Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
[Strona Główna Zamku]    [Komnata Konstanta]
Dwie bronie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Mechanika gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wilkołak
Mod Krasnoludów
Mod Krasnoludów


Dołączył: 05 Gru 2004
Posty: 562
Skąd: wziąść kase na figurki?

PostWysłany: Sro Kwi 27, 2005 20:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mim = MiM = Magia i Miecz = Czasopismo fantasy/RPG... reszte na pewno już wiesz...
_________________
Tutaj znajdziesz odpowiedzi na wszelkie dręczące Cię pytania!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Łysy1382
Skrzydłowy
Skrzydłowy


Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 174
Skąd: Albion

PostWysłany: Czw Kwi 28, 2005 17:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A tak. Oczywiscie. Dzieki za pomoc Confused W sumie to moglem sie domyslic - glupio wyszlo. Tak czy siak dzieki....
_________________
" To BEER or not to BEER "
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Vrael
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 29
Skąd: Loren

PostWysłany: Pią Maj 12, 2006 15:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja uwielbiam walczyc 2 bronmi dlatego uwielbiam postacie z oburecznoscia a jak to dziala to moim zdaniem dobze wytlumaczyl autor 1 posta :]
_________________
You cross the line and there is no turning back...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Sab
Mod Mechaniki
Mod Mechaniki


Dołączył: 12 Lut 2005
Posty: 144
Skąd: z dalekiej północy

PostWysłany: Pią Maj 12, 2006 18:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nigdy nie przepadałem za walczeniem dwiema broniami, ale miecz i łamacz mieczy to nie taka głupia sprawa. Czasem używałem też lewaka walcząc mieczem.

Wiemy jak rozwiązuje się problem dla osoby walczącej w ten sposób, ale jak powinna reagować na to osoba atakowana? Wiadomo, że trudniej jest bronić się przed podwójnym atakiem. Macie jakieś pomysły?
_________________
dekadencki golibroda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Vrael
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 29
Skąd: Loren

PostWysłany: Pią Maj 12, 2006 21:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mysle ze oburecznosc to jednak zaje*** patent, jak wspomniales baardzo ciezko jest sie obronic przed podwojnym atakiem miedzy innymi dlatego lubie dwa ostrza! Razz
_________________
You cross the line and there is no turning back...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
drowek



Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 3
Skąd: Turek

PostWysłany: Pią Maj 19, 2006 22:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem tu nowy wiec odpisze troche na wczesniejsze posty Razz ostatnio z chlopakami tluczemy sie mieczami i ja staram sie walczyc dwiema broniami.. nie walcze dlugo lecz tak narpade nie jest to trudna sprawa zwlaszcza ze nie jestem obureczny... tak tak nie jestem ale trening czyni mistrza i nie zgadzam sie z tym ze oburecznosc jest wrodzona i nie da sie nauczyc. bzdura. mozna sie jej wyuczyc i bedzie tak sprawna jak wrodzone lecz oczywiscie to troche potrwa :/ osobiscie kocham walke dwiema bronimi (jak ktos wspomnial wplyw Drizzta^^) zawsze mnie ona fascynowala... a co do lekarstwa na przeciwnika z dwoma bronmi to... TARCZA... duzo daje... nawet bardzo duzo ^^ ale jesli masz tylko miecz i stoisz naprzeciw kolesia dzierzacego dwie bronie to radze w tyl zwrot i szukac schronienie Razz Wink
_________________
Est Solarus Oth Mithas!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Ethereal
Landgraf
Landgraf


Dołączył: 22 Lip 2005
Posty: 2989
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Sob Maj 20, 2006 10:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z Drowem.

Jak druzgoczący jest mix dwóch broni w doświadczonych łapach, to radzę zerknąć choćby na Drizzta, na D&D i... Star Wars, szczególnie na Knights Of The Old Republic (najlepiej drugą część). Tam dwa dobre miecze świetlne wymiatały w rękach Weapon Mastera. Twisted Evil
_________________
Ulfir Egillsson, Norsmen - Wichry Północy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Monstero
Starszy Prochowy
Starszy Prochowy


Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 279
Skąd: z daleka

PostWysłany: Sob Maj 20, 2006 19:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do oburęczności. Myslę że da się jej nauczyć. Narazie uczę się żonglerki (cztery piłki już latają w powietrzu) i to naprawdę coś daje. Wymiernie wzrasta celność rzucania, tak samo jak sprawność drugiej ręki.

Wszystkim polecam żonglerkę... świetny sposób na relaks i zabawianie innych.
_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Sab
Mod Mechaniki
Mod Mechaniki


Dołączył: 12 Lut 2005
Posty: 144
Skąd: z dalekiej północy

PostWysłany: Pon Maj 22, 2006 12:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pewnie, że najlepiej mieć wrodzone pewne umiejętności, ale jeśli się ich nie ma można to nadrobić. Jeśli idzie o oburęczność nie jest to umiejętność nie do nauczenia. Pomysł z żonglerką bardzo mi się podoba, ale są prostsze sposoby. Na początek wystarczy jeść zupę trzymając łyżkę w "drugiej" dłoni. Potem można próbować robić "drugą" ręką czynności na codzień zarezerwowane dla "pierwszej". Zaraz potem nauka pisania "drugą" ręką i nim się spostrzeżesz będziesz oburęczny.

