Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/
Forum Zamku Drachenfels
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
[Strona Główna Zamku]    [Komnata Konstanta]
Jakie zmiany wprowadziliście w WH ?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Mechanika gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xarandil
Mod Elfów
Mod Elfów


Dołączył: 30 Lis 2004
Posty: 1266
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pon Gru 06, 2004 18:37    Temat postu: Jakie zmiany wprowadziliście w WH ? Odpowiedz z cytatem

Jakie zmiany powprowadzaliście w WH ? i ich wady i i plusy ? Zedd z twoich postów wynika ze wprowadzasz jakieś zmiany dla swoich graczy te pytanie kieruje głownie do ciebie? ale i innych MG czy mozecie mi opisać te zmiany i co one wprowadzają i zmieniaja ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lord Rahl
Mod Chaosu
Mod Chaosu


Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 464
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pon Gru 06, 2004 19:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kurde myśle że zedd powie ci najwiecej (nie dziwne w koncu to on je wymyślił) ale też moge cos rzucić:
w normalnym warhammerze nei ma chyba czegoś takieog jak klasa pancerza jest tylko wytrzymałośc otórz u nas jest klasa pancerza a wytrzymałośc dzieli się zawsze na dwa i zaokrągla w górę ( np. wylosowałem na starcie WT 3 , dziele na 2 i otrzymuje 1,5 , zaokrąglam w góre czyli mam 2 ) , do takeij wytrzymałości dodaje klase pancerza i tak 2+
skórzana 1
Skórzana gruba 2
Skórzana pikowana 2
Skórzana ćwiekowana 3
Zbroja kółkowa 3
Brygantyna 4
Zbroja łuskowa 4
Kolczuga 5
Spiżowa zbroja kolcza z płytami 6
Bechter 6
Zbroja paskowa 6
Zbroja kolcza + płyty 7
Zbroja płytowa polowa 8
Zbroja pełno - płytowa 9;10

w takim przypadku mam kolczuge która ma ma pp 5
czyli w sumie 2+5=7
i tak atakuej mnie ork walący z siła ( najpierw wykonuje mu sie także rzut na WW ) 8
7-8=-1 czyli od ŻW odejmujemy 1

oczywiście są tak też rozpisane chełmy a każdy pancerz ma napisane jaka czesc cala ochrania i ile np. odjmuje inicjatywy bo np. w zbroi skórzanej napewno łatwiej sie poruszac niż w pełnopłytowce

a o specjalizacjach i obrażeniach poszczególnych broni niech powie sam twórca czyli Zedd
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Xarandil
Mod Elfów
Mod Elfów


Dołączył: 30 Lis 2004
Posty: 1266
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pon Gru 06, 2004 19:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm ciekawe z chęcia wysłucham co ma do powiedzeia Zedd jeszcze i mam nadzieje ze nie bedzie miał zazłe jak wprowadzi sie część jego zasad Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lord Rahl
Mod Chaosu
Mod Chaosu


Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 464
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pon Gru 06, 2004 19:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

myśle że nie mu zależy chyba na tym żeby każdy grał w jak najlepszym sytemie , według mnei jego zminy są lepsze od tych w normalnym warhammerze , chociaż nie wiem jakie one miałyby zastosowanie w waszym heroiku najlepiej by było jakbyście przywprowadzeniu nowych zasad wprowadzili także nowe postacie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Xarandil
Mod Elfów
Mod Elfów


Dołączył: 30 Lis 2004
Posty: 1266
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pon Gru 06, 2004 19:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Okaże się pogadam z MG ale to się wsyzstko okaże moze to mu sie spodoba Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Zedd
Mod Magów
Mod Magów


