Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
[Strona Główna Zamku]    [Komnata Konstanta]
Kochany/Niekochany fechmistrz
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Sesja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wisnia666
Przepatrywacz
Przepatrywacz


Dołączył: 13 Lip 2005
Posty: 8
Skąd: Błonie

PostWysłany: Czw Lip 21, 2005 14:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja ze swojej storny boje sie jeszcz eo jedno . wymóg 6 sztuk broni najlepszej jakosci i kaftanu kolczego z kurtka skużane to dla głoje czytaj bez ekwipunku postaci moze być wydatek raptem 72 koron z apancerz plus 6 razy po 30 srebrnych szylingów za 6 najlepszej jakości kijówczyli ocząłamiajaca suma 9 zk chyba dobrze licze co po zsumowanmiu daje oszałamiajacą sume 81 złotych koron Shocked Shocked Shocked (wkońxcu nikt nie napisal ż ebronie niemogą sie powtarzac 0 dla tym bardizej wymagajacymych moga sprawić sibie 6 noży do rzucania (wkońcu maja 40 do us) tylko że to kosztuje 180 zk ża sześc sztuk wiec to juz troche ogranicza. wymagania podrecznikowe są kolosalen wiec ja mysle że niema sie czego obawiać Losiu kto zdoła uzbierać taka kase i ktory mistrz gry pozwoli taka kase zysjkać postaci kór abedioze konczyla 2 profesje
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Losiu888
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 32
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Lip 21, 2005 14:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kto pozwoli taka kase uzyskac? sorry ale ile kasy ma w tej chwili moj Dieter? (ba i ma juz miecz najlepszej jakosci)... A jestem caly czas na 1 profesji. wiec nie pytaj sie ktory MG.Laughing Ba! Szymek by mi sie dorzucil i juz bym mial co najmniej 3 sztuki, najlepiej wykonanej broni Laughing. I nie mowie tu o kijach, ani nozach do rzucania... LaughingLaughing gdyby mi naprawde na $ zalezalo to juz bysmy Sroke wydali... wiec akurat o $ to sie nie martwie...
PS. tak naprawde to powinieniem miec juz 2 bronie najlepszej jakosci... Poczytaj opis Hochlanda w podreczniku, ale to se daruje w zwiazku z bronia palna/mechaniczna...
_________________
Niech Imperium sie modli.
Stary Swiat splynie krwia.
Ludzie nie dotrzega prawdy, nie poczuja dotyku skazy.
Ostatnie Dni nadchodza i zadne z Dzieci Sigmara nie zdola ich powsztrzymac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Hektor
Szabrownik
Szabrownik


Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 18

PostWysłany: Pią Lip 22, 2005 12:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Black, masz racje, troszke inaczej widzimy Warhammera, niemniej z mojej strony idea "legendarnego kowala , miecza , czy innego symbolu <wielkości>" odpada. Mi wystarczy wymog szesciu sztuk oreza najlepszej jakosci: liczac, ze bedzie to bron jednoreczna, to kosztuje to 600zk - w sumie to jest wystarczajacym ograniczeniem dla tej profesji (chyba zaden mistrz nie zgodzi sie, zeby fechtmistrz walczyl 6 kijami!!!). Wywiazala sie dyskusja bardziej zywa, niz wymagal tego problem Razz W kazdym badz razie dziekuje za wypowiedzi.

Kazdy mistrz na swoj sposob upora sie z fechtmistrzem.