Ale dalej nikt nie napisał jak rozwiązać sprawę techniczną od strony atakowanego...
_________________
dekadencki golibroda
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Warmlotek
Mod Czarnej Biblioteki
Mod Czarnej Biblioteki


Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 1443
Skąd: Puławy

PostWysłany: Pon Cze 21, 2010 15:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

podajecie przyklad ze reka głowna,reka poboczna, czy prawa mocniejsza lewa slabsza ( i odwrotnie dla mańkuta).

Wykluczacie w tym momencie w ogole skill oburecznosc.
Dla mnie oburecznosc to umiejetnosc dzieki ktorej potrafisz rownie sprawnie uzywac prawej jak i lewej reki(dlatego tez nazywa sie oburecznosc)

Poza tym WH to swiat FANTASY a nie realistyczny wiec wasze wnioski z walk japońska bronia maja sie nijak do tego świata.
Chyba ze chcecie z WH zrobic REAL LIFE.
Fantasy nie musi byc realistyczne do tego samego stopnia co w zyciu.
Przede wszystkim ma bawic i wymaga od MG troche elastycznosci a nie zasad i regul.
Odczuwam jakbyscie zatracali sens calej zabawy dla paru tabelek i wnioskow z real life.

Trzeba byc elastycznym i pozwolic graczom by mieli troche radochy z gry.

Ja osobiscie dopuszczam nawet taka postac jak snorri z G&F mlot i topor.Krasnoludzka krzepa zdecydowanie pozwala na swobodne uzwanie takich broni.

To dla was tancerze wojny w ogole nie maja prawa bytu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kain
Mod Magów
Mod Magów


Dołączył: 20 Lut 2005
Posty: 2262

PostWysłany: Pon Cze 21, 2010 15:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Troszkę się nie zgodzę z Tobą. Bo fakt zasady są po to by je naginać ale nie łamać. Czemu?? Bo potem wychodzi Conan Barbarian co zabija jednym cięciem wszystko i wszystkim. A dwa trochę realizmu sprawia że ciężej się gra przez co gracz bardziej myśli i zastanowi się dwa razy zanim ruszy sam na grupę młócąc dookoła siebie młotem i toporem.. - (Na Sigmara i ja to mówię <lol> )

wiesz zabawa zabawą a realizm realizmem wydaje mi się że warto wypośrodkować to wszystko. Poza tym oburęczność oburęcznością - ja de facto jestem praworęczny ale lewą posługiwać się umiem np: lewą lepiej mi się prowadzi auto niż prawą.. A to że masz oburęczność nie znaczy że jak trzymasz dwa dość ciężkie typy broni to ma nie być ujemnych modyfikatorów.

Poza tym zawsze jedna ręka jest słabsza od drugiej... co nie wpływa de facto bezpośrednio na operowanie nimi..
_________________
#sesja Miasto: Dante Cavenaghi
#sesja Wichry Północy: Kain

Kobiet potrafiących służyć za materac jest wiele na tym naszym nie najweselszym ze światów. Ale znalezienie dowcipnie czy roztropnie gadającego materaca nie jest już takie proste
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Cranmer
Graf
Graf


Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 1751
Skąd: z nienacka :D

PostWysłany: Pon Cze 21, 2010 16:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Warmłotek to nie tak, że całkiem to negujemy.

Oburęczność to cecha do wyćwiczenia. Dla przykładu, mańkutów za PRL-u uczono pisać prawą ręką, chcąc nie chcą musieli się przestawić. Nauczyli się posługiwać dość biegle prawą ręką ale to lewa nadal pozostanie silniejsza, dokładniejsza i bardziej precyzyjna, dlaczego ? Bo tak już jest.

Co z tym zrobić w RPG-ach, akceptować oburęczność z całą stanowczością ale potrzeba lat treningu aby obie ręce można było uznać za zupełnie równe, dlatego dobre byłoby stopniowanie, jakaś skala tej oburęczność, albo dodatkowe - jak to zrobili w WH 40k:Dark Heresy oraz Rouge Trader:
- oburęczność
- biegłości na dual(meele i ranged)
- dodatkowe bonusowe atuty (typu podwójne ataki, bloki itp. )
_________________
#Wichry Północy, Kazdin
#Ciężkie jest życie na morzu, Miguel Rodriguez de Gillera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Warmlotek
Mod Czarnej Biblioteki
Mod Czarnej Biblioteki


Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 1443
Skąd: Puławy

PostWysłany: Pon Cze 21, 2010 16:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sadzisz ze posiadanie mlota i topora przez gracza od razu robi go maszynka do zabijania? Nie moge sie z tym zgodzic.

