnego demona, znanego jako U'Zhul. Po próbie powstrzymania go przez Magistrów Ognia, demon poczynił wielkie zniszczenia i zbiegł z Kolegium na ulice Altdorfu. Tam, przywołał duże ilości słabszych demonów. Wywiązała się bitwa, która zakończyła się klęską demonicznej armii i zniszczeniem prawie połowy miasta. Kolegia wszczęły poszukiwania demona, który zbiegł na południe, do zniszczonego miasteczka Riztdorf.

II Czarny Miecz powrócił

Znany i znienawidzony przez swe przestępstwa w rejonie Kislevu, Talabecklandu, Ostlandu, Ostermarku i Hochlandu zbrodniarz znany pod przydomkiem "Czarny Miecz" znów pojawił się w Imperium! Widziano go niedaleko ruin miasta Talabheim, gdzie pozbawił życia kolejnych łowców nagród którzy połasili się na niego. Cena za jego głowę wynosi obecnie aż tysiąc złotych koron z Hergig, gdyż Ksiażę Rudiger Młot zainteresował się osobiście sprawą tego jakże niebezpiecznego zbrodniarza i połączył wszystkie nagrody oraz listy gończe w jeden główny, wierząc, iż sprawiedliwość zostanie wymierzona szybciej i pewniej przez zawodowych łowców nagród.

III Cień nad Szarymi Górami

Przez ostatnie dni zaobserwowano w Szarych Górach znaczny wzrost aktywności nieumarłych pod wodzą nieznanych, potężnych nekromantów. Wioski uchodźców oraz górali zostały zmiecione z powierzchni ziemi, a wojska truposzy kierują się, okryte wieczną nocą, na północ-ku Bladym Siostrom. Rada Marienburga zapewnia ludność Jałowej Krainy, że nic im nie grozi. Wszelka wymiana informacji i towarów między pogrążonymi w anarchii państwami Imperium i Bretonni została całkowicie wstrzymana.

IV Pełnia Morrslieba!

Dzisiejszej nocy minęła złowroga pełnia spaczeniowego księżyca. Oprócz "typowych" zjawisk, w wielu punktach w Imperium miały miejsce naprawdę niesamowite wydarzenia. Chaos w Górach Środkowych i Krańca Świata zaczął być aktywny, plugawe mutanty, zwierzoludzie i wygnani sekciarze poczęli działać w głuszy, a z podziemi wyległy okryte cieniem szczuroludzie. Na razie plotki o dziwnej rasie "Skavenów" są dementowane, ale ludność Imperium coraz częściej zadaje sobie w trwodze pytanie: czy Skaveni z bajań dla niegrzecznych dzieci i głupców naprawdę istnieją?

_________________
Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry Północy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Nie Lis 04, 2007 18:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marktag, 8 Sigmarzeit, 2540 Weltreich Kalender

I Demon zniszczony!

W Reiklandzie, na południe od zniszczonego miasta Ritzdorf, grupa specjalna złożona z najpotężniejszych magów Konkordatu Magii z Altdorfu dopadła i zmiażdżyła całkowicie siły demona U'Zhula i zniszczyła samego demona raz na zawsze. W akcji szczególnie wsławili się trzej magowie - Torei Idoru, pani magister Kolegium Niebios i dwaj magistrowie Kolegium Ognia, Volker Von Schaffer oraz Gromph Baenre. Dzięki mocom zesłanym przez Sigmara, udało im się unicestwić diabła!

II Żałoba w Reiklandzie

Mimo zwycięstwa i zemsty nad U'Zhulem, Reikland poniósł wielkie straty. Wielu najpotężniejszych Arcymagów i Patriarchów zginęło, inni odnieśli ciężkie rany. Duże partie Altdorfu zostały uszkodzone przez walki i pożary, sromotnie ucierpiało Kolegium Ognia a wschodnia biedna dzielnica i kawał bogatszej, północnej dzielnicy zostały całkowicie zniszczone razem ze wszystkimi żywymi istotami oraz tamtejszymi murami miejskimi. Ponadto, stracono całe miasto Ritzdorf na południu prowincji razem ze wszystkimi jego mieszkańcami, z nieznanych powodów. Ogłoszono pospieszne prace naprawcze w stolicy dawnego Imperium oraz jednocześnie nakazano prowincjonalną żałobę i oficjalny pochówek zabitych Patriarchów Niebios, Ognia, Bestii i Życia.

III Wojna w Stirlandzie

Zaraz po pomyślnym wykonaniu planów oczyszczenia prowincji z przestępczych band, dwa silne rody szlacheckie z północno - zachodniej części prowincji skłóciły się ze sobą i rozpętały lokalną wojnę domową. Rodzina Von Zir, usprawiedliwiając się okropnymi praktykami rodziny Von Klopz, zaatakowała ich ziemie i obecnie zajęła większą część ich ziem w nagłym i mocarnym ataku. Von Zirów aktywnie wspiera ród Von Martens z dalszego zachodu prowincji. Neutralni panowie ziemscy zaraz na południe od rejonów objętych działaniami wojskowymi zbierają i zbroją ludzi, bojąc się o swoją nikłą władzę i maleńkie włości.

IV W Imię Boga!

W Imperium zaczął rozpowszechniać się nowy kult Prawa. Wierzący w bezimiennego Boga, który stworzył świat za pomocą Młota, nadając mu kształt i formę, kult, zwany Zakonem Młota poprzysiągł oczyścić ziemie Imperium z Chaosu i rozprowadzić do każdego zakątku tegoż państwa wiedzę i technologię. Nawet teraz kapłani pielgrzymują po całym Imperium, zakładając tymczasowe szkoły w których uczą niższe stany pisania i czytania, poprawnego języka Reikspiel, wiedzy o świecie i kultach religijnych, wiedzy o Imperium oraz doktryn Kultu Młota. W kilku miejscach "Młociarze" przystąpili do aktywnego niszczenia bezprawia, nekromancji i demonologii. W niektórych większych miastach Imperium już powstały pierwsze ich świątynie, połączone z dziwacznymi fabrykami w których dniem i nocą kapłani i akolici walą młotami w kuźniach i montowniach, tworząc technologiczne cuda a potem sprzedając lub rozdając je na targach.

V Talabecland popiera Rojalistów

Kolejne miasta, wsie i połacie lądu prowincji Talabcland, jednej z najbardziej zniszczonych przez Upadek Imperium przyłączają się do sprawy Rudigera Młota, księcia Imperium, rządcy Hochlandu i syna zmarłego Imperatora Karla Franza II. Na dniach cała prowincja, łącznie z odbudowywaną stolicą Talabheim stanie po stronie Lojalistów z Hochlandu.

_________________
Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry Północy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Sob Lis 10, 2007 22:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Beckertag, 9 Sigmarzeit, 2540 Weltreich Kalender

I Von Zirowie w natarciu

W północno-zachodnim Stirlandzie siły Adriana Von Zira, głowy rodu Von Zir z zamku Gromnik w mieście Gromheim wydały trzy bitwy siłom rodu rywala, Von Klopza. Wszystkie trzy armie zostały rozbite, a wsie Tarshof, Julbach i Biberhof zajęte. Otoczona wieś Purgg poddała się a garnizon, podobnie jak innych żołnierzy z pól bitew, wzięto do niewoli. Ludność wsi świętuje uwolnienie od ucisku tyrana Von Klopza. Armie Von Zir ruszyły ku Julbach i przegrupowały się tam, zdążając w stronę wrogiej stolicy - Wurtbadu, dawniej ważnego miasta Stirlandu.