Dla mnie koniec tematu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gość






PostWysłany: Nie Sie 14, 2005 06:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale chyba nie widzicie jednej rzeczy kotra jest wymagana dla tej profesji... KOGOS kto cie nauczy tak władac mieczem:D trzeba znalesc kolesia co jest leprzy do ciebei i do tego przekonac go aby cie uczył;) a jak sie chce samemu nauczyc to trzba spedziac LATA na trenigach:D to wtedy o przygodach mozna zapomnic... mimo ze tez sie wlaczy to nie ma czasy na 10 h trenowanie jednego uderzenia dzien w dzien... to jest mistrz walki ... potrafi walczyc wszystkim i wszedzie!!! ale aby to osiagnac to trzeba sie napocic ze hej;D

ale przy okazaji zadam takie cieakwe pytanie czy ktos zna jaks stronke z dodatkami do 2edycji?? Polska czy angielksa?? (mowie o nieoficjalnych dodatkach) cos tam poscaigalem pare profesji itp... ale poza tym roziwnieciem uwzgedniajacym pochodzenie postaci (miejsce itp) i lekkimi propozycjami zmiany walki i magi to niezawiele znalazalem:D A ciekawilo by mnie np. czy ktos zrobil juz kretor postaci aby nie trzba bylo wszystkiego recznie wypelniac... itp itd:d z gory dziekuje;)!!!Smile
Powrót do góry
Madras
Szabrownik
Szabrownik


Dołączył: 28 Paź 2005
Posty: 18
Skąd: Kraków :>

PostWysłany: Wto Lis 01, 2005 22:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgodnie z zasadą: zasady są po to, żeby je zmieniać, u siebie zmieniłem dosyć irracjonalny system rozwoju postaci - czyli profesje i ich rozwinięcia. Jak? Ano tak, że każdy może wziąć dowolne rozwinięcie - pod określonymi warunkami:
+10/+1 - zawsze dostępne
+20/+2 - postać w trakcie sesji musiała sporo ćwiczyć daną umiejętność, np. kilka walk, pracowała w bibliotece itd.
+30/+3 - postać zmierzyła się z kimś naprawdę dobrym, udało się jej dokonać czegoś spektakularnego lub była szkolona przez NPC'a, który już ma takie rozwinięcie
+40/+4 - postać zmierzyła się z legendarnym przeciwnikiem i wygrała lub była przez takowego szkolona, ew. rozwikłała jakiś bardzo trudny problem itd.
No i żeby nie było za lekko, każde rozwinięcie kosztuje pierwszą cyfrę pomnożoną przez 100, czyli za pierwsze 100, drugie 200 itd. Za pełne rozwinięcie od +0 do +40 trzeba zapłacić 1000PD.
No i oczywiście inaczej są liczone rozwinięcia ataków i szybkości, max dla speeda to +2 a ataku +3.
W takim razie po co ta cała lista profesji? Ano przydaje się do tworzenia NPC'ów. Jeśli bohaterowie spotykają powiedzmy człowieka łowcę czarownic, to przyjmuję, że będzie miał on WW w przedziale 50-70, a SW 60-80 (mówię w tym przypadku o 1ED, bo 2 jeszcze nie prowadziłem, ale temat i przedstawiona modyfikacja jest dosyć ogólna).
_________________
Nadchodzi zima.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
legiondclxvi
Strażnik
Strażnik


Dołączył: 26 Gru 2005
Posty: 56
Skąd: Toruďż˝

PostWysłany: Czw Mar 02, 2006 16:44    Temat postu: Fechmistrz Odpowiedz z cytatem

Jest mnóstwo możliwości, żeby jakoś zracjonalizować profesję fechtmistrza. Można mu zabrać rozwinięcia US, przesunąć go na 4 profesję (np. profesje wejściowe: szampierz, mistrz zakonny, skrytobójca, łowca czarownic) i zrobić całe mnóstwo różnych rzeczy, ale nie zmienia to faktu, że w podręczniku ta profesja jest skopana. I tego nie da się ukryć. Na tym polega pisanie podręcznika, żeby nie dopuszczać do tego, że jedna z profesji, w dodatku tak łatwa do wejścia w nią (już jako trzecia!) była tak przesadnie silna.

Osobiście ja jako MG wykreśliłem Fechmistrza z listy profesji. Jak ktoś chce dobrze walczyć wręcz niech zostanie Szampierzem. Poziom Zabójcy Demonów (+40 WW) jest dla człowieka nieosiągalny.

