Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
[Strona Główna Zamku]    [Komnata Konstanta]
Korbacz/Miecz/nadziak/kusza, a Pełna Płytówka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Mechanika gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Warmlotek
Mod Czarnej Biblioteki
Mod Czarnej Biblioteki


Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 1443
Skąd: Puławy

PostWysłany: Pon Lis 01, 2010 15:49    Temat postu: Korbacz/Miecz/nadziak/kusza, a Pełna Płytówka Odpowiedz z cytatem

Słuchajcie mam takie pytanko odnośnie korbacza.

Chodzi mi o wymysł fantasy z trzema kulami.

Jak wiemy korbacze były robione głównie z jedną kula najeżoną szpikulcami.
Bróń jak wiekszość w warhammerze była nastawiona na miażdzenie i w/g mnie jedna z najlepszych broni do walki z pełna płytówką zaraz po nadziaku,który był nastawiony na przebijanie płyty w danym miejscu.

Jeżeli trzonek był odpowiedniej długości potrafiły osiągnać prędkość przy dobrym rozkręceniu i zamachu parudziesięciu km/h.Co dalej trzeba obliczyć kąt odbicia żeby nie dostać kulą we własny łeb.
Przy takiej prędkości kula nie spłynie po uderzeniu jak woda (zasady prostej termodynamiki się kłania)

W takim razie jak podejdziemy do sprawy jak mamy trzy kule,które musisz rozbujać w trakcie rozkręcenia.Nadawanie kulom prędkości dodatkowo zamach.Czy jest możliwość że przy rozbujaniu,zamachu i po uderzeniu łańcuchy nie poplątają się?Po za tym co z kwestią odbicia nie przewidzisz jak trzy kule odbiją się i w którą strone polecą szczególnie że jest szansa na odbicie się kul od siebie w trakcie ataku.

Nurtuje mnie to i chciałbym zasięgnąć jezyka u was.Jak dla mnie czysty wymysł fantasy nie możliwy w prawdziwej walce.

Dlaczego uważam że jest to najskuteczniejsza broń po nadziaku na płytówke?
A no włąsnie przez prędkość i siłe zadawanego ciosu.

Pod płytą mamy skórznie,kolczuge,czy pod hełmem przeszywalnica,misiurka.

Korbacz osiąga w sumie najwieksza siłe przebicia.
Mieczami okładasz gościa ale miecz samej płyty nie przebije wogóle nie jest na to nastawiony.No chyba że rapier który jest nastawiony na sztychy miedzy spojenia płyty.

Ogólnie taktyk walki z PEŁNĄ Płyta to na zmęczenie przeciwnika tak dobrze uzbrojonego przeciwnika raczej ciężko inaczej pokonać.Tak mi się wydaje.

W dawnych czasach mieczy tak naprawde nie ostrzono bo nie taki miały one cel.Kolczugi nie przetniesz mieczem,musiałeś zmiażdzyć kułka by pekły.Półtoraki,dwureczne też w/g mnie nastawione na miażdżenie,na płytówce na obrażenia wewnetrzne.Przy nieuzbrojonym gościu no to wiadomo troche inaczej:).

Wiem że dużo kłótni było na tematy czy miecze rzeczywiście były tępe czy też nie.
Ja skłaniam się do tępoty broni.!! Nie zaliczam szabli !! do tego.

Tak na uboczu walczyłem kiedyś na pełna płyta tarcza + topór i przy uderzeniach w tarcze gościa aż odrzucało moc jest wielka.
Chociaż topór jednoręczny na krótki trzonku to w/g mnie kiepska broń.
Sił starczyło na minute walki ale emocje wielkie:).