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 722
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pon Gru 06, 2004 19:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Strasznie duzo tych zmian - nie wiem od czego zaczac.
Najpierw od tego co juz pewnie wiesz - gracze nie wiedza ile maja jeszcze punktow przeznaczenia. Plusy i minusy juz zostaly gdzies ujete..
Druga sprawa jest zmiana, a raczej zmianami sa zmiany w mechanice walki. Jest bardziej hmm.. smiertelna, a przez to realistyczna. Trafienie jedna strzala badz beltem konczy sie powazna niedyspozycja gracza. Druga, albo trzecia jest zwykle smiertelna. To dzieki zmianie obrazen broni, punktow pancerza, wplywu wytrzymalosci i paru innych czynnikow takich jak obciazenie i zmeczenie. System jest mojego autorstwa wzorowany na kilku artykulach i zmianach wprowadzanych przez innych graczy. Staralem sie znalez zloty srodek pomiedzy duza iloscia tabel i obliczeniami, a wartka rozrywaka. Efektem jest system rownie prosty jak ten warhammerowski, a jednoczesnie bardziej realistyczny.
Kolejna zmiana jest magia. Nieco bardziej tajemnicza i nieznana. Jako ze tylko ja interesuje sie ta dziedzina, a tylko jeden gracz gra chartem (uczniem czarodzieja) mozna pozwolic sobie na dozowanie mu stopnia poznania magii. Jest ona potezna, ale gracz ma wiekszy wplyw na rozwoj czarow. Sam juz od poczatku moze je modyfikowac (najpierw nieznacznie dopiero potem zmieniac ich sfekty), nie ma sztywnych regul - jesli gracz powie mi ze na ten czar zuzywa wszystkie Pm-y to czar dziala odpowiednio mocniej, ale czarodziej zapewne zemdleje. Tworze takze czary dla specjalizaci i warunkuje ich rozwoj zalezny od poziomow.
Przyklad:

Błyskawica(2) – Piorun(3) – Łańcuch piorunów(4) – Większe wyładowanie(5)
Podmuch wiatru(1) - Uderzenie wiatru(2) - Fala wiatru(4)
Ich sila i efekt relatywnie sie zwieksza w miare wzrostu potencjalu maga. Wymaga to wydania dodatkowych PD- kow zarozwiniecie czaru - nie jest jednak tak drogie jak ponowna nauka..Dadajemy pare nowych umiejetnosci i inne rzeczy - to moze opisze niedlugo w nowym dziale jesli powstanie - na razie czekam na rozpatrzenie mojej propozycji. Jest tego mnostwo.
Zmiana jest rozwoj postaci - to w tej nowej druzynie. Nie do konca oni wiedza jak on bedzie postepowal co wprowadza nutke tajemniczosci do ich postaci. Przez kilka pierwszych sesji nie znali nawet schematu rozwoju, ale potem jeden z nich go dorwal i musialem im pokazac.
Kolejna zmaiana sa profesje. Nie ma sztywnych regul kim chcesz byc. Swietna profesja jest Hipnotyzer, łowca nagrod, szlachcic, czy prosty zlodziej. Jednak "cienki" schemat rozwoju powoduje ze nikt nie chce nimi grac. Dla moich graczy na specjalne rzyczenie tworze wiec te postacie na nowo opierajac sie na podreczniku i poziomuje ich awans. Zrobilem tak dla Zabojcy i Srzelca (moze cie to zainteresowac) warunkujac ich poziom awansu od pozycji w gildii. Chcesz to moge podeslac..
Nie uzywamy jezykow - przyjmujemy ze wszyscy w Starym Swiecie mowia wspolnym. oczywisci drowy i inne podobne stworzenia mowia w swojej mowie (krasnoludy jak nie chca byc rozumiane to Khazalid itd.) Moim zdaniem zbyt czeste uzywanie innych jezykow utrudnia rozgrywke, ale slyszalem o fanatykach..
Zmiana na plus - moze cie to troche zmartwic sa statystyki poczatkowe. Wiem ze lubisz elfy ale u nich ciecia byly najwieksze (nie mamy zadnego w druzynie)
Przyklad:
US 2k10+30
WW 2k10+20
I 2k10+30
Op 2k10+30
CP 2k10+20