II Atak na Talabheim!

Na odbudowywane miasto Talabheim, popierające Rudigera Młota, napadły hordy wrogów. Zdrajcy ze wschodniego Talabeklandu i lordowie z Sylvanii byli wspierani przez... wojska czczących Ormazda wojowników, pochodzących głównie ze stepów Dalekiego Wschodu, mniej z Arabii. W mieście działała zdradziecka, powiązana z napastnikami organizacja "Strażników" - pozostałości dawnego i szlachetnego Zakonu Sid, rozbitego w czasie Wojny o Daleki Wschód z Czerwonym Khanatem. Strażnicy sabotowali Talabheimskie umocnienia i wrogowie szturmowali dwa razy, za drugim razem zajmując miasto. Dokonano straszliwej zbrodni - nie chcących przejść na wiarę w Ormazda wycięto w pień, a miasto okupowano i zaczęto przemieniać w fortecę. Siły Ormazdian zaczęły atakować pobliskie miasta i wsie, miażdżąc wszelki opór i kontynuując masakry - zwane przez nich "Jihadem".

III Wojna z Ormazdianami

Rudiger Młot poprzysięga zemstę na Ormazdianach. Zbiera swoją armię Lojalistów i zaczyna tworzyć w Hochlandzie drugą, bardziej nowoczesną z poboru i ochotników spośród szlachty, mieszczaństwa i chłopstwa. Ponadto podpisano już końcowe dekrety między Młotem a lordami Talabeklandu i owa prowincja przeszła pod władzę Młota. Konkordat Magii w Reiklandzie oraz państwo Lorda Mortimera w Wissenlandzie również zaczęło formować swoje siły zbrojne i zapowiedziało pomoc w odparciu Ormazdian, którzy grozili całemu Imperium. Do całej akcji włączyli się Kislevici, wysyłając swe wojska do Sylvanii w celu zmiażdżenia nawróconych na Ormazdiańską wiarę zdrajców Imperium. Siłami Caratu dowodzi dwóch wielkich wodzów Kislevu - Michaił Czarnoryski i Ivan Vladek.

IV Druga bitwa o Wezendorf

Naoczni świadkowie opisują że stoczyła się druga bitwa o fortecę Wezendorf w Górach Krańca Świata. Ponoć Lord Chaosu rządzący zamkiem zbuntował się przeciwko władzy Malala podczas Pełni Morrslieba i wygnał zwolenników Malala z twierdzy w krwawej potyczce. Potem, fortecę zaatakowała armia Mrocznych Bogów. Do akcji wplątali się orkowie w wielkiej sile. Dobry plan obrony i w późniejszej partii bitwy - pomoc orków dla Chaos Lorda zaowocowały zniszczeniem sił Mrocznych Bogów. Wojska orków i Chaos Lorda połączył sojusz. Na ziemie krasnoludów i Księstw Granicznych padł blady strach i zaczęto przygotowywać te kraje do ewentualnej obrony przed nową hordą - Prawdziwym Chaosem.

V Zaraza w Orthburgu

Orthburg, ważne miasto w Hochlandzie już trzeci dzień jest pod wpływem zarazy i kwarantanny. Spalono już biedną dzielnicę i slumsy. Mnóstwo ludzi już pomarło w szybkim tempie. Zaraza jest zbiorem wszelakich chorób, śmiertelnych i nie, oraz Zgnilizny Nurgla - podejrzewa się działanie kultu Nurgla. Do miasta przybyła grupa specjalna z zamku Garielholm pod wodzą Lorda Exodiusa Gariela, syna wielkiego Lorda Gariela i stronnika dawnego Imperium. Exodius Gariel, będąc Inkwizytorem i stronnikiem Rudigera Młota ma zamiar oczyścić Orthburg z zarazy i zniszczyć sektę Nurglistów.

_________________
Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry Północy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Sob Gru 01, 2007 15:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

10-16 Sigmarzeit, 2540 Weltreich Kalender

I Zwycięstwo Von Zirów

Dnia 10 Sigmarzeita, siły domu Von Zir, wspierane przez wielkiego bohatera dawnego Imperium - Maleka, odniosły wielkie zwycięstwo nad plugawym rodem Von Klopz oraz częścią floty Ormazdian. Bitwa odbyła się w Wurtbadzie, gdzie to Ormazdianie szturmowali port rzeczny, a Von Zirowie bramę siłami lądowymi. Von Klopz zginął w bitwie, jego siły zostały rozbite, a Ormazdianie przegnani z wielkimi dla nich stratami. Von Zir zajął cały Wurtbad i połączył ostatecznie ziemie Von Klopza ze swoimi. Ludzie w tamtejszych stronach nareszcie mogą choć przez chwilę spać spokojnie.

II Atak na Hergig

Dnia 10 Sigmarzeita, straż przednia Ormazdian dowodzona przez dwóch znamienitych generałów Arabskich zaatakowała szturmem Hergig, stolicę Hochlandu za pomocą sabotażu, machin oblężniczych i brutalnej siły. Bitwę wykorzystali wszelkiego rodzaju wywrotowcy - między innymi miejscy przestępcy, Kulty Tzeentcha, najemnicy i Gildia Inżynierów-Nieludzi. Te organizacje stworzyły koalicję i targnęły się na siły Lojalistów Księcia Rudigera Młota w walnych potyczkach i skrytych zamachach. Ostatecznie jednak koalicję rozbito, Gildię i Tzeentchian zlikwidowano. Bitwa potoczyła się niezgorzej - mimo wielkich strat wśród Lojalistów i znacznego spustoszenia miasta, Ormazdian złapano w pułapkę w głębi zabudowań i wybito. Obaj generałowie wroga zginęli. W bitwie brał udział świeżo co najęty przez Księcia Młota Czarny Miecz. Ku wściekłości księcia i Lojalistów, ten plugawy osobnik znów zdradził i uciekł z miasta z kilkoma kompanami, miast wywiązać się z przyrzeczeń i wspomóc obronę miasta. Innym ważnym wydarzeniem było bardzo poważne poróżnienie między kultami Sigmara i Ulryka. Oba kulty obrzuciły się w pewnym momencie wyzwiskami, szyderstwami i ekskomunikami. Jedynie wielkie straty podczas bitwy, sama bitwa oraz interwencja Księcia zapobiegły religijnej wojnie domowej w mieście. Wiele z zakonów rycerskich zostało zdziesiątkowanych w bitwie, wielu Sigmarytów i Ulrykanów padło w boju. Książę postanowił na czas wojny wtopić zdziesiątkowane zakony w struktury obu kultów i przetworzyć wszystkie organizacje związane z Ulrykiem i Sigmarem w dwa obozy religijne, dowodzone przez Wielkiego Mistrza Zakonu Płonącego Serca Sigmara oraz Wielkiego Kapłana Ar-Ulryka. Zapobiegło to osłabieniu obu kultów i odwlekło groźbę bratobójczych walk. Przynajmniej na razie.

III Bordel na północy!