A tak poza tym to nie wiem, czy wiele drużyn doszło do trzeciej profesji. Mi zdarzyło się to tylko raz, w I ed, po prawie trzech latach niemal cotygodniowego grania. Obecnie wątpię, żebym w którejkolwiek z drużyn w których gram (2 sztuki), bądź prowadzę (1 sztuka) ktokolwiek doszedł do trzeciej profesji przed końcem studiów. Razz

No i ostatnia sugestia - moim zdaniem znacznie gorzej jest pomyślana profesja Weterana. Chodzi o to że po zkończeniu pierwszej profesji praktycznie każdy wojownik zostaje weteranem. Wynikiem tego jest że o ile na początku gry profesje są zróżnicowane, to po jakimś czasie okazuje się, że w drużynie mamy 3-4 Wetranów. I to jest dopiero niefajne.
_________________
Upon these seas
Wherein I drowned so many times
I scatter the ashes of destiny
Still my flames are in hunger
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Darnok
Odźwierny
Odźwierny


Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 105

PostWysłany: Pon Maj 29, 2006 19:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zapomnieliśmy o jednej rzeczy: Fechmistrz faktycznie wymiata w walce, ale do intryg na przykład się nie nadaje. Przecież taki typ to nawet czytać nie umie Exclamation co z tego, że zabije jakiegoś rycerza bez problemu, jeżeli zostanie podpity mocnym trunkiem i zaatakowany przez 4 łotrów naraz (fechmistrz ma -20WW za walkę z większą liczbą wrogów niż 3, minusy za zalanie robaka a oni mają +20 za dużą przewagę liczebną i może nawet atak z zaskoku). Co wy na to??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Monstero
Starszy Prochowy
Starszy Prochowy


Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 279
Skąd: z daleka

PostWysłany: Wto Maj 30, 2006 20:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I o TO mi chodzi gdy mówię/piszę, że nie znam problemu z postacią
przepakowaną. Każdy musi spać/jeść/relaksować się. Nawet lisz ma słabe strony (rozpuszcza sięw żołądku trolla).

A wracając do fechmistrza. Zabrałem mu +40 US i wejść na niego można tylko jeśli znajdziesz nauczyciela, który ędzie cie uczył. Ewentualnie tileańskie szkoły szermiercze.
_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Birkart
Starszy Szabrownik
Starszy Szabrownik


Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 36

PostWysłany: Wto Maj 30, 2006 20:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

@ topic

zgadam sie jak sobie robilem walke postaci Razz fechmistrz na Arcymaga to.... no coz moze daltego ze byla to schematyczna walka ale zanim Sorc cos zrobi to mu fechmistrz 3 atakami zaje**e
_________________
to tyle co mialem do powiedzenia.....ALE CO ROBI TU TEN KRASNAL!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
quidamcorvus
Basztowy
Basztowy


Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 125
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Cze 05, 2006 07:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odpowiem nieco przewrotnie.
Bardzo lubię takie profesje, gdzie znajdują się rozwinięcia +25 i wyżej. Przy czym należy pamiętać o kilku rzeczach. BG, aby w ogóle marzyć o zmianie profesji, musi zdobyć odpowiedni ekwipunek, znaleźć nauczyciela/zapisać się do gildii, lub w jakiś inny sposób żyć, z danej profesji; następnie pozostaje nauka wszystkich umiejętności i na koniec wykupienie rozwinięć. A w systemie wykupywanie rozwinięcia o +5, skompletowanie rozwinięcia +40 kosztuje 3600 PD. Wierzcie, mi prowadzę Warhammera od 10 lat i jeszcze nie zdarzyło się, by ktoś skompletował w całości profesję typu fechmistrz.
_________________
#Przyjaciel czy wróg ==> Gerhardt z Ostwaldu; człowiek, zabijaka

Wiersze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Monstero
Starszy Prochowy
Starszy Prochowy


Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 279
Skąd: z daleka

PostWysłany: Pon Cze 05, 2006 12:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A u mnie się zdarzyło, że BG był blisko skompletowania czegoś ala fechmistrz. Zabili go strzałem z kuszy...