Jezeli jedna reke masz slabsza od drugiej (czyt. gorzej sie nia poslugujesz to nie posiadasz oburecznosci).
Normalna osoba takze posluguje sie obiema rekami inaczej czlowiek mialby tylko jedna.
Lepiej gorzej ale potrafi zrobic nia wiekszosc rzeczy ktore robi prawa moze poprostu w mniej finezyjny sposob.

A oburecznosc w takim razie u ciebie nic nie zmienia dalej potrafi czlowiek wykonywac lepiej prawa gorzej lewa lub na odwrot.

Wiec u ciebie sens tej umiejetnosci calkowicie sie zatraca i jest bez uzyteczny.

To nie jest ciezkosc gry tylko olania jednego ze stylów walki,ty mozesz tak podchodzic do tego tematu drugi zaraz moze wyciagnac podobne teksty do broni dwurecznej i skonczy sie na tym ze jedyna sluszna i oplacalnym stylem walki jest tarcza i miecz.

Coz kazdy ma swoj gust,smak i poglad i ma do tego pelne prawo.

Ja tam staralem sie zawsze wyciskac ile sie da by gracze i swiat i gra byla urozmaicona.

A temat przepakowania mozna zawsze latwo rozwiazac mocniejszym przeciwnikiem ktorego akurat w swiecie WH nie brakuje.

Co za roznica rzucenie sie na grupe z mlotem i toporem czy z mieczem oburecznym?
Kwestia rzucenia sie juz zalezy od postaci i osoby jej odgrywajacej a nie od tym czego uzywa do walki.
ZT napewno sie rzuci na badne gobasow nawet z wykalaczka.


Wszystko sie spedza do jednej puenty jaki MG taki Świat:).
Ważne by gracze bawili sie przednio na sesji i czerpali garsciami radoche z gry, bo o to w tym wszystkim chodzi.
I jezeli u mnie ktos chcialby grac krasiem z mlotem i toporem wcale nie mialbym obiekcji i nie zmuszalbym go do wybrania albo dwureka albo topora z tarcza lub bez niej.

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Cranmer
Graf
Graf


Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 1751
Skąd: z nienacka :D

PostWysłany: Pon Cze 21, 2010 17:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zmienia - redukuje minusy standardowe - ale sama oburęczność nie czyni tancerza wojny. Poza tym WH to także po trosze realny świat, gdzie grawitacja i ciężar mają znaczenie. Aby swobodnie machać toporem i młotem potrzebna jest krzepa i tyle co Ty na to aby dać granicę krzepy dla której postać zdaje -1dmg, a dla których pełne, +1 itd... ?

Jest pewna subtelna różnica pomiędzy dwu-ręczna bronią a bronią w każdej ręce, obciążenie, styl walki. To są oczywiście smaczki, ale to one nadają charakter grze, szczególnie story-telling bitewny.

Co do samych stylów walki... tarcza + broń jednoręczna (obojętnie jaka na dowolną okazję - osobiście zaczynam doceniać wyższość czekana lub nadziaka powyżej miecza w walce z innym rycerzem ) jest starym i sprawdzonym stylem zapewniającym zdecydowanie większą defensywę i o czym niektórzy czasem zapominają daje także ofensywne.

Broń dwuręczna/półtora-ręczna to większa siła uderzenia. Popularne wśród ludzi/bądź nie ludzi krzepkich z racji potrzeby siły aby nadać broni zabójczy pęd... a dwie bronie - finezja, szybkość, silna ofensywa ale i defensywa (zastawy, zbicia, bloki ), w większość przypadków mamy do czynienia z tym, że w tym stylu w jednej ręce ląduje sztylet, krótki miecz - dlaczego? - szybkość i precyzja. Aby biegle machać dwoma ciężkimi toporami trzeba mieć 'power'.

Tu jednak pojawia sie pytanie - jak daleko idziemy z realizmem i fantasy, herosi, heroik itp.

Pisze z moich osobistych doświadczeń głównie, siedzę trochę w sztukach walki i znam ból ćwiczenia drugiej ręki aby chociaż nadążała za tą 'silniejsza' - nie jest to łatwe - znam też kilku ludzi z nieźle wykształconą oburęcznością, ale realnie to nigdy nie jest tak idealne jakbyśmy tego chcieli w RPG Wink
_________________
#Wichry Północy, Kazdin
#Ciężkie jest życie na morzu, Miguel Rodriguez de Gillera
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Warmlotek
Mod Czarnej Biblioteki
Mod Czarnej Biblioteki


Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 1443
Skąd: Puławy

PostWysłany: Czw Cze 24, 2010 20:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A tak wogole ma ktos moze jakies ciekawe opisy walki mlotem i toporem by mialo to rece i nogi plynne przejscia z ciosów do ciosów.
Lub jest w stanie stworzyc takowe?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Mechanika gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Wchodzę tam! - Mapy taktyczne do gier fabularnych.