Wieści z gór na zachodzie Imperium oraz z Nordlandu i Middenlandu są co najmniej niepokojące. Otóż armia truposzy wychwalająca Nagasha zdobyła ostatni zamek żywych istot w Bladych Siostrach i zajęła całkiem Jałową Krainę, pustosząc wysłaną przeciw nim armię Marienburgczyków. Wojska Nieumarłych poczęły zapuszczać swoje sił pod Marienburg i w granice Middenlandu i Nordlandu. Odcięły również całkowicie dostęp do Estalii i Bretonni drogą lądową. Tymczasem w Middenlandzie, a dokładniej w odbudowywanym Middenheim posłuch zyskał Malek, który odstąpił od służby u Von Zirów po zwycięstwie nad Von Klopzem. Planuje on dyplomatycznie oraz siłowo zaprowadzić porządek w Middenlandzie i zjednoczyć prowincję. W Nordlandzie zaś panuje największy bordel z tych trzech regionów. Otóż, ostatnimi dniami wzrosła tam znacząco przestępczość oraz wojowniczość lokalnych władyków. Do prowincji przybyły poselstwa z Marienburga i Albionu oraz wojska Norsemenów-Chaosytów i Kislevitów. Czas pokaże kto zdobędzie władzę nad tą prowincją i ją zjednoczy.

IV Wymarsz

Z trzech największych potęg Imperium - Wissenlandu, Hochlandu i Reiklandu wyruszyły siły zbrojne połączone w koalicję. Ich celem jest zmiażdżenie Ormazdiańskiego najazdu oraz Talabeklandzko-Sylvańskich kolaborantów. Na miejsce spotkania i pierwszych działań przeciwko awangardzie Ormazdian i ich stronników wyznaczono wciąż lojalny wobec Rudigera Młota wschodni Talabekland. Wymarsze te zaczęły się około 11 Sigmarzeita a podróże skończyły się około 16 dnia tegoż samego miesiąca.

V Rozruchy w Averlandzie

Na zachodzie tej rozległej, pogrążonej w anarchii prowincji leży miasto Averswald, położone blisko granicy lasów. Kontrolowane przez arystokratę Leopolda Von Mecklenberga, stronnika i krewnego Lorda Mortimera z Wissenlandu, poradziło sobie niedawno z rosnącą przestępczością wewnątrz i na zewnątrz miasta. Zdławiono również gotujące się powstanie, zaplanowane przez koalicję przestępców, renegackich magusów i oszołomów z sekty Pogan, wyznawców prawie całkiem wymarłej Dawnej Wiary. Jednak, to okazał się być dopiero początek działań stronników Mortimera w Averlandzie. Otóż, do Averswaldu przybyła silna armia Wissenlandzka z celem aneksji terytoriów całej prowincji. Naprzeciwko stanęła koalicja niezależnych arystokratów, lordów, szlachciców i burmistrzów z centrum w odbudowanym Averheim. Z południa, przez Przełęcz Czarnego Ognia ponadto dostały się dwie spore armie - najemników i zaciężnych żołnierzy z niespotykanymi wcześniej insygniami na pupurowych sztandarach. Plotki głoszą, że w dorzeczu Czarnej Zatoki utworzyło się nowe Księstwo Graniczne, i to właśnie ono zapuszcza swoje zagony na osłabiony, pogrążony w anarchii Averland.

VI Sartosa złamana!

Oto nastał czas radości i ulgi w okolicach całego Morza Wewnętrznego. Siły Wysokich Elfów, wspierane przez ochotników z Sułtanatu Arabskiego rozbiły w kilku krwawych bitwach siły trzech pirackich kapitanów, władających Sartosą. Asurowie po zwycięstwie przekazali wyspę Sułtanatowi, a resztki piratów zbiegły do Czarnej Zatoki, gdzie zaoferowali ponoć swoje usługi rosnącemu w siłę, nowemu Księstwu.

VII Zaraza powstrzymana

W mieście Orthburg w Hochlandzie, gdzie od kilku dni panowała straszliwa zaraza, siły Lojalistów dowodzone przez Lorda Exodiusa Gariela z Garielholm odniosły krwawe zwycięstwo, zdławiając plagę w zarodku i niszcząc masywne siły kultu Nurgle'a. Ceną jednak była praktycznie cała populacja ludzi i zwierząt w promieniu kilku kilometrów razem z miastem. Miasto zaś starła z ziemi potężna, spaczeniowa eksplozja - podobna do tej, co zniszczyła niedawno Ritzdorf w Reiklandzie. Lord Gariel i resztki jego sił cudem uratowały się z katastrofy i wycofały się do Garielholm. Plotka głosi, że w końcowym etapie bitwy o miasto, do walk włączyła się trzecia siła - osłabiony ostatnimi laty kult Chaosyckiego bożka Zuvassina. W następstwie eksplozji, oba kulty oraz plaga zniknęły z Imperium na długie lata.

VIII Zamieszki w Nuln

W Nuln, w nocy z 10 na 11 Sigmarzeita wybuchły krwawe zamieszki, spowodowane zdjęciem getta z biednej dzielnicy. Od razu wykorzystała to ukryta do tej pory sekta Niepodzielnego Chaosu oraz siły przestępców Heinricha Luge. W wynikłych, dwudniowych zamieszkach doszczętnie spłonęły slumsy, a doki portowe i dzielnica mieszkalna straszliwie ucierpiały. Mnóstwo ludzi zginęło. Kult Niepodzielnego Chaosu został rozbity, podobnie jak większość z przestępczego podziemia Heinricha Luge, to jednak miało to swój koszt w zabitych cywilach oraz zdziesiątkowanej i rozwiązanej Ochotniczo-Poborowej Straży Miejskiej. Obowiązki tej organizacji przejęła zawodowa Gwardia Miejska. Tą reformę szybko wprowadzono także w innych miastach Wissenlandu, likwidując przestarzałą organizację Straży Miejskiej. Heinrich Luge wsławił się tym, że wspomógł Gwardię Miejską i siły Lorda Mortimera w zniszczeniu powstania Chaosytów i zlikwidowania swoich organizacji przestępczych. Za to został ułaskawiony.

_________________
Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry Północy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Pon Gru 31, 2007 20:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marktag, 16 Sigmarzeit, 2540 Weltreich Kalender

I Stary Świat płonie

Od kilku ostatnich lat nie odnotowano w całym Starym Świecie żadnego poważnego konfliktu. Teraz, w roku 2540 Kalendarza Imperium, wszystko się zmieniło.

Bretonnia pogrążyła się w anarchii. Rody magnackie, miasta, kulty religijne oraz zakony rycerskie walczą tam nie tyle o koronę, co o ogólne pojęcie ziemi i władzy.

Albion wstrzymał swoją krucjatę na Norskę, gdyż na Zielonej Wyspie powstały dwie armie buntowników chcących dokonać zamachu stanu.

W Kislevie powstały dwie bandy bojarów pochodzenia norsemeńskiego i poczęły one sabotować inwazję Caratu na Norskę.

W Tilei, trzy silne grupy możnowładców powstały w rejonie miast Luccini, Remas i Miragliano. Wojska Republiki Remas szybko powstały i ruszyły do walki ze zdrajcami.

W Księstwach Granicznych wybuchła najbardziej chaotyczna, krwawa i wielka ze wszystkich wojen obecnie. Rozpoczęła się ona od ekspansji nowego Księstwa Bizhan i zdobycia przezeń miasta-państwa Barrow wespół z piratami z Sartosy oraz Krasnoludami z Barak Varr. Potem doszła kolejna wymiana ciosów między Wallachią a Dolganią. Na koniec, powstało blisko pięć dziesiątek księstw i państewek oraz niezliczona liczba grup zbrojnych bez ziemi i zamków. Wszyscy oni walczą o władzę, a wyróżnić można kilkanaście grup: Bretonnscy szlachcice Aedui i Arverni, Arabscy kalifowie Karthadastim i Ptolemaioi, "helleńscy" lordowie Epeiros, Makedon i Eleutheroi, koalicja "helleńskich" miast-państw Koine Hellenoi, nomadzi Thrak, Magyar, Hann i Dahae oraz szlachcice z Imperium: Sachsen, Gothe, Sweboz, Getai, Frankhe, Alaman, Allen, Casse, Gaelle i Iberst.