Losowanie postaci jest rowniez uklonem w kierunku graczy. Gdzies przeczytalem o tym pomysle (moze nawet w podreczniku do Cthulu) Losuja oni najpierw 4k6 i 9 razy 2k10 i pozniej rozdzielaja te wartosci do cech.
Specjalizacja w walce bronia - uklon w strone baldurs gate. Nawet krasnolud z oburecznym toporem bez wyszkolenia w walce tymze orezem (u nas obrazenia k12 - nie pytajcie dlaczego - pancerz tez jest mocniejszy) jest rownorzednym przeciwnikiem dla lotra wyszkolonego na mistrzostwo w walce dlugim mieczem (k6+1)
Stopnie wyszkolenia: Podstawy - Wyszkolony - Specjalista - Mistrz - Arcymistrz
Mozliwosc czestszego strzelania z broni dystansowej (lub rzucania). Wiaze sie to ze specjalizacja w tejze broni. Arcymistrz w poslugiwaniu sie lukiem dlugim ma 2,5 ataku na runde, dlugim refleksyjnym - 2, kusza lekka 1 na runde (przeladowanie i strzal w tej samej rundzie) ciezka 0,75 (3 ataki na 2 rundy) dodatkowo zmienione obrazenia broni strzeleckiej - zwiekszone. Dlugi luk 1k6 + 5, a ciezka kusza 1k8+5, przy czym niweluje pancerz (przy wiekszych obrazeniach broni i duzym wplywie pancerza powoduje to ze samotny drwal wyposazony w kusze smialo odstraszy graczy, ktorzy nie chca szukac medyka w wypadku trafienia jednego z nich - sytuacja fikcyjna)
Jest jeszcze masa innych zmian, ale i tak napisalem takiego posta ze ktos kto doczytal go do konca naprawde jest twardy Very Happy
Kiedys znajde czas to jeszcze cos dopisze..
_________________
Zeddicus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lord Rahl
Mod Chaosu
Mod Chaosu


Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 464
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pon Gru 06, 2004 19:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja miałbym czegoś do konca nei odczytać no prosze zeddzie chociaz wiekszosć z tych rzeczy znam to jednak miło sobie o tym poczytac ( szczególnei o magii bo jestem teraz chartem sadystą Twisted Evil ) no ale dla przykłądu tutaj podsyłam opis długieog miecza

Miecz długi – do tej kategorii zaliczają się obusieczne miecze, miecze wojenne i wojskowe. Bardzo często miecze długie są jednosieczne. Nie istnieje jedna wersja broni tego typu; sposób wykonania i długość zależy od kultury, a nawet miejsca w obrębie jednego narodu, w którym wykuto ostrze. Ich najczęściej występującą wspólną cechą jest długość, wahająca się od 90 do 110 centymetrów. Służą do zadawania ran głównie siecznych.
Obrażenia podstawowe: 1k6+1 Wymagania: S 3+ Zr 25+
Rodzaj biegłości: miecz długi
Broń jednoręczna