Dalej Nadziak broń stworzona do walki z pełna płyta jej kształt i forma jest skupiona właśnie na przebiciu płyty w tym jednym miejscu siła uderzenia się nie rozchodzi jak przy innych broniach.
Cios leci w punkt i przebija płyte w danym miejscu.
Dlatego uważam że była to najbardziej zabójcza broń do płyty.
Jest też oparcie w historii na ten temat gdzie na wiekszości bitew raczej nie używano tej broni ze wzgłedu na ogromne straty jakie powodowało po obu stronach.

Kusza
Obliczyłem ostatnio że zwykła kusza nie jest w stanie zgodnie z zasadami WH ed 2 przebić PEŁNEJ Płyty.Nasze obrażenia zadawane bełtem wychodzą gdzieś w okolicach "5".Pełna płyta + wszystko co pod spodem daję ci obrone "6".

Dopiero podrasowana kusza ( nie pamietam nazwy której przeładowanie kosztuje 4 tury) jest w stanie przebić płyte.

Jak wy to widzicie.




Jak to się ma do WH i co wy sądzicie na ten temat.
Chciałbym to wyjaśnić troche bardziej w oparciu na WH niż real life.Licze na wasze oceny opinie i sądy na ten temat.:)Chciałbym ustalić tutaj parę rzeczy, które miałby zastosowanie.
_________________
#Sesja Przyjaciel czy Wróg? ==> Ingwar Ingersson, krasnolud
#Ciężkie jest życie na morzu==>Hektor Lombard, człowiek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Blackswordsman
Mod Bestii
Mod Bestii


Dołączył: 18 Sty 2005
Posty: 3926
Skąd: Brama wymiarów północnego bieguna:)

PostWysłany: Wto Lis 02, 2010 00:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do korbacza to miał jedną kulę. Chociaż nazwa powinna brzmieć kiścień albo cep bojowy. Były takie z trzema kulami/sztabami na trzech łańcuchach ale raczej dla eksperymentu żeby sprawdzić czy więcej znaczy lepiej. Możliwe było by uśywanie trzech kul na trzech łańcuchach ale lepiej było by dać poprostu jedną większą. Zostańmy więc przy jednej kuli. Co do mechaniki to ja stosuje zwykłą ,prostą I edycyjną, nawet jeśli realia gry są z II edycji.
Korbacz trudny w używaniu -20ww -20I, miażdżaca siła +2 , zbroja płytowa 2pp. Wartości się niwelują więc człowiek przymuje cios jakby dostał porównywalnie mieczem na gołe ciało tyle, że inny rodzaj obrażeń.
Kula raczej nie odbiła by się zbyt mocno od człowieka bo oddała by mu swoją energie, wgniotłą pancerz i prawdopodobne zwaliła z nóg. Tarcze by wyrwało lub uszkodziło poważnie przedramie gnąc metal/łamiąc deski i okucia.

Trzy kule na łańcuchach ruwnej długości mogły by uderzać jednocześnie ale istotnie myśle, że by się poplątały w trakcie walki.

Co do nadziaka to nikt nigdy go u mnie nie używał ale wg mnie nie może się równać z niszczycielską siłą korbacza.



Co do kusza kontra płyta to SE 4 plus k6 na Wt 3+ plus 2 wynika z tego ,że przeciętny wojak w płytówce miał około 18% szans na zatrzymanie bełtu kuszy na pancerzu.

Ja to tak widze;)
_________________
Jestem mieczem i zbroją. Moja droga tam gdzie krew.

MG tu i tam ^^
#Sesja Przekleństwo Wzgórz Hager Gatz
#Sesja Miasto Darrow
#Sesja Wichry Aderus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Warmlotek
Mod Czarnej Biblioteki
Mod Czarnej Biblioteki


Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 1443
Skąd: Puławy

PostWysłany: Wto Lis 02, 2010 11:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak black ale weź pod uwagę iż policzyłeś tylko płytę nie doliczyłeś plusów z kolczugę, którą ma się pod płytą ani przeszywnicy, która ma rozpraszać energie uderzenia i ja wyhamowywać.