II Wieści z Imperium

Wypadałoby zacząć od sytuacji w Talabeklandzie. Otóż, po wylądowaniu, siły Reiklandzkie od razu stoczyły kilka zwycięskich potyczek z Ormazdianami o rejon opuszczonego zamku Graustein. Wrogowie w odwecie zdobyli i spalili miasto Schoppendorf. Reiklandczycy rozbili w walnej bitwie straż przednią armii inwazyjnej i odbili ufortyfikowane ruiny Talabheim w Święto Sigmara. Pojmano jednego z ważniejszych oficerów, Timura Subadara. Mimo tego wielkiego zwycięśtwa, prawdziwe bitwy mają dopiero nadejść.

W całym Imperium spokój zapanował na drogach i w miastach. Zakończona została krucjata przeciwko przestępczości. Ostatnimi ogniskami przestępstw były Middenland i Nordland, lecz nawet tam zapanowała sprawiedliwość.

W Nordlandzie władzę zyskał potężny i światły lord Wilhelm Von Ritzdorf. Rozbił on czające się na jego włościach niedobitki Chaosu z lat Upadku Imperium, pokonał agresywnych sąsiadów i zdobył dawną stolicę Nordlandu, ustanawiając najsilniejsze i największe szlacheckie włości w tej prowincji. Jednakże nie może on spocząć na laurach, gdyż do Nordlandu zbliżają się siły Chaosyckich Norsemenów i nieumarłych z Jałowej Krainy.

Pogłoski szerzą się w Middenlandzie, jakoby w lasach zbierała się duża armia zwierzoludzi. Ponoć wygrali oni w lasach bitwę z mutantami i przepędzili je na ziemie Hochlandu. Obie prowincje mają problem, gdyż obie siły Chaosu szykują się do ostatecznej rozprawy między sobą i ludźmi.

W Nuln, Lord Mortimer ostatecznie rozbił siły kultystów Chaosu oraz przestępców. Odkupiony niedawno Heinrich Luge znów zdradził i został schwytany oraz stracony. Jego przestępcza organizacja rozpadła się, a przywódcy - Kurz i Kaufmann zabici.

W Averlandzie trwa wojna między siłami Lorda Mortimera a koalicją możnowładców z prowincji. Nowoczesne wojska pod wodzą Konrada z Altdorfu i Adama z Talabheim, wspierane przez siły Leopolda Von Mecklenberg, rozbiły wojska zakonników i kultystów Dawnej Wiary, Taala, Rhyi i Sid.

III Wojna na ziemiach umarłych

Na dalekim południowym wschodzie, na ziemiach uznawanych za dawne imperium Nagasha, powstało kilka państw będących połączeniem kultury helleńskiej i arabskiej. Silne, acz chwiejące się już w posadach imperium Arche Seleukios. Małe, pokojowe górskie królestwo Hayasdan. Kupieckie państwo Pontos. Wschodzące słońce, Baktria. Potężnie opancerzone kawaleryjskie hordy Pahlava. Morderczy i odważni wojowie Sauromatae. Fanatyczni Ormazdianie Sab'yn.

Oraz Prawdziwy Chaos, mocarne siły byłego Malality, Chaos Lorda Ichneumona. Postanowił on opuścić twierdzę Wezendorf, po rozbiciu kolejnej nacierającej hordy Malala, i zdobyć nowe włości w rejonie dawnego państwa Króla Nekromancji. Na cel najpierw obrał sobie górskie Hayasdan.

IV Nowy Świat

Oto w Nowym Świecie okazało się, że żyją rdzenni ludzie. Zebrali się przez lata w kilka związków plemiennych i zbrojnie zrzucili jarzmo Chaosu, Mrocznych Elfów i Jaszczuroludzi z Lustrii. Utworzyli własne państwa i obecnie prowadzą między sobą kolejną wojnę domową. Jednocześnie, starają się wygnać z Nowego Świata siły Bretonnskiej, Albiońskiej i Estalijskiej ekspedycji kolonialnej.

V Pożoga w Oriencie

Ziemie położone ponad Królestwami Indu, a poniżej Gór Płaczu były centrum Czerwonego Khanatu lata wstecz. Dzisiaj, są one znów pogrążone w wojnie - lecz nie totalnej, a ideologicznej, religijnej i partyzanckiej. Fanatyczni Ormazdianie z plemion Ayyubid, Abbasid, Ghorid, Saljak, Turak, Ghazni i Amman ogłosiły Jihad przeciwko siłom "niewiernych" państewek Rajput, Gargia i Makuria oraz plemieniu nomadów Kayhek. Dominujące w tamtym rejonie państwa Khwarezm, Ind i Sindh ogłosiły swoją neutralność w tym konflikcie.

_________________
Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry Północy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Czw Sty 10, 2008 18:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

17-23 Sigmarzeit, 2540 Weltreich Kalender

I Mutanci rozgromieni

W dniach 21, 22 i 23 Sigmarzeita odbyły się serie walk w północno-zachodnim Hochlandzie. Siły plugawego Chaos Lorda, Aerica Cyenwulfa wycofały się w góry środkowe i zostawiły armię mutantów na pastwę sił imperialnych. Rządcy Ziemscy zebrali swe siły i wydali mutantom bitwę pod miastem Bergsburg. Z Rządców przeżył jedynie Lord Exodius Gariel, ale mutanci zostali rozgromieni. Lord Gariel objął panowanie nad ziemiami wszystkich trzech pozostałych Rządców: Einecke, Lange i Resst.

II Delberz zniszczony

Dnia 18 Sigmarzeita, w Święto Sigmara, w Pierwszy Dzień Lata, siły zwierzoludzi zaatakowały i spustoszyły miasto i rejon Delberz w Middenlandzie. Mimo wcześniejszego osłabienia sił Chaosu przez wojska Morrytów Lorda Arthura Von Kriegera z Kriegstadt, zwierzoludzie przegrupowali się i wzięli miasto szturmem.

Ludzie Von Kriegera wykrwawili się w walkach z Chaosem i wycofali się na swoje terytoria, zaś wojska Palatyna Maleka z Middenheim są zajęte obroną przed fanatyczną krucjatą Kultu Ulryka. Nikt nie mógł pomóc szturmowanemu miastu.

III Cisza przed burzą

Od czasu zdobycia Talabheim rozegrano jedynie kilka szybkich bitew, w których rozgromiono ostatnie, spóźnione zagony straży przedniej Ormazdian. Do stolicy Talabeklandu zaczęły docierać skromne siły Lorda Mortimera i Arcyksięcia Rudigera Młota. Prawdziwa wojna ma się dopiero rozpocząć.

W Sylvanii zaś, siły Kislevskie dowodzone przez Ivana Vladeka i Michaiła Czarnoryskiego zostały zatrzymane. Kontratak najsilniejszych sił Ormazdian spycha ich w kierunku Ostermarku.

IV Pokój w Averlandzie

W największej prowincji Imperium wreszcie zapanował spokój. Po zmiażdżeniu sił szlacheckiej koalicji, spustoszeniu Averswaldu, zdobyciu Averheim i rozgromieniu sił Księstwa Bizhan, Lord Leopold Von Mecklenberg, Namiestnik Averlandu z ramienia Lorda Mortimera zakończył kampanię w prowincji. Przestępczość znacznie spadła, zniszczenia wojenne naprawiono, bandy maruderów i brygantów rozbito, wstępną armię utworzono. Wydaje się, że Averland dołączył do spokojniejszych rejonów Imperium.