Podstawy
* I WW Obr. P (parowanie )
+ 2 + 1 --- + 2

U( umiejetności ):
Raniący cios
Refleks walki

Wyszkolony
** I WW Obr. P
+ 4 + 2 + 1 + 3

U:
Błyskawiczne uderzenie
Walka na ślepo

Specjalista
*** I WW Obr. P
+ 6 + 3 --- + 4
U:Parada

Mistrz
**** I WW Obr. P
+ 8 + 4 + 2 + 6
U:Szeroka parada

Arcymistrz
***** I WW Obr. P
+ 10 + 5 --- + 8

U:
Krwawienie

i dla przykładu opis jednej z umiejetnosci

Parada
Koszt: 300 PD
Wymagania: Uniki, I+ 40, WW+ 40, co najmniej 2 ataki
Parada pozwala na wycofanie się w czasie walki do tyłu, niwelując możliwość zostania trafionym przez przeciwnika, przez odbicie jego broni i odejście w tył z równoczesnym wykonaniem uniku. Wykonanie parady uniemożliwia wykonanie jakichkolwiek ataków w rundzie jeżeli bohater ma dwa ataki, lecz nadwyżkę ataków przeprowadza się w normalny sposób. Aby wykonać paradę, należy na początku rundy zadeklarować że chce się ją wykonać i po ilu atakach (jeżeli istnieje nadwyżka). Wykonujący paradę rzuca na WW i jeżeli test jest udany parada została wykonana. Należy dodatkowo sprawdzić czy wykonujący paradę ma większą inicjatywę od przeciwnika. Jeżeli tak, parada jest wykonana i żaden cios przeciwnika nie trafi bohatera. Jeżeli jest niższa należy przeprowadzić test Inicjatywy ( szansa szybszego zadziałania jest równa 50% + I bohatera - I przeciwnika ). Test I jest wykonywany przy aktualnej I, więc jakiekolwiek wykonane ataki ją obniżają. Spalenie któregokolwiek z testów oznacza stratę 2 ataków, uników i -10 do WW w tej rundzie. Parada może być wykonana jeżeli walczy się z jednym przeciwnikiem i ma się miejsce na odejście.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Xarandil
Mod Elfów
Mod Elfów


Dołączył: 30 Lis 2004
Posty: 1266
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pon Gru 06, 2004 23:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też doczytałem do końca^^ interesuje mnie to a więć jak możesz to prześlij mi te modyfikacje tych klas i jesli bedzie ci się chciało pisac to co tam możesz a to ze obciełeś statystyki elfom wcale mnie nie martwi Wink bedzie trudniej ale nie znaczy ze nie do przezycie Wink ^^ prześlij na meila blind11@op.pl albo zostaw wiadomośc z gory dzienki Zedd mam nadzieje ze moj MG się zgodzi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Zedd
Mod Magów
Mod Magów


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 722
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto Gru 07, 2004 12:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok. Xarandill. Wroce do domu to przesle. Trzy pliki. Zobaczysz sam i moze pare pomyslow wykorzystacie. Jak juz sie zaznajomicie to daj znac na maila co o tym myslisz.. zedd9@o2.pl Bede wdzieczny za komentarze.
_________________
Zeddicus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Xarandil
Mod Elfów
Mod Elfów


Dołączył: 30 Lis 2004
Posty: 1266
Skąd: warszawa

PostWysłany: Wto Gru 07, 2004 12:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pokaże to dla naszego MG i on zadecyduje co z tym zrobić Wink i napiszcze co on o tym mysli i moje zdanie ;]z gory dzienki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lord Rahl
Mod Chaosu
Mod Chaosu


Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 464
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Wto Gru 07, 2004 19:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i pomyslcie o grze z niewiedza o ilosci punktów przeznaczenai , naprawde warto , pozatym chciałbym dodać że każdą z tych zmina możecie modyfikowac , to że jest napisane ze miecz długi ma 1k6+1 to nei znaczy ze musi być tak zawsze , propnuje także tak jak zedd powiedział grać nei z magią podrecznikowa która jest przesadzona ale samemu próbowac wymyślać czary takie żeby były zgodne z poziomem gracza, co jeszcze ściągac i przerabiac postacie sciagneite z neta , ja np. wygrzebałem ostatnio takeigo charta i hubert mi go ładnei przerobił i wypoziomował ( bede mógł zdobywać kolejne stopnei bedac nim)

na koniec dodam ze warto tez pomyslec o grze z psotacia która na starcie ma jakis atuta np. spaczen czy tez dar chaosu , daje jej to fajne umiejetności Twisted Evil ale tez możliwośc wpadneicia w ręce inkwizycji Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
007arek



Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 4

PostWysłany: Wto Kwi 15, 2008 22:59    Temat postu: modyfikacje i ...pytanie Odpowiedz z cytatem