Nie taki fechmistrz straszny jak go malują.
_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
quidamcorvus
Basztowy
Basztowy


Dołączył: 08 Maj 2006
Posty: 125
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Cze 05, 2006 21:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolejnym plusem profesji z dużymi rozwinęciami jest to, że gracze nie zastanawają się co kilkanaście sesji nad zmianą profesji Wink .

Ale i tak najważniejsze jest, by kompletowane przez BG profesji pasowały do kampanii. Nic nie wkurza mnie bardziej niż herszt banitów towarzyszący oficerowi i wędrownemu czarodziejowi pracujący dla władz miasta.
_________________
#Przyjaciel czy wróg ==> Gerhardt z Ostwaldu; człowiek, zabijaka

Wiersze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Monstero
Starszy Prochowy
Starszy Prochowy


Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 279
Skąd: z daleka

PostWysłany: Wto Cze 06, 2006 11:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli działałby pod przykrywką i realizował poprzez taką współpracę własne cele to byłoby nawet bardzo ciekawe. W każdym innym wypadku wyjdzie jednak kicha, zgadzam się.

Poza tym fechmistrz jest może profesją, która wydaje się być przegięta. Ale przegiętą nie jest i już. Wyzwaniem dla takiego może być nawet jeden skromny zwierzoczłek w lesie, wystarczy tylko dać temu zwierzoczłekowi troszkę oleju w głowie.
_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Urdhgag
Odźwierny
Odźwierny


Dołączył: 02 Lip 2005
Posty: 110
Skąd: Festung Breslau

PostWysłany: Wto Cze 06, 2006 15:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeżeli walki wyglądają:

-rzuć na WW i sprawdź... trafiłeś - 7 obrażeń, rzuć kolejny raz... i znowu 7 , a teraz... tylko 3...
- zwierzoczłek rzucił i... nietrafił...

To fechtmistrz jest przegięty - u mnie najpierw sie mówi, opisuje jak się atakuje np. to j w takim wypdaku (uzbrojenie mizerykordia i nóż - starcie dwójki początkujących postaci) siekam nożem tak na odlew - od dołu do góry na skos przez tors (wygląda ja / ) i...
hmm - ona odruchowo zastawia się krótkim mieczemi... tak - słyszsz metaliczny jęk, gdy dwaostrza się spotykają. (Ja deklaruje pchnięcie mizerykordią - ataki w realnej walce dwoma bronmi sa wykonywane jeden po drugim - nie symultanicznie - bo to najgorszy pomysł - oba niecelne i słabe przez to) Jednak ułamek sekundy potem z ust złodziejki wyrywa się westchnienie... jej oczy wędrują w dół trafiając na schowaną między żebrami mizerykordię. Dziewczyna osuwa się na kolanach i pada na ziemie.

W takiej sytuacji fechtmistrz może mieć problemy - rzut u nas jest tylko potwierdzeniem tego, że wszystko jest jak chcieliśmy - nie jest odpowiednikiem "hmmm to ja atakuje"

Mym zdaniem, nawet Balthazar Geld moża zarąbać Grimgora Ironhida w walce wręcz (Balthazar - największy mag imperium, Grimgor - największy wódz czarnych orków - pojmał archaona).
_________________
#Sesja: Upadek Imperium: Henset Czerwonogłowy

"Szybko się poruszaja i niosą jakieś książeczki... Chować się!!! JEchowy nadlatują!!!"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ckapsel
Mistrz Rycerski
Mistrz Rycerski


Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 440
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Sro Sie 23, 2006 16:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja z fechmistszem zrobie tak po 1 odejme mu z 15 do US a nsstempnie udostempnie go graczom dopiero po wykonani ujakiejś strasznej misi zresztą na każdą profesje zawansowaną bendą musieli zapracować misją tylko bendzie zależało im mocniejsza klasa tym trudniejsza misja.
Można by tez dodać jakieś własne wymagania co do danej profesji tak jak u zabujców troli,olbżymów itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Sesja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Wchodzę tam! - Mapy taktyczne do gier fabularnych.