V Sytuacja światowa

Ostatnie dni były niezwykle długie i burzliwe. Znalazło to odzwierciedlenie w wielu konfliktach światowych.

W Kislevie rozbito jedną z band buntowniczych bojarów. Niedobitki uciekły do Ostlandu, gdzie połączyły się z lokalnymi wichrzycielami i wznowiły walkę ze szlachtą i administracją Kislevską.

W Nordlandzie siły Albiońskie połączyły się ze szlachecką koalicją przeciwko sojuszowi Norsemenów-Chaosytów i sił Wilhelma Von Ritzdorf, Barona Nordlandu.

W Tilei wojna domowa prawie wygasła. Potężne siły Republiki Tileańskiej w większości rozbiły wszystkie siły i grupy buntowników.

W Estalii wybuchła wojna domowa. Kilka grup możnowładców powstało przeciwko Królestwu. Jedna z tych grup wysłała nawet ekspedycję do Nowego Świata w celu przejęcia posiadłości królewskich. Do całego konfliktu wplątały się plemiona buntowniczych Arabów, szukające w Estalii wolności od Sułtanatu Arabii.

W Księstwach Granicznych sytuacja staje się bardziej przejrzysta. Najemne siły piratów z Sartosy i Krasnoludów z Barak Varr w służbie Księstwa Bizhanu zostały zmasakrowane przez wojska silnego księstwa Waldavii (zwanej czasem również Wallachią). Większość wichrzycielskich, pomniejszych grup lordów została wycięta w zasadzkach i nieudanych szturmach. Siły księstwa Dolganii poniosły wielkie straty w walce z Bizhanem i Waldavią. Księstwu grozi podbicie przez Wallachów.

W rejonie Orientu sytuacja wymyka się spod kontroli wielkich państw ościennych. Jihad napotkał bardzo silny opór i rozpadł się na walczące ze sobą frakcje. Narody które miały zostać nawrócone na wiarę w Ormazda ruszyły do kontrataku, jednocześnie walcząc między sobą. Królestwa Indhya, Sindh i Khwarezm w porozumieniu wysłały swoje kontyngenty wojskowe w celu zmiażdżenia wszystkich walczących stron, podzielenia się łupami, niewolnikami i ziemią oraz przywrócenia porządku.

W rejonie "Ziem Nagasha" dominację zyskał Arkahat Hayasdan, potężne imperium wyrosłe z małego górskiego państewka Hayasdan. Chaos Lord Ichneumon, ten który zbuntował się przeciw Malalowi i stworzył własną ideologię "Prawdziwego Chaosu" za pomocą przewrotu wojskowego zasiadł na tronie Hayasdanu i rozpoczął krwawą wojnę z ościennymi narodami Pontos, Sauromatae i pomniejszymi plemionami. Oba państwa zostały podbite, pomniejsze narody albo wycięte albo wcielone do rosnącego Arkahatu. Obecnie Arkah Ichneumon wdał się w wojnę z imperium Arche Seleukeia i narodem nomadów Pahlava. Jego wrogowie są skłóceni, a jego armia powiększyła się o siły nomadów Sauromatae i najemników z Pontosu.

W Nowym Świecie sytuacja uspokoiła się mimo napadu rebeliantów na posiadłości estalijskie. Siły Albiońskie i Bretonnskie zostały rozbite przez koalicję związków plemiennych, jednak rdzenni ludzie przez to się osłabili. Wykorzystali to Estalijczycy, przypuszczając szturm. Plemiona Meya, Tlexcal, Astax i Ache zostały zmasakrowane przez żądnych krwi Conquistadores. Obecnie Estalijczycy kontynuują walkę z rebeliantami Portos oraz z siłami plemion Terasca i Chimeca.

_________________
Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry Północy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Pią Sty 18, 2008 18:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

24-25 Sigmarzeit, 2540 Weltreich Kalender

I Pożoga maleje

Stary Świat żyjący przez ostatnie dni jedynie wojnami domowymi wreszcie się uspokaja.

W Estalii, Królestwo rozbiło większość sił Ormazdiańskich kalifów i skoncentrowało się na walce z kalifatem Moor i rebeliantami Portos. Rebelianci zostali zmiażdżeni w estalijskich koloniach w Nowym Świecie.

W Księstwach Granicznych, wojska Bizhanu zemściły się za ostatnie niepowodzenia i zmiażdżyły kalifaty Ptolemaioi oraz Karthadastim. Książę Bizhanu obwołał siebie Cesarzem państwa Bisanoi. W tym czasie Waldavia, która ogłosiła się Królestwem, podbiła Dolganię i zmiażdżyła wszelki opór Dolganów oraz wspierających ich nomadów Thrak, Hann, Magyar i Dahae. W trwających cały czas zajazdach szlacheckich rozbite zostały imperialne rody Sachsen, Allen, Iberst, Frankhe, Gaelle, Gothe i Alaman. Wojenna zawierucha trwa nadal.

Na ziemiach Orientu wygasła wojna domowa. Walczące frakcje zostały zmiażdżone przez koalicję państw Indii, Sindu i Khwarezmu, które podzieliły zdobyczne ziemie między siebie.

W Nehekharze, siły Arkahatu Hayasdan prawie podbiły ziemie nomadów Pahlava i uwikłały się w walkę z fanatycznymi Ormazdianami z kalifatu Sab'yn.

II Złe czasy w Imperium

W dniu 24 i 25 Sigmarzeita, siły Palatyna Maleka z Middenheim, Lorda Gariela z Hochlandu i Wielkiego Mistrza Templariuszy Sigmara rozbiły w Middenlandzie duże siły zbrojne Chaosytów, Kultu Khorne'a oraz Kultu Ulryka. W walkach zginęli prawie wszyscy zakonnicy Sigmara. Wódz kultu Khorne'a - Shinji Go, Ar-Ulryk oraz Wielki Mistrz Sigmarytów zginęli w walce, a symbol kultu Ulryka, Wielki Młot-Topór został zniszczony. Siły Maleka i Gariela ruszyły na południe w celu zniszczenia sił zwierzoludzi Chaosu i przywrócenia porządku na ziemie Middenlandu.

_________________
Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry Północy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Czw Sty 24, 2008 01:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bezahltag, 26 Sigmarzeit, 2540 Weltreich Kalender

I Napady Chaosytów

Na Nordland, Las Laurelorn, Ostland i Hochland napadły pomniejsze bandy Chaosytów z Gór Środkowych. Wszędzie zostali oni rozbici i wycięci w pień przez siły obrońców. Chaos przestał wysyłać jakiekolwiek siły na wojny podjazdowe z okolicznymi prowincjami.

II Napady Nieumarłych

Siły Nieumarłych, bezskutecznie oblegające Marienburg wysłały zagony na ziemie Reiklandu, Nordlandu, Lasu Laurelorn i Bretonni. Wszędzie siły te rozbiły się o zdeterminowanych obrońców i zostały starte w pył. Wojska agentów Nagasha ograniczyły się do oblężenia Marienburga. W tym czasie, Bretonnscy rycerze i insze grupy spychają truposzy z Gór Szarych i Bladych Sióstr na Jałową Krainę, odbijając zagarnięte przez zło zamki i wsie. Wspierają ich w tym krasnoludy z Karak Norn. W Jałowej Krainie zebrała się pokaźna siła lokalnych ludzi, chcących zniszczenia nieumarłych, odtworzenia prowincji Westland i wcielenia jej na powrót do Imperium. Siły powstańców walczą z agentami Nagasha, Marienburga i Bretonni oraz pertraktują z Reiklandem oraz Nordlandem.