Właśnie od niedawna jestem w gronie internautów i tak na wstępie może napiszę coś o moich modyfikacjach które utarły nam się od paru lat Very Happy. Najważniejsze które dokonaliśmy to związane z magią i z zasadami walki.
Na razie streszcze te drugie :
-zwyczajna walka wręcz ma modyfikator od siły -3 a nie -2
-podział parowania na "zbicie" test WW bez straty ataku jednak odbijasz tylko k4, i "parowanie" strata ataku jednak po udanym teście WW niwelujesz wszystkie ataki ;D
-tarcze stosujemy z zasadą opracowaną gdzieś w mimie polegającą na dodaniu modyfikatora do WW przy próbie parowania tarczą (zależnie od jej rodzaju zwyczajna +0 z metalowymi wzmocnieniami +10 aż do pawęża +25) jednak zależnie też od rodzaju od jej poręczności stosujemy modyfikator minusowy do I(w tymże mimie została opracowana specjalna tabelka)
.....i tak dalej i tak dalej - nie wiem czy jest sens dalej rozpisywać się nad tym tematem (czy spotka się z zainteresowaniem o odzewem) ponieważ ostatni post jest z przeszło 4 lat no i została wydana nowa edycja. Jednak jeśli będą osoby chętne rozwinąć ten temat które wciąż są wierni starej edycji tego wspaniałego systemu, to proszę o odzew TAK Very Happy Very Happy w najbliższym czasie chciałem pokazać i z wami dopracować moją wizję magi głównie ze strony mechaniki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Blackswordsman
Mod Bestii
Mod Bestii


Dołączył: 18 Sty 2005
Posty: 3926
Skąd: Brama wymiarów północnego bieguna:)

PostWysłany: Sro Kwi 16, 2008 11:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No n a więc jeszcze są tematy w których się nie wypowiedziałęm^^ Kto by pomyślał. Nie patrz na date arek tylko pisz co masz do napisania. Swoją drogą Nie wypowiadałem sie w tym temacie ponieważ wprowadziłem tak wiele zmian , że o większości sam zapomniałem:P i ludzie traktują je już jako normalne zasady. Z kolei jakiś czas temu znowu je zmieniłem i teraz są bardziej podręcznikowe, heh, Takie koło się zrobiło:)
_________________
Jestem mieczem i zbroją. Moja droga tam gdzie krew.

MG tu i tam ^^
#Sesja Przekleństwo Wzgórz Hager Gatz
#Sesja Miasto Darrow
#Sesja Wichry Aderus
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
007arek



Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 4

PostWysłany: Sro Kwi 16, 2008 20:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak tak masz rację w naszej ekipie też podobny trend wystąpił z po kilkunastu sesjach zaczyna się zmieniać zasady a potem sami się gubimy z tymi zasadami (bądź zmierzamy w kierunku na wskroś narracyjnym i omijamy wszelkie zasady), aczkolwiek po dłuższym zastanowieniu najlepszy jest złoty środek i znów powracamy do zasad najbardziej zintegrowanych podręcznikiem Cool
... Boże przypominają mi się czasy w których więcej rozważałem na nad samymi zasadami niż grałem Shocked
Teraz za bardzo nie mam czasu na zaprezentowanie mojej magi jednak mam prośbę jak macie jakieś takie pozmieniane zasady to...do dzieła niech iskrzy się od magi Wink
Ps. interesuje mnie ten temat teraz ponieważ od dłuższej przerwy nie graliśmy i chcemy stworzyć jakąś niepowtarzalną, grywalna magię Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
007arek



Dołączył: 15 Kwi 2008
Posty: 4

PostWysłany: Sro Kwi 16, 2008 21:02    Temat postu: Esencja magi Odpowiedz z cytatem

Chciałem się zapytać czy rozważaliście i zgłębialiście jako MG istotę magi: czym ona w istocie jest, skąd i jakie to ma skutki dla zgłębiających tajemne wiedzę magów Question
Właśnie coś teraz rozmyślam nad pochodzeniem jej z esencji spaczenia i wpleceniu w przygody tak namacalnie. Wszakże historia całego warhammera jest poniekąd ściśle powiązana z spaczeniem (tak przynajmniej mi się wydaje)
CO O TYM SĄDZICIE Idea Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum drachenfels.nazwa.pl/drachenfels/forum/ Strona Główna -> Mechanika gry Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Wchodzę tam! - Mapy taktyczne do gier fabularnych.