Dlatego +4 za płytę i trzeba dodać za posiadanie pod spodem kolczugi i przeszywalnicy +1 i +1 lub +2 za kolczuge nie pamietam.

No dokładnie lepiej jedna potężna kula niż 3 mniejsze.


A co sądzisz na temat tępych mieczy?
_________________
#Sesja Przyjaciel czy Wróg? ==> Ingwar Ingersson, krasnolud
#Ciężkie jest życie na morzu==>Hektor Lombard, człowiek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Cranmer
Graf
Graf


Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 1751
Skąd: z nienacka :D

PostWysłany: Wto Lis 02, 2010 12:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

konwencja trzech kul na korbaczu lub cepie bojowym jak to powiedział Black pasuje mi tylko do jakiegoś szalonego biczownika i fanatyka którym nie przeszkadzałoby dostać przypadkiem własną kulą.

Sprawa zaplątania zawsze zależy od biegłości władającego bronią wojownika i zdolności obronnych celu. Umiejętny sztych albo zbicie tarczą równa się wytrącenie z równowagi. Nie ma równowagi, nie ma pędu i tym samym nie ma siły.

Co do kuszy i płyty nie wiem jak to było w 1 edycji ale w drugiej płyta to 5 PZ, przeciętnie WT zakutego w nią woja od 3-6 bo ciężko wykręcić więcej, kusza ma siłe=4 plus k10 obrażeń, więc trzeba wyrzuć w najgorszym przypadku 7. Chyba, że znajdzie się coś takiego jak przebijający zbroje to mamy o jeden mniej.
_________________
#Wichry Północy, Kazdin
#Ciężkie jest życie na morzu, Miguel Rodriguez de Gillera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Blackswordsman
Mod Bestii
Mod Bestii


Dołączył: 18 Sty 2005
Posty: 3926
Skąd: Brama wymiarów północnego bieguna:)

PostWysłany: Wto Lis 02, 2010 12:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie Warmłatku. Płyta w I ed miała 2pp razem z kolczugą i wszelkim osprzętem pod spodem. Płyta miała 1 kolczuga pod nią 1 no i wszelkie wyściółki liczyły się za 0/1 czyli słaby cios odejmowałeś 1 od obrażeń , silny cios, wyściółka się nie liczyła.


Tępe miecze? Zależy od rodzaju broni. Dwuręczne i półtoraręczne były tępe ze wszechstron. Krótkie miecze do 1 metra miały ostry sztych , krawędz boczną lub jedno i drugie. Im krótsze i szersze ostrze tym większe prawdopodobieństwo , że było ostre a nie tępe. Absolutnie nie było mieczy ostrzonych na dwóch krawędziach bocznych. Poza tym ostre miecze to kilka, nawet kilkanaście razy więcej pracy a na wojnie liczy się czas. Bogaci lub ważni ludzie mogli mieć ostrą broń. Mówie o europejskiej broni. NA wschodzie wyobraźnia twórców mieczy była tak wielka, że nawet rękojeść mogła być ostra...
_________________
Jestem mieczem i zbroją. Moja droga tam gdzie krew.

MG tu i tam ^^
#Sesja Przekleństwo Wzgórz Hager Gatz
#Sesja Miasto Darrow
#Sesja Wichry Aderus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Warmlotek
Mod Czarnej Biblioteki
Mod Czarnej Biblioteki


Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 1443
Skąd: Puławy

PostWysłany: Wto Lis 02, 2010 13:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok dzieki black to mnie upewnia w paru sprawach:) dzieki.

Ale raczej chciałem się oprzeć na 2 ed WH a tam płyta ma 4.
_________________
#Sesja Przyjaciel czy Wróg? ==> Ingwar Ingersson, krasnolud
#Ciężkie jest życie na morzu==>Hektor Lombard, człowiek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Mechanika gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Wchodzę tam! - Mapy taktyczne do gier fabularnych.