III Ostland wyzwolony

Pod Wolfenburgiem miała miejsce walna bitwa między lokalną arystokracją, Kislevskimi zdrajcami-Chaosytami, siłami Chaosu z Gór Środkowych, posiłkami z Carstwa i wojskami Lorda Gariela z Hochlandu. Lord Gariel pobił wszystkich wrogów i oswobodził Ostland spod władzy Kislevu.

IV Natarcie Chaosu na Kislev

Praag, Bolgasgrad, Kislev i Erengrad zostały zablokowane i oblężone przez zagony koalicji plemion Chaosu. Plemiona z gromad Hung, Kurgan i Norsemen ścierają się w polu i pod murami miast z siłami Carskimi. Nowo wybrany car Dimitrij I już rozbił Chaosytów pętających się pod stolicą i ruszył na czele potężnej armii w stronę pozostałych oblężonych miast.

V Ormazdianie w Sylvanii

Siły Kislevitów pod wodzą Michała Czarnoryskiego i Ivana Vladeka wysłane przez poprzedniego Cara do walki z Ormazdianami, starły się z Talabeklandzkimi i Sylvańskimi zdrajcami, gromiąc ich doszczętnie. Jak się okazało, Ormazdianie dostali się do Imperium poprzez potężny portal magiczny w Waldenhof. Wojska Kislevu zdobyły Waldenhof i zniszczyły portal, lecz zostały kontratakowane przez główne siły Ormazdian. Ormazdianie odbili Waldenhof, a mocno wykrwawieni Kislevici wycofali się do Ostermarku i podpisali zawieszenie broni oraz rozejm z Ormazdianami. Fanatycy ruszyli z pełną siłą w stronę Talabeklandu, gdyż w Stirlandzie ponieśli klęskę z rąk potężnego lorda Adriana von Zira.

VI Wojna w Averlandzie

Na największą z prowncji Imperialnych znów napadli wrogowie. Z gór zeszła dwudziestotysięczna horda pomniejszych zielonoskórych, zaś od strony Przełęczy Czarnego Ognia nadeszły wojska Cesarstwa Bisanskiego, pustosząc po drodze warowny gród Mecklenberg, siedzibę rodu von Mecklenbergów, z których wywodzi się obecny namiestnik Averlandu o imieniu Leopold.


Ostatnio zmieniony przez Ethereal dnia Nie Sty 27, 2008 16:30, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Pią Sty 25, 2008 21:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wallentag, 30 Sigmarzeit, 2540 Weltreich Kalender

I Wieści z Talabeklandu

Oto wojna w Talabeklandzie przybrała korzystny obrót dla sił koalicji imperialnej. Straż przednia najazdu Ormazdian została rozbita. Odbito z rąk innowierców miasto Talabheim gdzie zebrały się siły Arcyksięcia Rudigera Młota, Lorda Mortimera i Konkordatu Magii. W walnej bitwie rozbito armię Timurydów i wzięto ich przywódcę, Timura Subadara do niewoli.

Obecnie od kilku dni panuje spokój, jednakże główne siły Ormazdian wyruszyły już z Sylvanii na zachód...

II Cesarstwo rozszerza się

Oto dziś, po kilkudniowych oblężeniach, padły miasta "helleńskie" należące do koalicji Koine Hellenon. Siły Cesarstwa spaliły i splądrowały je po zdobyciu i rozpoczęły odbudowę na własnych warunkach, szlachtując przedtem krnąbrną ludność. Księstwa Khypris i Masserschloss weszły w sojusz z Królestwem Waldavii na wypadek dalszej agresji Cesarstwa.

III Klęska Exodiusa Gariela

Po zdobyciu Ostlandu i zebraniu silnej armii, Exodius Gariel ruszył w Góry Środkowe ze swoimi sojusznikami: Palatynem Malekiem z Middenheim, Michałem Czarnoryskim z Kislevu, adiutantem Torlikiem Gustavem i Gustavem von Abersin z Wissenlandu.

W walnej bitwie z siłami Chaosytów Aerica Cyenwulfa, wojska Hochlandu rozbiły siły Łupieżców Chaosu oraz Kultu Khorne'a, lecz nie potrafiły oprzeć się potędze ciężkozbrojnych Wojów i Rycerzy Chaosu oraz szybkości kultystów Obscurasa. W boju padł po raz drugi, tym razem ostateczny, Arcykapłan Khorne'a Shinji Go za cenę Czarnoryskiego i von Abersina. Armie koalicjantów zostały rozbite, a Gariel i Torlik wtrąceni do więzienia w Hergig za zdradę wobec Arcyksięcia Rudigera Młota. Palatyn Malek odmówił pomocy Garielowi i zaszył się w Middenheim.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Pon Sty 28, 2008 01:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

31-33 Sigmarzeit, 1 Sommerzeit, 2540 Weltreich Kalender

I Ucieczka Exodiusa Gariela!

Mimo wysiłków sił Rządcy Allensteina, ludzie Gariela wszczęli walki w Hergig, uwolnili go i zbiegli w trzy dni do Ostlandu, walcząc po drodze z siłami Hochlandu i Chaosu. W Ostlandzie, Lord Gariel objął ponownie urząd Księcia Ostlandu i dowódcy nowo-utworzonej armii. Rozgromił pod Wolfenburgiem siły powstańców, Hochlandczyków i gildii kupców hochlandzkich. Ludność witała Księcia i jego ludzi wiwatami.

Rudiger Młot przybył do Hergig i wpadł w furię. Wsparł Tetmaiera w zdobyciu zamku Garielholm. Zabił tam każdego sługę, cywila i żołnierza oraz każde zwierzę. Zburzył i spalił zamek do ostatniej cegły i deski, po czym zaczął przygotowywać się do wojny z Ostlandem, i vice versa.

II Averland zwycięża wrogów

Siły Averlandczyków, dowodzone przez Namiestnika Leopolda von Mecklenberg zaatakowały i zemściły się okrutnie na siłach inwazyjnych Cesarstwa, rozbijając całą armię. Mało tego, siły Averlandu podbiły Przełęcz Czarnego Ognia, gromiąc słaby garnizon Cesarski i tworząc własny, potężniejszy. Cesarz, nie mogąc odbić utraconych wrót do Imperium, przystał na zawieszenie broni i rozejm. W końcu, podpisał traktat pokojowy.

Potem, Namiestnik stworzył sojusz z siłami nowo-przybyłego Zakonu Hammerites oraz wysłannikami Imperium Krasnoludzkiego. Trzy armie natarły na hordę pomniejszych zielonoskórych i w wielkiej bitwie wyrżnęła ich co do ostatniego, ponosząc znikome straty. Kult Hammerites utworzył siedziby, katedry i manufaktury w Averlandzie, a krasnoludy stworzyły swoje placówki i odświeżyły swój sojusz z częścią narodu ludzkiego.

III Kislev zwycięża Chaos

W bitwach pod Erengradem, Bolgasgradem i Praag, siły Kislevu dowodzone przez Cara Dymitrija I rozbiły i wycięły wojska koalicji Chaosytów, w skład której wchodziły związki plemienne Hungów, Norsemenów i Kurganów. Związki i koalicja rozpadły się po klęsce, a Kislev wznowił krucjatę na ziemie Norski oraz walkę z Chaosem na Morzu Szponów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Pią Lut 08, 2008 09:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sommerzeit, 2540 Weltreich Kalender

I Zamachy w Altdorfie

Bliżej nieznani zamachowcy w ciągu tego miesiąca wykonali serię ataków bombowych na miasto Altdorf. Za pomocą potężnych spaczeniowych bomb natchnionych Prawdziwą magią Dhar wyeliminowali całą Inkwizycję Reiklandzką, Zakon Wysokich Hełmów, Straż Pałacową oraz zniszczyli Cmentarz Miejski, rejon głównego wejścia do kanałów

i siedziby wyżej wymienionych organizacji. Stolica Imperium przypomina teraz zagruzowane pole bitwy, tylko część dzielnic wygląda normalnie. Konkordat wprowadził stan wojenny i przeprowadza śledztwo w sprawie zamachów, dochodząc do pewnych zadowalających wyników i niszcząc kilkanaście grup zamachowców. Mimo to, nadal jest zagrożenie kolejnych ataków.

II Zdrada w Konkordacie

Na początku miesiąca, z Talabheim zdezerterowali dwaj Magowie: Astromantka Torei Idoru i Piromanta Gromph Baenre. Ich majątki zostały skonfiskowane przez Konkordat, a oni sami zostali uznani za zdrajców i skazani na śmierć edyktem wydanym w Altdorfie. Mimo to, służbom magów nie udało się odnaleźć niebezpiecznych dezerterów. Plotka głosi, że Arcymag

Baenre korzysta z plugawej magii Dhar.

III Wojna domowa w Hochlandzie

Zaraz po odbudowaniu wojennych zniszczeń, duża część miast i wsi zbuntowała się przeciw rygorystycznym rządom namiestników Arcyksięcia Rudigera Młota: Rządcy Allensteina i Generała Tetmaiera. Zbuntowały się ziemie dawnych Rządców Lange, Einecke i Mannerheim. Popleczników Młota usunięto z tych ziem, które poprzysięły lojalność wobec Księcia Ostlandu,

Exodiusa Gariela. Siły Arcyksiążęce, składające się z resztek Kultu Sigmara, Bractwa Teutogenów i zgrupowania Morrytów, zostały rozbite w krwawej bitwie pod ruinami zamku Garielholm, obecnie okupowanego przez powstańców. Walki rozpowszechniły się na ziemie dawnych rządców Resst i Gariel. Powstańcy zdobyli bezpański Fort Denkh. Wkrótce nastąpiła stagnacja na polu walki.

IV Efekty rasizmu

Zakończyła się ogólno-imperialna "krucjata" przeciw nie-ludziom. We wszystkich prowincjach Imperium dokonano masowych pogromów ras innych niż ludzka, mimo starań władz. Całkowicie wybito w Imperium skromną liczebnie rasę Gnomów, niszcząc oba ich siedliszcza. W Wielkim Lesie Talabek odnaleziono i zniszczono siedliszcze Leśnych Elfów. W miastach zniszczono Gildie Wysokich Elfów i

Krasnoludów. Jedynie prowincje Wissenland i Averland odbudowały swoje stosunki z nie-ludźmi, a wojna rasistowska nadal trwa w elfim Lesie Laurelorn i halflińskiej Krainie Zgromadzenia.

V Ślub dwóch potęg

Na początku miesiąca ślub wzięła para władająca pokaźnymi ziemiami Middenlandu i Hochlandu, łącząc obie potęgi w jedno. Arcyksiążę Rudiger Młot poślubił Markizę Gegee Saint-Fond z Carroburga i uzyskał poparcie dla swoich planów wobec Ostlandu. Przez resztę miesiąca władcy cieszyli się bliskością siebie i zostawili na ten czas władzę w rękach namiestników.

VI Sab'yn zniszczone

Siły Pontosian i Chaosytów dowodzone przez Arkaha Hayasdan, Lorda Ichneumona, rozbiły główną armię Sab'yn mimo wsparcia ze strony arabskiego zakonu Hashashinów. Zdobywcy zrujnowali wszystkie miasta, świątynie i zamki, zakazali Kultu Ormazda, splądrowali ziemie i zmasakrowali ludność. Ci którzy uniknęli śmierci, zostali wcieleni do nowej, skromnej armii służącej Arkahatowi.

Ichneumon skierował swoją potęgę na ziemie nomadów Pahlava, wikłając się jednocześnie w krwawe walki z Baktrią i Arche Seleukeią.

VII Wieści z Talabeklandu

W walnej bitwie, siły Wissenlandu, Kislevu i Reiklandu rozbiły wojska ungolskie służące ormazdianom pod wodzą Khana Yebe. W międzyczasie, zginął Garrett, osoba odpowiedzialna za konszachty między ormazdianami a zdradziecką organizacją Strażników. Spowodowało to koniec współpracy między obiema grupami. Do Talabheim przybyły posiłki z Reiklandu. Pod koniec miesiąca stoczono

kolejną zwycięską bitwę z ormazdianami. Zbliża się ostateczna konfrontacja z ostatnią pozostałą armią najeźdźców, dowodzoną przez pewnego samozwańczego Sułtana.

Oburzający jest także fakt, że Książę Stirlandu, Adrian von Zir, wsparł Ormazdian w walce przeciw Wissenlandzkiej części sił koalicji imperialnej.

VIII Odtworzenie Westlandu

Dowództwo nad siłami, które pragną odtworzenia i przywrócenia prowincji Westland do Imperium objął Revan Magret, który wraz ze swymi towarzyszami opuścił Księcia Ostlandu i spróbował sam wykuć własną domenę. Rozbił w bitwie najemne wojska Marienburskie i Bretońskie. Bretonnia zrzekła się praw do tych ziem, a Marienburg i ludność Jałowej Krainy zgodziła się na odtworzenie

Księstwa Westlandu i dołączenie go do formalnych granic Imperium. Wszyscy panowie rządzący tamtejszymi ziemiami zgodzili się też obrać Revana Magret Księciem, jeżeli ten ze swymi wojskami przełamie oblężenie Marienburga przez siły Nieumarłych.

IX Potęga na wschodzie

W Ostlandzie, Książę Exodius Gariel poślubił wyjątkowo piękną kuzynkę Cara WszechKislevu, Dimitrija I Szatana. Jednocześnie, jeden z najważniejszych generałów Ostlandu, Torlik Gustav pojął za żonę ważną arystokratkę z Ostermarku. Został utworzony sojusz trzech państw, tworząc potężny wschodni blok - wolne Księstwo, Liga będąca lennem Kislevu i same Carstwo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Pią Lut 15, 2008 00:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1-3 Vorgeheim, 2541 Weltreich Kalender

I Wojna u podnóża Gór Środkowych

Doszło do nieuniknionego. Siły Hochlandu dowodzone przez Arcyksięcia Rudigera Młota oraz Middenlandzkie siły Middenheim Palatyna Maleka i Markizy Carroburg wypowiedziały wojnę siłom Księstwa Ostlandu. Po stronie Księstwa stanęła Liga Ostermarku i jej senior, Carstwo WszechKislevu (powiązane sojuszem z Ostlandem).

Mimo zwycięstwa Rudigera Młota w kolejnej bitwie z powstańcami pod ruinami Garielholm, nie udało mu się odzyskać utraconych w powstaniu ziem. Zostawił zatem z tyłu siły Markizy oraz Palatynatu i ruszył na czele dziesięciotysięcznej armii do Ostlandu, łupiąc po drodze wsie, posterunki i miasteczka. Do tej pory wygrał kilkanaście potyczek, a walna bitwa ma mieć dopiero miejsce niedaleko Wolfenburgu.

II Rozruchy w Wissenlandzie

W Wissenburgu, dawnej stolicy Wissenlandu, zebrała się silna opozycja wobec Lorda Mortimera z Nuln. Sytuacja szybko zaczyna dojrzewać do zbrojnego powstania.

To powstanie byłoby już drugim jakie ma miejsce w Wissenlandzie. Pierwszym było i jest nadal wielkie zbrojne powstanie na ziemiach południowych. Lokalna arystokracja zawiązała silną koalicję przeciwko Mortimerowi, chcąc odtworzyć dawną prowincję Solland.

III Wojna Wielkich Landów

Leopold von Mecklenberg, Namiestnik Averlandu z ramienia Lorda Mortimera wyruszył na czele armii do ogarniętego pożogą Mootlandu, Krainy Zgromadzenia. Zebrali się tam ostatni nieludzie w Imperium, szukający schronienia u niziołków. Na Moot napadły bandy rasistów, siły szlacheckie z miasta Hornau oraz wojska rodu von Zir. Przybyłe siły Averlandu zgniotły napastników i połączywszy się z armią nieludzi, ruszyły ku Hornau.

W międzyczasie, wojska von Zirów znów napadły na Mootland i obecnie docierają do stolicy ziem halflingów, podczas gdy Averlandzko-Mootlandzkie wojska nie dotarły jeszcze na półmetek drogi do Hornau.

IV Nekromanta powraca

Magnus Grindfield, dawny sługa Nagasha, podniósł się szybko z bagna klęski i odzyskał swoje moce. Wszedł w sojusz z Sylvanią, tak ludzką, jak i wampirzą. Zebrał silne armie i czeka, aż skończy się wojna między Reiklandem a Ormazdianami. Najpewniej zaatakuje stronę zwycięską oraz najedzie na Ligę Ostermarku.

Zapewne w planach ma także najazd na Stirland, Mootland, inne Landy oraz zemstę na Revanie Magret z Westlandu za ostatnią klęskę...

V Wieści z Nehekhary

W państwie Baktrii wybuchła krwawa wojna domowa, która podzieliła tą ziemię na pół i osłabiła ją znacznie. Wykorzystały to siły Arkaha Ichneumona, które znienacka napadły Baktrię i zlikwidowały obie siły. Ludność została zaszlachtowana, bogactwa zagrabione. Imperium Arche Seleukeia trzęsie się w posadach pod gradem ciosów Arkahatu, nomadzi Pahlava tracą coraz więcej ziem. Arkahat odnalazł i zniszczył ostatnie resztki dwóch Skaveńskich klanów: Pestilens i Rictus oraz uwikłał się w walki z klanem Flem, który okazuje się być spadkobiercą Pestilens.

Do tego doszły wyprawy karne z Sułtanatu Arabii oraz pomniejsze siły ożywieńców od Nagasha i Settry. Jak na razie, Arkahat radzi sobie doskonale, miażdżąc siły Arabów i Nieumarłych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 09:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

3-6 Vorgeheim, 2541 Weltreich Kalender

I Wydarzenia w Nehekharze

Potężny Arkahat Hayasdan, którym włada Arkha-Chaos Lord Ichneumon, odniósł kolejne zwycięstwa na froncie górskim.

Odparł inwazję Arabów oraz siły nieumarłych z Nagashizzar i Khemri. Powstrzymał również najazd sił Malalitów z Krain Południowych. Pozbawiony wrogów, ruszył z pełną siłą na nomadów Pahlava, wreszcie ich pokonując i włączając do swego imperium. Pozostała jeszcze zgubiona ziemia Arche Seleukeia, która wkrótce padnie pod naporem wielkich armii Arkaha.

II Atak na Arabię

Siły Malalitów przypuściły kolejny szturm na Arabię poprzez południowe góry. Zostały one powstrzymane tylko przez współdziałanie Wysokich Elfów i Arabów, oraz bunt kilku plemion Murzynów w Krainach Południowych. Pokonani Malalici zmuszeni byli się cofnąć, ale udało im się opanować sytuację na swoich ziemiach i krwawo zdławić wszelkie powstania murzyńskie. Zbierają teraz siły do kolejnego ataku na Arabię.

III Koniec Jihadu

Jihad Ormazdian który przybył do Imperium poprzez portal w sylvańskiej stolicy, Waldenhof, został nareszcie rozbity przez siły Reiklandzkiego Konkordatu Magii.

W bitwie na pograniczu Sylvanii, Stirlandu, Ostermarku i Talabeklandu spotkały się obie armie. Mimo ogromnych strat, wojskom Konkordatu udało się całkowicie zmiażdżyć armię innowierców. Samozwańczy "Sułtan Imperium" zginął w bitwie.

Ważnym wydarzeniem było także spełnienie Przepowiedni Maga Bitwy. Według niej w jednym z kolegiów miała pojawić się kobieta, która zostanie najpotężniejszym Magiem Bitewnym w historii Starego Świata. Piromanci słusznie podejrzewali że będzie ona pochodzić z ich Kolegium. Czarodziejką okazała się być Marianne Kessler, pół-elf i bardzo potężna Piromantka... której udało się opanować Wysoką Magię, elfie Qhaysh. Wydaje się, że to najpotężniejszy ludzki mag od czasów Volansa...

IV Bitwa o Hornau

6 Vorgeheim, połączone porozumieniem siły Stirlandzkiego Lorda von Zir i Namiestnika Averlandu, Leopolda von Mecklenberg w bardzo ciężkiej bitwie zdobyły ziemie okręgu Hornau i ruszyły na same warowne miasto. Mimo szturmów i oblężenia, miasto nie zostało zdobyte i poczęło rokowania ze swoimi adwersarzami. W zamian za reperacje wojenne i wycofanie się wojsk Mootlandu i Averlandu z ziem Hornau, miało zostać wcielone do Stirlandu.

V Rajd Chaosu

Chaosyci przypuścili udany rajd na pogranicze Gór Środkowych i Nordlandu. Mimo wielkich strat, rozbili siły korpusu pogranicza oraz Chaosowych zdrajców. Splądrowali kilkanaście wsi, posterunków i miasteczek, po czym wycofali się z łupami do Mosiężnej Fortecy. Po drodze, rozbili jeszcze ekspedycję karną Nordlandzkich wojsk w Górach. Armią zwycięskich Hungów Chaosu dowodził szybko rosnący w sławę i potęgę Wybraniec Chaosu, Nartores "Wiecznie Żyjący" - były Imperialista i Staroświatowiec a obecnie zwany zdrajcą Imperium tak jak wielu innych jego pokroju.

VI Renaissance Westlandu

Siły Westlandu, wspomagane przez sojuszników z Kislevskiego rodu Vladeków i Albionu rozbiły trzy armie lądowe - Norsemenów Chaosu, niewolników Druchii i Skavenów oraz piratów i Estalijskich kupców. Zatopiły obie floty i zabiły przywódców - Estalijczyka Nurgotha "Morskiego Wilka" i tzw. "Króla Piratów Północy". Kompletne zwycięstwo, opłacone śmiercią bohaterskich Albiończyków i ich Lorda. Wkrótce, Westland odrodził się ze zgliszczy. Flota i armia wróciły do dawnej świetności, miasto i prowincja zostały odbudowane, handel sięgnął apogeum.

Armie i flotylle ruszyły na Morze Szponów, gromiąc piratów i Norsemenów na całym morzu, uwalniając od nich wybrzeża Kislevu, Imperium, Bretonni Albionu i samej Norski.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Vae Victis Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Wchodzę tam! - Mapy taktyczne do gier fabularnych.